کد خبر 582796
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۲

دیپلمات‌های افغانستانی در اعتراض به بازرسی خودروی آنان توسط نیروهای امنیتی پاکستان،‌ کنسولگری افغانستان در پیشاور مرکز ایالت خیبرپختونخواه را تعطیل کردند.

به گزارش مشرق، دیپلمات‌های افغانستانی در اعتراض به بازرسی خودروی خود توسط نیروهای امنیتی پاکستان،‌کنسولگری افغانستان در پیشاور مرکز ایالت خیبرپختونخواه را تعطیل کردند.
 
نیروهای امنیتی با متوقف کردن خودروی کنسولگری افغانستان در منطقه کنت پیشاور به بازرسی آن پرداختند که این موضوع موجب ناراحتی دیپلمات‌های افغانستانی شده است.
 
به گزارش دیلی پاکستان،‌نیروهای امنیتی پاکستان اعلام کرده‌اند خودرویی را که بازرسی کرده‌اند برای اعضای کنسولگری مورد استفاده قرار نمی‌گرفت و شامل پروتکل سیاسی و دیپلماتیک نمی‌شد.
 
«نفیس زکریا» سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان در این زمینه گفت: با مقامات افغانستانی تماس برقرار کرده‌ایم اما هنوز پاسخ رسمی آنها درباره بازرسی خودروی کنسولگری این کشور مشخص نشده است.
 
کنسولگری افغانستان در حالی تعطیل می‌شود که مقامات دو کشور به تازگی برای بازگشایی مرز تورخم و مدیریت امور مرزی با هم به توافق رسیده بودند.
 
نظامیان پاکستانی قصد داشتند با سیم‌خاردار مرز تورخم را حصارکشی کنند که با مخالفت نیروهای مرزی افغانستان مواجه شدند و مرز مشترک بسته شد.
 
«عمر زاخیلوال» سفیر افغانستان در پاکستان بعد از ملاقات با «راحیل شریف» فرمانده ارتش پاکستان برای بازگشایی مرز تورخم به توافق رسید.
 
از چندی پیش روابط پاکستان و افغانستان به چالش کشیده شده و مقامات دو کشور یکدیگر را به حمایت از تروریسم متهم می‌کنند.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس