همزمان با عید فطر تعدادی از مرزبانان کشورمان در منطقه جکیگور طی درگیری با گروهک های تروریستی مانع ورود آنان به خاک میهن اسلامی شدند که در این درگیری 4 نفر از مرزبانان کشورمان به شهادت رسیدند.

به گزارش مشرق، پس از این حادثه تروریستی، دو گروه انشعاب شده از گروهک عبدالمالک ریگی معدوم، مسئولیت این عملیات تروریستی را برعهده گرفتند.

گروهک "جیش النصر" که توسط خانواده ریگی اداره می شود، بلافاصله مسئولیت این حادثه را برعهده گرفت و در فاصله ای اندکی پس از حادثه تروریستی گروهک جیش العدل نیز که پس از اعدام عبدالمالک و توسط برخی از اعضای سابق جندالشیطان تاسیس شده، این عملیات را به نیروهای خود انتساب کرد.

روابط "جیش النصر" و "جیش العدل" پیش از نیز پس از قتل عبدالرئوف ریگی -برادر بزرگ و مفتی گروهک عبدالمالک- توسط عوامل سرکرده جیش العدل تیره و تار شده بود.

سرکرده جیش العدل معتقد است که برای دریافت کامل دلارهای نفتی باید تمامی خانواده ریگی و اعضای گروه رقیب وی یعنی "جیش النصر" به قتل برسند و بههمین دلیل از دو سال قبل عملیات های متعددی را برای ترور اعضای خانواده ریگی انجام داد که با موفقیت های بسیار خوبی نیز همراه بود.

با این وجود با ادعاهای اخیر این دو گروه مبنی بر انجام عملیات اخیر تروریستی در مرزهای ایران پیش بینی می شود که تسویه حساب های خونین جدیدی میان دو گروه صورت بپذیرد.

هر دوگروه تاکنون از طریق عملیات خرابکاری در مرزهای جنوب شرق ایران و ارائه تصاویر، فیلم و اسناد از برخی سرویس های عربی و فرامنطقه ای پول دریافت می کنند.

در همین حال گروهک جیش العدل با پیشدستی و انتشار تصاویری نشان داده که در عملیات اخیر شهادت مرزبانان حضور مستقیم داشته است.

بر پایه گزارش دریافتی  اخیرا یکی از رابطین سرویس اطلااعاتی یکی از کشورهای عربی منطقه که در داخل کشورش با ناامنی های جدی روبه رو شده، میزان پاداش برای عملیات تروریستی در ایران را افزایش داده و این گروه ها را برای عملیات خرابکاری بیشتر در ایران تشویق کرده است.

طبق برخی ارزیابی های صورت گرفته شده، این سرویس اطلاعاتی معتقد است که در شرایط فعلی که ایران به عنوان جزیره امن در خاورمیانه پر از التهاب شناخته می شود، باید به هر طریق ممکن دچار ناامنی ولو محدود حتی در مرزها بشود تا هیمنه اطلاعاتی و امنیتی جمهوری اسلامی دچار خدشه شود.

رابط این سرویس اطلاعاتی همچنین به این گروهک های محلی ترویستی این اطمینان را داده است که حتی عملیات های ضد امنیتی ضعیف نیز با پوشش رسانه ای هماهنگ البته این‌بار به صورت ویژه در شبکه های اجتماعی قرار است مورد پشتیبانی بی سابقه ای قرار بگیرد.

با این وجود رابط این سرویس اطلاعاتی این هشدار را نیز به گروهک های ترویستی محلی داده که استراتژای این سرویس به سمت تقویت وسیع داعش در مرزهای جنوب شرق ایران رفته و گروهک های محلی برای ماندن در لیست حمایت باید تلاش مضاعفی برای ایجاد عملیات های خرابکارانه در ایران صورت بدهند.

اما در این میان نکات قابل توجه موجود در بیانیه اخیر جیش العدل مبنی بر عهده گرفتن حادثه اخیر تروریستی در مرزهای شرقی می باشد که بسیار قابل توجه است.

این گروه تروریستی که در ماه های اخیر آسیب های جدی در ناکامی عملیات های تروریستی، نقل و انتقال مواد منفجره و از دست دادن بخشی از اعضای خود دیده تلاش کرده که پس از ماه ها شکست، با صدور بیانیه ای با مفاد قابل توجه برای جلب سرویس های منطقه ای نظرها را یکبار دیگر به خود جلب کند.

اما بررسی ادبیات بیانیه اخیر این گروه نشان می دهد که این بیانیه با مشورت برخی اعضای با سابقه سازمان منافقین در پاکستان تهیه و تنظیم شده است.

منافقین که پس از اعدام عبدالمالک با همکاری سرویس اطلاعاتی عربستان اساسنامه و کارکردهای جدید گروهی به نام جدید جیش العدل را پایه ریزی کردند، یکبار دیگر ظاهر فعالیت های تبلیغاتی و مشاوره ای خود را با این گروه بیش از گذشته تقویت کرده اند.

به اعتقاد کارشناسان امنیتی بررسی این بیانیه نشان می دهد که دشمنان منطقه ای جمهوری اسلامی در شرایط فعلی منطقه ای و انفعال کم سابقه خود به چه میزان برای یک موفقیت امنیتی در داخل خاک جمهوری اسلامی تنشه هستند که از سرمایه گذاری بر عملیات های ضعیف نظامی نیز نمی توانند بگذرند.

در کنار این، برخی سرویس های اطلاعاتی منطقه ای و فرامنطقه ای با وجود عزم جدی برای ایجاد ناامنی در ایران با یک بحران اطلاعاتی با عنوان " شکست در جذب نیروهای وطنی" برای عملیات خرابکاری روبه رو شده اند.

به همین دلیل این سرویس ها معتقدند که گروهک های محلی در صورت انجام عملیات های موفق کوچک تروریستی می توانند زمینه هایی برای جذب عناصر بومی و وطنی برای اقدامات تروریستی بزرگتر و پیچیده تر جذب و فرآهم نمایند.

در همین حال موج جدید تلاش برای انتقال مواد منفجره به ایران از نواحی شرقی که با اشراف اطلاعاتی دستگاه های امنیتی جمهوری اسلامی تاکنون ناکام مانده از جمله نشانه های درستی ارزیابی های اخیر مبنی بر عزم بی سابقه برخی سرویس های اطلاعاتی منطقه ای و فرامنطقه ای برای ناامن کردن محیط داخلی ایران را نشان می دهد.

از سوی دیگر از ارزیابی اطلاعاتی جدید مشخص می شود دستور کار ایجاد ناامنی های زهر دار و البته نقطه ای در جغرافیای ایران برای متقاعدشدن جمهوری اسلامی به تن دادن به برجام های منطقه ای به صورت ویژه در حال پیگیری است.


منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 5
  • 23ساله ۱۲:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۰
    0 0
    مرز واقعی ایران اون ور کوه های هندو کش می باشد . باید این مرزهای هزینه ساز استعمارگران را برداریم : کشور گشایی .
  • ۱۴:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۰
    0 0
    هزینه ها را برداریم با کشورگشایی!!!!!! احتمالا نهایت کاری که شما انجام دادی و اطلاعاتت از امور نظامی و ببین الملل در حد رمبو پلی استیشن ۱ است!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس