کد خبر 598718
تاریخ انتشار: ۱۴ تیر ۱۳۹۵ - ۰۳:۰۴

نخست وزیر عراق به دنبال انفجارهای خونین اخیر در این کشور خواستار تغییرات گسترده در تدابیر امنیتی پایتخت و کنار گذاشته شدن دستگاههای قلابی کشف بمب شد.

به گزارش مشرق،حیدرالعبادی نخست وزیر عراق بعد از انفجارهای خونین شب گذشته در بغداد که منجر به کشته شدن بیش از 150 نفر شد خواستار تغییرات اساسی در تدابیر امنیتی پایتخت این کشور از جمله از رده خارج کردن دستگاههای کشف بمب شد.

انفجارهای تروریستی سحرگاه یکشنبه منطقه کرامه در بغداد را لرزاند؛ انفجارهایی که به گفته مقامات عراقی بیش از 100 کشته برجای گذاشته و برخی رسانه‌ها هم تعداد  تلفات را 165 کشته اعلام کردند.

نخست وزیر عراق دستور داده دستگاههای قلابی کشف بمب که یکی از نواقص اصلی در ایستگاههای بازرسی و امنیتی در بغداد محسوب می‌شود جمع آوری شود. 

این دستگاههای قلابی چند سال پیش توسط یک انگلیسی به عراق فروخته شده که هم اکنون در زندان به سر می‌برد. با این حال این دستگاهها تا کنون توسط نیروهای امنیتی عراق مورد استفاده قرار میگرفته است. به گفته منابع آگاه این دستگاهها در واقع هیچ چیزی را کشف نمی‌کنند مگر اینکه شانسی یک تهدید امنیتی را کشف کنند.

عبادی همچنین خواستار افزایش عملیاتهای شناسایی و جمع آوری اطلاعات و همکاری میان همه نیروهای امنیتی در بغداد شد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • امیر ۰۴:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۴
    0 0
    باید خود مردم چشم گوش باشن وگرنه همین آشه و همین کاسه
  • ابی ۱۱:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۴
    0 0
    یا این دستگاه ها سر کاری هستند . یا آدم های خاین در تشکیلات امنیتی عراق زیاده ...
  • ۱۶:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۴
    0 0
    فیلم دیدم از یک شبکه آمریکایی که داشت یکی نماینده رو متهم می کرد دستگاه های یابنده توپ گلف رو که چند صد دلار قیمت دارند به عنوان دستگاه یابنده بمب به عراق فروخته هر دستگاه به ازای چند هزار دلار. رقم دقیقش یادم نیست

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس