کد خبر 598787
تاریخ انتشار: ۱۴ تیر ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۸

وزارت امورخارجه امارات، از اتباع این کشور خواست هنگام سفر به خارج از کشور، دشداشه نپوشند !

به گزارش مشرق، وزارت امور خارجه و همکاری بین المللی امارات، در صفحه "تواجدی" که به خدمات رسانی به مسافران اماراتی اختصاص دارد، اعلام کرد: شهروندان اماراتی برای حفظ سلامت و امنیت خود، از پوشیدن لباس ملی (دشداشه) خودداری کنند.

این دستور العمل پس از آن صادر شد که پلیس ایالت اوهایو در آمریکا شنبه شب، یک بازرگان اماراتی به نام احمد المناهلی را بازداشت کرد. شخصی که دربارۀ بازداشت المناهلی به پلیس اوهایو گزارش داده بود، تنها با این استدلال که او لباس عربی به تن دارد، او را داعشی تصور کرده بود.

به نوشته روزنامه امارات الیوم، المناهلی از ماه آوریل گذشته برای درمان در آمریکا به سر می برد و با همه تدابیر پلیس امریکا همکاری کرده است و در برابر بازرسی هیچ مقاومتی نکرده است، اما یکی از نیروهای پلیس، هنگام بازرسی، چنان به کمر او فشار آورده بود که او را زخمی کرده بود و موجب خونریزی او شده بود. المناهلی پس از این بازرسی، از هوش رفت و در بیمارستان کلیولند به هوش آمد.

این شهروند اماراتی تاکید کرد که علیه هتل و پلیس اوهایو شکایت خواهد کرد.
 
در همین راستا، احمد الهام الظاهری، سرپرست امور کنسولگری در وزارت خارجۀ امارات، از زنان اماراتی خواست از پوشیدن نقاب و روبنده در اماکن عمومیِ کشورهای اروپایی به ویژه فرانسه، بلژیک و هلند خودداری کنند تا ناچار به پرداخت جریمه نشوند.
منبع: العالم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس