کد خبر 601390
تاریخ انتشار: ۲۰ تیر ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۸

رئیس دانشگاه آزاد با اشاره به سهم اندک علوم انسانی کشور و میزان تولیدات علمی کشور گفت: متاسفانه در رشته‌های علوم انسانی تحرک قابل ملاحظه‌ای در کشور وجود ندارد.

به گزارش مشرق، حمید میرزاده گفت: تجهیز دانشگاه‌ها، مراکز رشد و آزمایشگاه‌های دانشگاهی به همراه فعال‌تر کردن قابلیت‌ها و ظرفیت‌های علمی دانشمندان علوم انسانی از مهم ترین الزامات افزایش شتاب رشد علمی کشور است.
 
وی اضافه کرد: خوشبختانه با وجود اسناد بالادستی مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی مانند نقشه جامع علمی کشور و اسناد ذیل این سند مهم، ساز و کارهای مناسب برای رشد و توسعه علمی کشور پیش‌بینی شده و آنچه با وجود این زمینه لازم است، پشتیبانی اجرایی از این راهبردها و راهکارها است.
 
رئیس دانشگاه آزاد تاکید کرد: یکی دیگر از الزامات افزایش شتاب رشد علمی کشور، افزایش پژوهش‌های علمی و به تبع آن نگارش مقالات دارای قابلیت انتشار در مجلات معتبر علمی بین المللی دارای ضریب نفوذ (impact factor) است.
 
میرزاده همچنین با اشاره به سهم اندک علوم انسانی کشور در سطح و میزان تولیدات علمی کشور، گفت: برای داشتن شتاب در رشد علمی تمامی رشته‌های دانشگاهی باید به صورت متوازن رشد داشته باشند اما در این زمینه متاسفانه در رشته‌های علوم انسانی تحرک قابل ملاحظه‌ای وجود ندارد.
 
وی عنوان کرد: برای جبران این معضل به نظر می‌رسد راه اندازی چند مجله معتبر علمی بین المللی در حوزه علوم انسانی که زبان فارسی نیز یکی از زبان‌های نگارش مقاله در این مجلات باشد، الزامی است.
 
رئیس دانشگاه آزادادامه داد: علوم انسانی بیش از ۴۰ درصد از آموزش عالی کشور را به خود اختصاص داده است و اگر در این زمینه کار مناسبی صورت نگیرد زحمات و تلاش‌های نظام آموزش عالی کشور به هدر خواهد رفت.
 
میرزاده با اشاره به مقالات منتشر شده در مجلات معتبر بین المللی گفت: مقالات نمایه شده در مجلات آی. اس. آی و اسکوپوس، بیشتر مربوط به علوم فنی و مهندسی است و عملا علوم انسانی در این زمینه چندان جایگاهی ندارد.
منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۰۹:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۹
    0 0
    علوم انسانی در حوزه باید برود
  • ۰۹:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۹
    0 0
    بقیه رشته هامون تحرک داره فقط علوم انسانی تحرک نداره

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس