رئیس کمیته تدوین نقش آموزش و پرورش در دفاع مقدس استان خوزستان از جمع‌آوری جمع‌ آوری و احصاء خاطرات فرهنگیان در دوران دفاع مقدس خبر داد.

به گزارش گروه جهاد و مقاومت مشرق، محمد تقی‌زاده با اشاره به نقش جامعه فرهنگی در دفاع مقدس توضیح داد: آموزش و پرورش در عرصه‌های مختلف دفاع مقدس، شامل فضاها و اماکن آموزشی و نیروی انسانی و پشتیبانی نقش موثری داشته است. در بخش فضاها و اماکن بسیاری از مدارس و ساختمان‌های اداری، در ایام جنگ به عنوان پادگان، محل اسکان آوارگان، سنگر و ستادهای آموزش و پشتبانی جنگ استفاده می‌شدند.

رئیس کمیته تدوین نقش آموزش و پرورش در دفاع مقدس افزود: در بخش نیروی انسانی نیز فرهنگیان و دانش آموزان نقش برجسته‌ای در دفاع مرزهای میهن اسلامی داشته‌اند. با هماهنگی معاونت پژوهشی در سال تحصیلی آینده، اولویت‌هایی به پژوهش|‌های مرتبط با دفاع مقدس اختصاص یافت.

وی با ارائه آمارهای مربوط به سهم  فرهنگیان و دانش آموزان در دفاع مقدس گفت: ۳۲۵ معلم شهید، دو هزار و ۸۲۹ دانش آموز شهید، چهار هزار و ۸۴۳ رزمنده فرهنگی، یک هزار و ۴۶۲ جانباز و ۲۴۶ آزاده سرافراز، هدیه جامعه فرهنگیان به  نظام  اسلامی است. در دوران دفاع مقدس کلاس‌های درس و امتحانات در خط مقدم جبهه برگزار می‌شد و بسیاری از رزمندگان در همین کلاس‌ها موفق به کسب دیپلم شدند، در عرصه پشتیبانی نیز آموزش و پرورش همیشه حامی رزمندگان اسلام بود.

تقی زاده به تشکیل کمیته‌های مشابه در شهرستاها و مناطق و نواحی آموزش و پرورش در راستای انعقاد تفاهم نامه همکاری میان اداره کل آموزش و پرورش استان خوزستان و بنیاد حفظ رآثار و نشر  ارزشهای دفاع مقدس اشاره کرد و یادآور شد: هدف این کمیته‌ها جمع آوری خاطرات فرهنگیان در دفاع مقدس و احصاء اماکن و فضاهای آموزشی درگیر با جنگ، جمع آوری اسناد و مکاتبات اداری مربوط به جنگ است.

تقی‌زاده تأکید کرد: نقش آموزش و پرورش در انتقال میراث دفاع مقدس به نسل‌های آینده و دانش آموزان  بسیار حساس است و همه باید در تدوین، ضبط و ثبت رشادت‌ها، ایثارگری‌ها و آثار و خاطرات مربوط به حوزه آموزش و پرورش در دفاع مقدس کمک کنند به این دلیل که جمع آوری، انتقال میراث فرهنگی و آثار دفاع مقدس بسیار مهم و ضروری است.
منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس