کد خبر 583937
تاریخ انتشار: ۱۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۱

رسانه‌های عربستان ادعا کردند فیفا با درخواست عربستان به برگزاری بازی مقابل عراق در خانه موافقت کرده است!

به گزارش مشرق، پس از آنکه عراق با عربستان در مرحله نهایی مقدماتی جام‌جهانی 2018 روسیه همگروه شد، جنگ و و کشمکش میان این دو فدراسیون بر سر میزبانی ایران آغاز شد.

سعودی‌ها بهانه‌جویی کردند و  به دنبال کارشکنی بودند و نمی‌خواستند برای بازی با عراق به تهران بیایند و در این کار نیز با کمک شیخ سلمان رئیس AFC موفق بودند و قرار شد تنها بازی عربستان با عراق در کشوری دیگر و بقیه بازی‌ها در ایران برگزار شود.

مسئولان فداسیون عراق این رای AFC را ناعدالتی در حق ملت عراق دانستند و به فیفا شکایت و اعلام کردند اگر عربستان برای بازی با آنها به تهران نمی‌آید پس آنها نیز برای بازی با عربستان به این کشور نمی‌روند.

این بار پیروزی برای عراقی‌ها بود و فیفا در طی نامه‌ای به فدراسیون عراق ابلاغ کرد و دستور داد که بازی رفت و برگشت عربستان و عراق در کشوری ثالث برگزار می‌شود و با این رای فیفا بازی خانگی عربستان از آنها گرفته شد.

در این راستا فدراسیون عراق چند روز پیش مالزی را برای میزبانی مقابل سعودی‌ها انتخاب کرد و با موافقت فیفا رو به رو شد. اما سکوت معنا دار عربستانی برای انتخاب کشور ثالث برای میزبانی از عراقی‌ها بودار بود تا جایی که امروز رسانه‌های عربستان از موفقیت فدراسیون سعودی‌ در کسب رضایت اولیه فیفا به برگزاری بازی خانگی مقابل عراق در جده خبر دادند!

روزنامه الشرق الاوسط عربستان امروز به نقل از منابع موثق از AFC خبر داد: فدراسیون فوتبال عربستان نامه‌‌ای مفصل درباره اختلاف بر سر میزبانی عراق و عربستان به فیفا فرستاد. در این نامه برگزاری بازی رفت و برگشت را در کشور ثالث را ناعدالتی در حق عربستان بیان کرد زیرا تمام روابط سیاسی میان دو کشور پا برجاست و مصداق آن سفارت عربستان در بغداد و اربیل است و اگر تحریم از ورزشگاه‌های عراق برداشته شود، عربستان حاضر است آنجا بازی کند ولی گرفتن میزبانی عربستان ناعادلانه است.

این روزنامه عربستانی در ادامه حرف‌های رئیس فدراسیون عراق را نقل و بیان کرده است: هنوز نامه‌ای از فیفا مبنی بر بازی عراق در  عربستان نیامده است.

به نظر می‌رسد رسانه‌های عربستان به دنبال جوسازی و شیطنت هستند. با ادعا رسانه‌های سعودی باید منتظر ماند که فیفا مقابل پول‌های سعودی‌ها سر خم می‌کند یا نه.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • پسر ۱۹:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۵
    0 0
    شاهکاری دیگر از اعراب وهابی نحس نجس وحشی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس