کد خبر 601120
تاریخ انتشار: ۲۰ تیر ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۳

فیفا در دعوای فوتبالی بین عراق و عربستان به سود عراق رای داد و تاکید کرد که باید هم بازی رفت و هم بازی برگشت تیم ملی فوتبال عراق برابر عربستان در زمین بی‌طرف برگزار شود. این رای باعث خشم و ناراحتی سعودی‌ها شده است.

به گزارش مشرق، به نقل از یورو اسپورت، فدراسیون بین المللی فوتبال به اختلاف فوتبالی بین عراق و عربستان پایان داد و اعلام کرد که رویارویی تیم ملی فوتبال عراق با عربستان چه در دیدار رفت و چه در دیدار برگشت انتخابی جام جهانی 2018 روسیه باید در زمین بی طرف برگزار شود که این حکم باعث اعتراض سعودیها شده است.

با توجه به جنگ و ناامنی که در کشور عراق وجود دارد، فیفا برگزاری هرگونه بازی در خاک این کشور را ممنوع کرده است و به همین خاطر فدراسیون فوتبال عراق از ایران به عنوان میزبان بازی‌های خود در انتخابی جام جهانی 2018 یاد کرد، اما فدراسیون فوتبال عربستان تاکید کرد که به هیچ وجه حاضر نیست در خاک ایران برابر عراق به میدان یرود و از فدراسیون فوتبال عراق خواست تا کشور دیگری را به عنوان میزبان خود انتخاب کند.

عراقی‌ها که با مخالفت عربستان مواجه شدند، تاکید کردند که آنها هم حاضر  نیستند در خاک عربستان به میدان بروند و باید سعودی‌ها هم کشور دیگر را به عنوان میزبان خود انتخاب کنند، این در حالی بود که فدراسیون فوتبال عربستان اصرار داشت که باید در خاک خود از عراق پذیرایی کند چرا که ورزشگاه‌های این کشور مشکلی ندارند و به راحتی می توانند میزبانی هر رقابتی را بر عهده گیرند.

در نهایت دو کشور به فیفا شکایت کردند و این نهاد بین‌المللی هم در نهایت اعلام کرد که باید هم دیدار رفت و هم دیدار برگشت عراق و عربستان در کشوری بی طرف برگزار شود و این همان چیزی است که عراقی‌ها می خواهند.

فدراسیون فوتبال عربستان به شدت نسبت به چنین حکمی از سوی فیفا اعتراض کرده و آن را ظالمانه دانست. سعودی‌ها تاکید کردند که اعتراض خود را به صورت رسمی ارائه کرده‌اند و منتظر تجدیدنظر هستند.
منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۰۹:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۰
    0 0
    این بازی سعودیها راه انداختند تاوانش روهم باید بدن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس