جلسه استماع «کمیته فرعی سیاست‌های پولی و تجاری خدمات مالی مجلس نمایندگان» آمریکا برای بررسی طرح‌های قانونی متوقف کردن معامله بوئینگ با ایران آغاز شد.

به گزارش مشرق، جلسه استماع «کمیته فرعی سیاست‌های پولی و تجاری خدمات مالی مجلس نمایندگان» آمریکا برای بررسی طرح‌های قانونی متوقف کردن معامله بوئینگ با ایران آغاز شد. 

«مارک دابوویتز»، مدیر اجرایی بنیاد دفاع از دموکراسی به عنوان یکی از حاضران در این نشست، برجام را «توافقی خوب» برای ایران خواند  مدعی شد که این توافق، زیرساخت‌های برنامه هسته‌ای را برای ایران پابرجا نگاه داشته است. 

وی همچنین دولت اوباما را به «تن دادن» به مطالبات ایران متهم کرد و گفت که جان کری، وزیر خارجه آمریکا شتابزده از شرکت‌های بین‌المللی برای سرمایه‌گذاری در ایران دعوت به عمل آورده است. 

«بیل هوزنگا»، رئیس این کمیته فرعی در گفت‌وگو با پایگاه خبری «هیل» گفته این نشست به بررسی توافق هسته‌ای بین ایران و گروه 1+5 و معامله احتمالی بوئینگ با ایران خواهد پرداخت.

وی گفت: «من به شدت از این نگرانم که دولت اوباما با آسان کردن قوانین به شرکت‌های بین‌المللی برای همدستی در تسلیحاتی کردن ایران کمک کرده است.»

  اعضای این کمیته فرعی قرار است یک طرح قانونی که خواستار ممانعت از انجام برخی معاملات مالی برای ایران توسط موسسات آمریکایی و همچنین جلوگیری از اقدام بانک صادرات - واردات آمریکا برای تأمین مالی پروژه‌های ایران است را بررسی کنند.

طرح قانونی دیگری که بررسی خواهد شد خواستار این است که اداره کنترل دارایی وزارت خزانه‌داری آمریکا مجوز فروش این هواپیماها به ایران را صادر نکند.

شرکت هواپیماسازی «بوئینگ» اخیراً به توافقی برای فروش بیش از 100 فروند هواپیما به «ایران‌ایر» دست یافته، اما دولت آمریکا باید برای اجرای آن مجوز صادر کند. 

در هفته‌های گذشته چندین نفر از نمایندگان کنگره آمریکا به شرکت بوئینگ نامه نوشته و خواستار لغو این توافق شده‌اند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس