کد خبر 599417
تاریخ انتشار: ۱۵ تیر ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۵

بر اساس یک گزارش تازه، کاربران اینستاگرام نسبت به روزهای اولیه این پلتفرم، پست‌های کمتری منتشر می کنند. در گزارش مذکور آمده است: «بین سال های ۲۰۱۳ و ۲۰۱۵ تعداد عکس هایی که به طور متوسط از سوی هر کاربر روی اینستاگرام پست شده کاهش یافته است».

 به گزارش مشرق، کاهش متوسط پست هایی که هر کاربر روی اینستاگرام به اشتراک می گذارد به معنای کاهش محبوبیت کلی این پلتفرم نیست.

این اپلیکیشن که فیسبوک مالکیت آن را در اختیار دارد به تازگی از مرز ۵۰۰ میلیون کاربر عبور کرده است. اما این روند نشان می دهد کاربران ممکن است به افزایش پست های خود روی اپلیکیشن های رقیب مثل اسنپ چت روی آورده باشند. گفتنی است اسنپ چت روزانه توسط ۱۵۰ میلیون نفر مورد استفاده قرار می گیرد.
 
اینستاگرام برای بالا بردن مشارکت کاربران خود تاکتیک های جدیدی را امتحان کرده است، از جمله اینکه وقتی کسی بعد از مدتی طولانی پست گذاشت، پست او در قالب نوتیفیکیشن به دیگران اعلام می شود. ترغیب کاربران به دیدن پست های بیشتر و مشارکت بالاتر در کامنت ها نیز یکی از دلایل اصلی روی آوردن اینستاگرام به فید الگوریتمی جدیدش طی مدت اخیر بوده است.
 
اینستاگرام در بیانیه ای به تک اینسایدر گفته است: «ما از ادامه ی رشد و مشارکت قدرتمند جامعه اینستاگرام هیجان زده ایم. جامعه ما از مرز ۵۰۰ میلیون کاربر عبور کرده و ۳۰۰ میلیون نفر در روز از اینستاگرام استفاده می‌کنند و به طور میانگین بیش از ۲۱ دقیقه از وقت روزانه خود را روی اینستاگرام می گذرانند.

ما از این رشد و اشتیاق کاربران برای استفاده از محصولاتی که ظرف سال گذشته روی آنها سرمایه گذاری کردیم خوشحالیم؛ از اینستاگرام دیرکت، اکسپلور و ویدیو گرفته تا اپلیکیشن های خلاقانه ای نظیر بومرنگ و لی اوت».
 
در ماه آوریل گذشته نیز گزارش ها از افتی مشابه در پست های فیسبوکی خبر داده بودند. این هفته فیسبوک هم زمان با اینستاگرام از تغییر الگوریتم نیوزفید خود خبر داد. الگوریتم جدید فیسبوک، به پست های دوستان کاربر در مقایسه با دیگر پست های منتشر شده اولویت می دهد.

منبع: دیجیاتو

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس