کد خبر 600872
تاریخ انتشار: ۱۹ تیر ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۸

تدابیر امنیتی در سومالی با آغاز مرحله دوم آموزش های سه ماهه نیروهای رسمی اتحادیه آفریقا در شهر« کیسمایو» واقع در استان « جوبا السفلی» در جنوب این کشور افزایش یافته است.

 به گزارش مشرق، به نقل از خبرگزاری شین هوآ از موگادیشو، مرحله دوم آموزش های سه ماهه اتحادیه آفریقا در این کشور درمیان ماه های ژوئیه (جولای) تا اکتبر انجام خواهد شد.

بر اساس این گزارش، مرحله دوم آموزش های سه ماهه اتحادیه آفریقا در این کشور در حالی آغاز می شود که منابع امنیتی سومالی از تشدید تدابیر امنیتی در سومالی خبر دادند.

آموزش های یاد شده از سوی نیروهای رسمی اتحادیه آفریقا معطوف به حضور سنگین نیروهای امنیتی و استقرار ایستگاه های بازرسی خودروها در مناطقی است که از اشغال گروه تروریستی الشباب خارج شده اند.

این در حالی است که نیروهای امنیتی سومالی با هدف جلوگیری و مقابله با هرگونه حمله احتمالی گروه تروریستی الشباب به موگادیشو، به حالت آماده باش کامل درآمده اند.

براساس گزارشهای رسمی، نهادهای امنیتی اطلاعاتی از حمله مجدد این گروه تروریستی برای اجرای حملات تروریستی در پایتخت سومالی، خبر داده اند.

گروه تروریستی الشباب وابسته به القاعده که در سال های اخیر حملات متعددی را علیه دولت سومالی اجرا کرده، چند هفته قبل در عملیات پاکسازی نیروهای دولتی با پشتیبانی اتحادیه آفریقا خسارت های سنگینی را متحمل و از مناطق جنوبی و مرکزی سومالی بیرون رانده شد.

با این حال، گروه الشباب همچنان به حملات تروریستی خود علیه دولت و نیروهای امنیتی سومالی ادامه می دهد.

پیشتر« فرانچسکو مادیرا» نماینده ویژه اتحادیه آفریقا در سومالی در بیانیه ای اعلام کرده بود: از زمان اعزام هیأت اتحادیه آفریقا به سومالی در سال 2007 موفقیت های زیادی با همکاری نیروهای سومالیایی در برقراری امنیت و ثبات در کشور حاصل شده است.

«مادیرا» با بیان اینکه 'سلسله عملیات های مشترک نیروهای اتحادیه آفریقا(آمیسوم) و نیروهای امنیتی سومالی در مقابله الشباب بسیار موفقیت آمیز بوده است' تصریح کرد: سومالی در مسیر ثبات و پیشرفت قرار دارد.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس