کد خبر 600120
تاریخ انتشار: ۱۷ تیر ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۸

معاون بودجه معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهور با بیان اینکه بندر امیرآباد قابلیت این را دارد که به منطقه آزاد تبدیل شود، گفت: شهرستان بابلسر باید به منطقه ویژه علم و فناوری تبدیل شود.

اختصاص 52 میلیارد تومان برای اتمام جاده سوادکوه
به گزارش مشرق، فرهاد دژپسند عصر امروز در همایش اقتصاد مقاومتی و برنامه ششم توسعه که با حضور معاون اول رئیس جمهور و مدیران کل دستگاه‌هایی اجرایی مازندران در سالن اجتماعات میزبان بابلسر برگزار شد، اظهار کرد: وظیفه ملی و استانی‌ام کمک به استان‌های شمالی برای دست‌یابی به جایگاه اصلی است.

وی با بیان اینکه با محدودیت‌هایی برای رسیدن به اهداف وجود دارد، افزود: ساختار بودجه ما به‌گونه‌ای شد که اعتبارات هزینه همه را به خود اختصاص داده است.

معاون بودجه معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهور با بیان اینکه 82.5 درصد اعتبارات ما هزینه‌ای و بخش عمده آن برای حقوق و دستمزد است، تصریح کرد: در این شرایط رکود که نمی‌شود پرسنل اخراج کرد.

وی بیان کرد: مازندران دارای ظرفیت‌های زیادی است و سرمایه انسانی گرانقدری در سطح کشور از مازندران هستند که باید از آن استفاده شود.

دژپسند با اعلام اینکه بندر امیرآباد از بنادر منحصربه‌فرد کشور است، ادامه داد: بازار روسیه فرصت خوبی برای رونق اقتصادی است.

وی با اشاره به اینکه در کشاورزی می‌توانیم با ترکیب سرمایه انسانی و منابع طبیعی به تولیدات کل دست یابیم، گفت: باید ببینیم تاکنون چه استفاده‌ای از ظرفیت‌ها داشته‌ایم.

معاون بودجه معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهور با بیان اینکه نخستین بودجه دولت استفاده از ظرفیت گردشگری بود، افزود: در تمام شهرهای زیارتی و سیاحتی از اقامتگاه‌ها با دریافت عوارض به توسعه استان پرداخته‌ایم.

وی با اعلام اینکه از فرصت‌ها نهایت استفاده انجام و از حاشیه‌ها پرهیز شود، خاطرنشان کرد: در رویکرد اقتصاد مقاومتی، گردشگری، اقتصاد آب شرب و شور باید نهایت استفاده صورت گیرد.

دژپسند با اشاره به اینکه باید برنامه‌ها و پروژه‌ها را طراحی کنیم، تصریح کرد: 52 میلیارد تومان برای اتمام جاده سوادکوه در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه بندر امیرآباد قابلیت این را دارد که به منطقه آزاد تبدیل شود، گفت: شهرستان بابلسر قابلیت توسعه علمی را دارد و باید به منطقه ویژه علم و فناوری تبدیل شود.

معاون بودجه معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهور افزود: به خاطر رقابت نادرست، ظرفیت‌ها از بین می‌رود و مازندران می‌تواند به قطب بسیاری از صنایع و تولیدات از جمله صنعت آی‌‌سی‌تی شود.

وی خاطرنشان کرد: معتقدیم مازندران با قابلیتی که دارد می‌تواند به موفقیت زیادی دست یابد و در بخش کشاورزی موفق عمل کند.

دژپسند ادامه داد: دنبال این نباشیم که پروژه در کدام شهر اجرا می‌شود فقط اجازه دهیم که پروژه اجرا تا به توسعه برسیم.

وی گفت: به‌زودی هتل‌های مازندران می‌توانند از تسهیلات لازم با استفاده از صندوق توسعه ملی استفاده کنند.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس