جمهوری آذربایجان تحت تاثیر فشارهای محافل صهیونیستی مانع از برگزاری راهپیمایی روز قدس شد.

به گزارش مشرق، حجت الاسلام دکتر واعظ مرندی کارشناس دینی در گفت وگوی با کانال آذری شبکه جهانی سحر گفت: مردم جمهوری آذربایجان به واسطه غیرت دینی خود در تاریخ شناخته شده اند و بازداشت رهبران دینی آنها همچون محسن صمداوف، آبگول سلیمان اوف، طالع باقراف و ذوالفقار میکاییل زاده اگر چه در آگاهی بخشی اجتماعی اختلال ایجاد کرده است، اما نمی تواند امری دائمی تلقی شود.

وی افزود: این رهبران دینی سرانجام آزاد می شوند و رسالت اجتماعی خود را از سر می گیرند که در آن صورت هیچ نیرویی قادر به مقابله با خیزش مردمی نخواهد بود.

این کارشناس دینی خاطرنشان کرد، جلوگیری از تجمع مردم برای محکومیت رژیم اشغالگر قدس می تواند دولت ارمنستان را به ادامه اشغال قره باغ و دیگر نواحی آذربایجان مصصم کند و آنها تصور کنند که دولت باکو از نمایش قدرت مردمی برای مقابله با اشغالگری اجانب هراسان است. بنابر این تصمیم دولت آذربایجان در خصوص ممانعت از برگزاری راهپیمایی روز جهانی قدس حاکی از آن است که آنها عملاً به منافع رژیم صهیونیستی و همچنین کشور ارمنستان در زمینه اشغال خاک آذربایجان تمکین کرده اند.

وی با اشاره به توطئه گسترده نظام سلطه در خصوص سلب هویت مسلمانان و اشغال اراضی آنها تصریح کرد: دو طرح مجزا در جهان اسلام در حال وقوع است یکی یهودی کردن اراضی فلسطینیان توسط صهیونیست ها و دیگری مسیحی کردن خاک آذربایجان توسط ارمنستان که هر دو به نیابت از نظام سلطه و با هدف تضعیف هر چه بیشتر مسلمانان صورت می گیرد.

واعظ مرندی همچنین روز جهانی قدس را میراث گرانبهای سیاسی امام خمینی(ره) بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران برای مسلمانان جهان نامید و گفت: روز قدس نشانگر وحدت و انسجام جهان اسلام در برابر توطئه های استکبار جهانی و صهیونیسم بین الملل و ایادی آنها به ویژه تروریست های تکفیری است لذا جلوگیری از این مراسم با مصالح اسلامی به شدت مغایرت دارد و دولت آذربایجان باید همدلی خود با مسلمانان و اعتقاد قلبی به همبستگی اسلامی را در عمل نشان دهد.

منبع: العالم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • ۲۲:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۳
    0 0
    ارمنستان هیچ زمانی به اندازه حاکمان آذربایجان دین ستیز نبوده

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس