کد خبر 598050
تاریخ انتشار: ۱۲ تیر ۱۳۹۵ - ۲۳:۲۶

یک منبع نظامی وابسته به نیروهای دمکراتیک سوریه اعلام کرد که بیش از 10 هزار سند متعلق به داعش در اطراف شهر منبج سوریه کشف شده که می تواند در عملیات بعدی علیه این گروه تروریستی مورد استفاده قرار گیرد.

به گزارش مشرق، یک منبع نظامی وابسته به نیروهای دمکراتیک سوریه به خبرگزاری اسپوتنیک گفت که این نیروها هفته گذشته اسناد، کتب، یادداشت، فهرستی از نام تروریست ها، نقشه و غیره را پیدا کردند که حاوی اطلاعات مهمی است. 

این اسناد در مناطقی که تا قبل از پاکسازی از داعش به عنوان پایگاهی برای این گروه محسوب می شد، پنهان شده بودند.

منبع یاد شده در حالی که خواست نامش فاش نشود، گفت: این اسناد حاوی اطلاعاتی در مورد مسیرهایی است که تروریست های خارجی از آن برای رساندن خود به سوریه استفاده می کردند.

وی افزود: همچنین اسناد فوق حاوی مکان های مرکزی است که تروریست ها از آنجا عملیات انجام می دادند. 

منبع یاد شده گفت که می توان از این اسناد برای دستیابی به اطلاعات ارزشمندی جهت شناسایی نقاط ضعف در تدارک حملات تروریستی استفاده کرد.

نیروهای دمکراتیک سوریه علاوه بر این اسناد، به چند دستگاه تلفن همراه، لپ تاپ و حافظه گوشی های همراه نیز دست یافته اند.

شهر منبج در 360 کیلومتری شمال دمشق و 80 کیلومتری شهر حلب واقع است. 

نیروهای دمکراتیک سوریه سوم تیر ماه از آغاز عملیات آزادسازی این شهر از تسلط تروریست های داعش خبر دادند. 

نیروهای مزبور هزاران آواره سوری گرفتار در اطراف منبج و مسکنه را نجات دادند. زنان، کودکان و افراد سالخورده از جمله این آوارگان بودند. 

نیروهای دمکراتیک سوریه از نیروهای کُرد، عرب، آشوری، ارمنی و ترکمن تشکیل شده اند و از حمایت یگان های مدافع خلق برخوردارند.

شهر منبج که بین رقه و مرز سوریه - ترکیه قرار دارد، یک نقطه مهم و راهبردی به شمار می آید که از طریق آن برای عناصر داعش در سوریه اسلحه، مهمات، مواد غذایی و جنگجو ارسال می شود.

منبج از سال 2014 در اشغال گروه تروریستی - تکفیری داعش است و طبق اعلام گروه موسوم به ناظر بر حقوق بشر سوریه، هزاران شهروند شهر منبج در آغاز تشدید حمله های هوایی، از این شهر خارج شده اند. 

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس