سخنگوی دولت درباره حذف بودجه دفاعی کشور توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش مشرق، محمدباقر نوبخت درباره پیشنهاد دولت مبنی بر حذف تبصره 22 قانون بودجه سال 1395 کل کشور اظهارداشت: بعد از برجام، بخشی از دارایی های ما از حداقل یک میلیارد و 700 میلیون دلار که به نوعی در امریکا بلوکه شده بود، آزاد شد.

وی افزود: ما این پول را دریافت و سال گذشته از آن استفاده کردیم و عملکرد بودجه سال گذشته بر پایه تبدیل یک میلیارد و 700 میلیون دلار یعنی معادل حدود 5200 میلیارد تومان بود که استفاده شد.

سخنگوی دولت تصریح کرد: در آن زمان نمایندگان درحال تکمیل لایحه بودجه 95 بودند و تصور کردند که این بودجه استفاده نشده است لذا عینا همان عددی که ما سال گذشته به ریال تبدیل و استفاده کردیم مجددا در بودجه امسال لحاظ کردند.

نوبخت ادامه داد: بنابراین نمایندگان به اندازه 5100 میلیارد تومان بودجه دفاعی را بالا بردند و این براساس منابعی است که پارسال به بودجه آمده و استفاده شده است.

وی بیان کرد: در جلسه امروز کمیسیون برنامه و بودجه توضیح داده شد که ما نباید عدد واهی را به نیروهای مسلح حواله کنیم.

سخنگوی دولت تاکید کرد: اگر قرار است بنیه دفاعی ما تقویت شود باید پولی در این رابطه وجود داشته باشد و اصلاحی که مد نظر دولت است اینکه این پول (5000 میلیارد تومان) سال گذشته استفاده شده است و در حال حاضر اصل پول وجود ندارد.

نوبخت ادامه داد: اگر منابعی باشد ما هم به تقویت بنیه دفاعی اعتقاد داریم و همیشه از تقویت بنیه دفاعی دفاع می کنیم.

وی خاطرنشان کرد: قرار شد در اصلاح بودجه این عدد (5000 میلیارد تومان) به شکل واقع بینانه اصلاح شود و ما از هرگونه تقویت بنیه دفاعی متناسب با واقعیت های کشور دفاع می کنیم.
 
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 11
  • ۲۲:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۲
    0 0
    متناسب با واقعیتهای کشور؟ واقعیتهای اطراف کشور رو یک نگاهی بیاندازید متوجه خیلی چیزها میشید. البته امیدوارم.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس