جنبش مقاومت اسلامی فلسطین «حماس» و جنبش جهاد اسلامی به اظهارات شاهزاده سعودی ترکی فیصل علیه این جنبش و مقاومت فلسطین واکنش نشان داده و بیانیه‌ای صادر کردند.

 به گزارش مشرق، به نقل از سایت شبکه الجزیره، جنبش مقاومت اسلامی "حماس" اظهارات شاهزاده ترکی فیصل رئیس مرکز مطالعات اسلامی و پژوهش‌های "ملک فیصل" و رئیس سابق سازمان اطلاعات عربستان در جریان کنفرانسی ضد ایرانی در پاریس را که در آن به این جنبش اهانت و اتهاماتی علیه آن و مقاومت فلسطین مطرح کرد، محکوم کرد و افزود: ما در جنبش مقاومت اسلامی "حماس" این افتراهای بی‌پایه و اساس و مغایر حقیقت و واقعیت را رد می‌کنیم.

حماس در این بیانیه تصریح کرد: همه جهانیان می‌دانند که حماس، یک جنبش فلسطینی است که در داخل سرزمین فلسطین در برابر اشغالگران صهیونیست مقاومت می‌کند و برنامه‌های آن کاملا فلسطینی و در راستای منافع ملت و آرمان فلسطین و قدس و مسجد الاقصی است. این جنبش تفکر اسلامی میانه رو دارد و با تمامی اقشار ملت خود و امت اسلام و جهانیان رابطه دارد و در طول تاریخ خود همواره سعی کرده است خودش را از منازعات، کشمکش‌ها و برنامه‌های دیگر دور نگه دارد.

حماس این اظهارات را نوعی توهین به ملت و آرمان و مقاومت دانسته و افزود: تنها به نفع رژیم صهیونیستی است و بهانه‌های بیشتری برای تجاوز آن به ملت، سرزمین و مقدسات ما فراهم می‌کند.

جهاد اسلامی: اظهارات فیصل، توجیه عادی سازی روابط با دشمن اسرائیلی است

در همین حال جنبش جهاد اسلامی فلسطین اظهارات ترکی فیصل رئیس پیشین سازمان اطلاعات عربستان سعودی در همایش روز گذشته مجاهدین خلق در پاریس را مبنی بر اینکه ایران از حماس و جهاد اسلامی به خاطر ایجاد هرج و مرج در منطقه حمایت می‌کند، به شدت محکوم کرد.

مرکز اطلاع رسانی فلسطین، متن بیانیه جنبش جهاد اسلامی در محکومیت اظهارات ترکی فیصل را منتشر کرد.

جنبش جهاد اسلامی فلسطین اعلام کرد: ما در جنبش جهاد اسلامی ضمن محکوم کردن این اظهارات، تاکید می‌کنیم که این اتهامات باطل و ناروا بوده و تنها در راستای خدمت به اهداف و خواسته‌های دشمن صهیونیستی است که به هر شیوه‌ای در صدد نابودی مساله فلسطین و بازگشایی سفارتخانه‌های خود در پایتخت کشورهای عربی است.

جنبش جهاد افزود: این اظهارات ناروا و ناجوانمردانه پیش از اینکه به مقاومت، ملت و مساله فلسطین بی‌احترامی کند، در واقع بی‌احترامی و توهین به ملت عربستان سعودی است که هرگز دوست ندارد در اهانت به ملت فلسطین سهیم باشد و به نفع دشمن صهیونیستی از پشت به مقاومت فلسطین خنجر بزند همانطور که از اظهارات اخیر عادل جبیر وزیر خارجه عربستان سعودی نیز می‌توان اینگونه برداشت کرد و او به جای دفاع از ملت فلسطین و مسجد الاقصی در برابر تجاوزات و جنایت‌های اشغالگران صهیونیست، خواستار خلع سلاح حماس و جهاد اسلامی شده بود.

این جنبش ادامه داد: آنگونه که پیداست لابی صهیونیستی در عربستان سعودی از طرح ملک فهد در سال 1981 و طرح صلح عربی در سال 2002 درس نگرفته و متوجه نشده است که دشمن صهیونیستی هرگز چیزی به اسم صلح و سازش با فلسطینیان به شرطی که متضمن کمترین حق ملت فلسطین در سرزمین خویش باشد را قبول ندارد و هیچ قدرت و عزت و کرامتی برای کشورهای عربی قائل نیست. به همین خاطر، ما در جنبش جهاد اسلامی به این طرف‌ها می‌گوییم که اگر از حمایت از ملت و مساله فلسطین عاجز و ناتوان هستید، لااقل حامی رژیم صهیونیستی نیز نباشید و قربانی را محکوم نکنید و با جلاد دست به یکی نکنید، زیرا ملت مسلمان عربستان سعودی هرگز اجازه نمی‌دهد راه ورود صهیونیست‌ها به مکه و مدینه منوره بر خرابه‌های فلسطین، قدس و مسجد الاقصی را هموار کنید.
منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس