کد خبر 602203
تاریخ انتشار: ۲۲ تیر ۱۳۹۵ - ۰۸:۰۰

معاون پشتیبانی و توسعه منابع وزارت ورزش و جوانان با حضور در تمرینات تیم ملی وزنه برداری کشورمان بر اهمیت حضور موفق وزنه برداران در المپیک تاکید کرد.

به گزارش مشرق، در حالی که زمان اندکی تا اعزام تیم ملی وزنه برداری بزرگسالان کشورمان به بازی های المپیک 2016 ریو باقی مانده است؛ سید مناف هاشمی معاون پشتیبانی و توسعه منابع وزارت ورزش و جوانان به همراه علی مرادی رییس فدراسیون وزنه برداری باحضور در کمپ تیم های ملی از نزدیک نظاره گر تمرین پولادمردان المپیکی شد.
 
وی برای افزایش روحیه وزنه برداران ملی پوش قبل از اعزام به بازی های المپیک 2016 ریو (برزیل) با آنها به گفت و گو پرداخت و از نزدیک مشکلات آنها را مورد بررسی قرار داد.
 
سید مناف هاشمی گفت: دوسال و نیم گذشته با محدودیت های زیادی برای حل مشکلات مالی فدراسیون ها روبه رو بودیم. برای تضمین بودجه رقابتهای انتخابی المپیک مشکل داشتیم. خوشبختانه با رایزنی و تلاش هایی که از قبل و نفوذی که در دستگاه ها و سازمان های دولتی داشتیم مسئولان نظام را متقاعد کردیم که حتی باوجود تمامی کمبود منابع مالی بودجه بیشتری را به ورزش خصوصاً کاروان المپیکی اختصاص دهند.
 
وی ادامه داد: بعضی از فدراسیون ها 90 درصد بودجه دریافت کردند ولی برخی از فدراسیون ها مثل وزنه برداری که در المپیک امید اصلی مدال آوری هستند، در سال 94 نزدیک به 106 درصد بودجه به حساب شان واریز شد.
 
معاون وزارت ورزش و جوانان تاکید کرد: بعد از تعطیلات نوروز سال 95 توجه بیشتری به رشته های پر امید المپیکی داشتیم تا هر طور شده بصورت ویژه به آنها رسیدگی شود و قبل از اعزام ورزشکاران به ریو حتماً دو پرداخت نقدی، یکی به صورت حقوق و دیگری فوق العاده را به حساب شان واریز کنیم.
 
هاشمی ادامه داد: تصور می کنم نخستین پرداخت ما به حساب فدراسیون در دوسه روز آینده باشد. پرداخت دوم هم قطعاً تا قبل از اعزام کاروان وزنه برداری به المپیک انجام می شود.
 
وی در خصوص آیین نامه جدیدی که با پیگیری وی برای استخدام قهرمانان المپیک در دستگاه های دولتی به تصویب هیأت دولت رسیده است، گفت: آیین نامه استخدام قهرمانان المپیک در کمیسیون اجتماعی دولت و در بخش کمیسیون فرعی به تصویب رسید. زحمات دو سال و نیمه ما جواب داد و خوشبختانه هیأت محترم دولت با استخدام قهرمانان المپیک در دستگاههای دولتی موافقت کردند.
 
وی ادامه داد: طی رایزنی با وزارت راه و شهرسازی قرار شده یک پلاک زمین به شکل توافقی به مدال آوران ریو اختصاص داده شود. البته برای هر پلاک زمین با تخفیفی معادل 120 میلیون تومان در نظر گرفته شده و مابقی مبلغ زمین را مدال آوران المپیک پرداخت می کنند.
 
معاون وزارت ورزش و جوانان در خصوص مراسم بدرقه ورزشکاران به بازی های المپیک نیز تصریح کرد: در مراسم بدرقه المپیکی ها تمام سعی ما این است که حتماً این مراسم با حمایت یک یا چند اسپانسر و حامی مالی برگزار شود. البته در جلسه ای که با وزیر محترم ورزش داشتیم، اعلام کردیم اگر حتی اسپانسری هم نداشته باشیم خودمان این برنامه را ساماندهی خواهیم کرد.
 
در حاشیه این بازدید علی مرادی رییس فدراسیون وزنه برداری با تمجید و قدردانی از حمایت های همه جانبه وزارت ورزش در یکسال و نیم گذشته از معاون وزیر ورزش تقاضا کرد در آستانه المپیک مثل قبل حمایت بیشتری را از رشته پر امید وزنه برداری در بازی های المپیک 2016 ریو داشته باشند.
 
کیانوش رستمی ملی پوش دسته 85 کیلوگرم کشورمان و رکوردار جهان در این وزن از معاون وزیر ورزش تقاضا کرد تا با توجه به دوپینگی شدن رقیب روس خود و این که رنگ مدال المپیکی وی در سال 2012 از برنز به نقره تبدیل شده است، وزارت ورزش طبق آیین نامه جوایز مدال آوران المپیک ما به التفاوت پاداش مدال برنز و نقره را قبل از المپیک 2016ریو به او پرداخت کنند.
 
هاشمی نیز با بیان این که از این موضوع اطلاع نداشته از وی خواست تا درخواست کتبی خود را که به تایید فدراسیون رسیده باشد ،برای پیگیری واجرا به وزارت ورزش ارسال کند.
 
منبع: سایت فدراسیون وزنه برداری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس