ریاست‌اجرایی حکومت وحدت ملی افغانستان با تصمیم رئیس‌جمهور این کشور مبنی بر انتخاب رئیس سابق کمیسیون مستقل انتخابات به عنوان سفیر جدید کابل در اسپانیا مخالفت کرد.

به گزارش مشرق، ریاست‌اجرایی حکومت وحدت ملی افغانستان اعلام کرد: انتخاب «احمد یوسف نورستانی» به عنوان سفیر کابل در اسپانیا، برخلاف تعهدهای افغانستان برای مبارزه با فساد است.

ریاست‌اجرایی افغانستان تصریح کرد: اقدام «محمد اشرف‌غنی» رئیس‌جمهور افغانستان مبنی بر انتخاب نورستانی به عنوان سفیر این کشور در اسپانیا، تصمیمی یک طرفه است.

«جاوید فیصل» معاون سخنگوی ریاست‎‌اجرایی افغانستان در این باره گفت: با توجه به گذشته‌ای که نورستانی در کارنامه کاری خود به ثبت رسانده، انتخاب نورستانی به عنوان سفیر کابل تصمیم خوبی نیست.

وی در ادامه اذعان داشت: انتخاب نورستانی در این سمت بر خلاف تعهدهایی است که دولت افغانستان برای مبارزه با فساد اداری به مردم و جامعه جهانی سپرده است.

براساس حکم «محمد اشرف‌غنی» رئیس‌جمهور افغانستان، از این پس «احمد یوسف نورستانی» رئیس سابق و جنجالی کمیسیون مستقل انتخابات این کشور جانشین «مسعود خلیلی» سفیر کنونی کابل در مادرید پایتخت اسپانیا می‌شود.

برخی نورستانی را به ضعف مدیریت و عدم کارایی متهم می‌کنند و بر این باورند که همین مسئله باعث شد تا اقدامات وی روند انتخابات افغانستان را تا مرز نابودی پیش ببرد و باعث تقلب گسترده در این زمینه شود.

رئیس سابق کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان، اوایل سال جاری میلادی از سمت خود کناره‌گیری کرد و دلیل این کار خود را پایان دادن به بحران‌های این کمیسیون و انتخابات افغانستان عنوان کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس