یک روانپزشک و مدرس دانشگاه با اشاره به آثار سوء‌شبکه‌های اجتماعی کمتر از مواد مخدر نیست و اطلاعات غلط هر روز بیشتر می‌شود، گفت: امروزه مطالب غیرعلمی، دروغ یا غیر معقول در سایت‌های اجتماعی به قدری زیاد شده است که گاهی افراد زیادی آن را باور می‌کنند.

به گزارش مشرق، ابراهیم واحد - روانپزشک و مدرس دانشگاه در پاسخ به سوالی درباره آثار روانی تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی، اظهار داشت: متأسفانه اغلب تبلیغات در این گونه رسانه‌ها مانند مشاوره‌های رایگان ازدواج یا درمان بیمار‎‌ی‌ها از جمله مورد مذکور ریشه در کلاهبرداری و سودجویی دارد.

آثار سوء شبکه‌های اجتماعی در جامعه کمتر از مواد مخدر نیست

این روانپزشک با تأکید بر اینکه آثار سوء شبکه‌های اجتماعی در جامعه کمتر از مواد مخدر نیست: امروزه مطالب غیرعلمی، دروغ یا غیر معقول در سایت‌های اجتماعی به قدری زیاد شده است که گاهی افراد زیادی آن را باور می‌کنند.

این مدرس دانشگاه گفت: به هر حال بیماران مبتلا به سرطان یا خانواده‌های آنان نیز که نیاز به حمایت دارند وقتی از طریق این گونه تبلیغات به نتیجه نمی‌رسند دچار سرخوردگی شده و به جامعه بی‌اعتماد می‌شوند.

واحد در پاسخ به سؤالی مبنی بر کنترل فعالیت‌های کاربران در شبکه‌های اجتماعی توسط مسئولین فضای مجازی افزود: متأسفانه با وجود حجم زیاد اخبار غیرواقع در این رسانه‌ها مسئولین نظارت جدی بر این معضل ندارند و همانطور که مشاهده می‌کنیم انتشار اطلاعات غلط هر روز با سرعت بیشتری انجام می‌شود.

وی تأکید کرد: خوشبختانه در جامعه ما سیستم‌های حمایتی و مراکز معتبر زیادی برای مراجعه بیماران وجود دارد که بهتر است مردم برای رفع مشکلات خود به این گونه مراکز معتبر مراجعه کنند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس