کد خبر 600311
تاریخ انتشار: ۱۸ تیر ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۹

بنیامین نتانیاهو در جریان سفر خود به کشورهای آفریقایی و تلاش برای گسترش نفوذ رژیم صهیونیستی در این کشورها از درخواست رهبر یک کشور مسلمان آفریقایی برای برقراری روابط با تل آویو خبر داد.

 به گزارش مشرق، به نقل از سایت اینترنتی البلد، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی در جریان سفر خود به کشورهای آفریقایی و دیدار با نخست وزیر اتیوپی توافق‌نامه‌های مختلفی را در زمینه‌های تکنولوژی، کشاورزی، ارتباطات، گردشگری و آموزش امضا کرد.

نتانیاهو در سفرهای خود به اوگاندا، کنیا، رواندا و اتیوپی تلاش کرد تا گستره نفوذ رژیم صهیونیستی را در کشورهای آفریقایی افزایش دهد.

وی در جریان نشست‌های خود تاکید کرد که یهودیان اتیوپی همچنان می‌توانند به اراضی اشغالی سفر کنند.

نتانیاهو همچنین در جریان این نشست‌ها مدعی شد که تماس‌هایی میان او و رهبر یک کشور آفریقایی مسلمان که هیچ رابطه دیپلماتیکی با رژیم صهیونیستی ندارد برقرار شده و دو طرف بر سر تقویت روابط دو جانبه توافق کردند.

وی در گفت‌وگو با خبرنگاران مدعی شد: در این تماس تلفنی ما بر ضرورت تقویت روابط دو جانبه تاکید کردیم.

وی نام رهبر این کشور آفریقایی مسلمان را اعلام نکرد اما عنوان داشت که اسرائیل تلاش دارد تا دامنه روابط دیپلماتیک خود را طی دوره آینده افزایش دهد.

نتانیاهو در ادامه عنوان داشت: این که اسرائیل بتواند به عنوان عضو ناظر در اتحادیه آفریقا حضور داشته باشد راه را برای تقویت روابطش با 54 کشور آفریقایی هموار می‌کند.

در همین حال روزنامه عبری معاریو گزارش داد که احتمالا فرد مورد نظر نتانیاهو "ادریس دبی" رئیس جمهور چاد بوده که اخیرا پیام‌هایی برای برقراری روابط با تل آویو ارسال کرده است.

نتانیاهو در سخنرانی خود در پارلمان اتیوپی عنوان داشت: تل آویو به قاره سیاه بازگشته است. من می‌خواهم سفارتخانه‌های اسرائیل را در تمام کشورهای آفریقایی ببینم.
منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس