کد خبر 600880
تاریخ انتشار: ۱۹ تیر ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۷

پلیس کنیا امروز (شنبه) از حمله شبانه گروه تروریستی الشباب به یک ایستگاه پلیس در شمال شرقی این کشور و غارت سلاح و مهمات خبر داد.

 به گزارش مشرق، به نقل از خبرگزاری فرانسه، جوزف بوینت رئیس پلیس محلی کنیا ضمن اعلام این خبر، شمار مهاجمان الشباب را یکصد نفر ذکر کرد.

در این حمله یک افسر پلیس زخمی شد.

بر اساس این گزارش، حمله به مرکز پلیس دیف در منطقه وجیر که نزدیک مرز سومالی است در ساعت 1 بامداد رخ داد.

بوینت اضافه کرد که این حمله با آتش سنگین خمپاره ای الشباب همراه بود.

یک منبع مطلع در پلیس کنیا که خواست نامش فاش نشود، اعلام کرد که بیش از 10 هزار گلوله و 13 قبضه اسلحه کلاشینکف 47، چندین لباس پلیس و دیگر اقلام از ایستگاه مذکور ربوده شده است.

پلیس منطقه دیف در ماه آوریل (فروردین-اردیبهشت) سال جاری نیز هدف حمله ای مشابه قرار گرفت که طی آن سه افسر زخمی شدند. یک دستگاه خودرو نیز در این حمله ربوده شد. مقام های کنیایی شمار مهاجمان الشباب را در این حمله نیز بیش از یکصد نفر ذکر کردند.

گروه تروریستی الشباب وابسته به القاعده که با دولت سومالی در جنگ است، به صورت مکرر حملاتی را در کنیا نیز به اجرا گذاشته است.

این گروه اعلام کرده که حملات مذکور تلافی جویانه هستند و تا زمانی که نظامیان کنیایی به عنوان جزئی از نیروهای صلحبان اتحادیه آفریقا در سومالی حضور دارند، این حملات نیز ادامه خواهد داشت.

از جمله حملات الشباب به کنیا می توان به گروگانگیری در مرکز خرید وست گیت در سال 2013 و حمله به دانشگاه گاریسا در سال جاری میلادی اشاره کرد. صدها نفر در حملات الشباب طی دو سال گذشته کشته شده اند.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس