سفیر روسیه در ایران اعلام کرد که مسکو امیدوار است تا پایان سال جاری میلادی، تعهدات روسیه برای تحویل سامانه ضد موشکی اس 300 به ایران، کاملا اجرایی شود.

 به گزارش مشرق، سفیر روسیه در تهران می‌گوید که مسکو امیدوار است تا پایان سال جاری میلادی تمام تعهدات این کشور برای تحویل اس 300 به ایران اجرایی شود.

در حالی که از چندی پیش اجرای توافق فروش سامانه اس 300 روسیه به ایران آغاز شده، سفیر مسکو در تهران ابراز امیدواری کرد که همه تعهدات کشورش در زمینه تحویل سامانه‌های دفاع موشکی تا پایان سال جاری عملی شود.

به گزارش ایتارتاس، «ایوان جاگاریان» به خبرنگاران گفت: «من خیلی امیدوارم که طرف روسی به همه تعهدات قراردادی خود عمل کند و امیدوارم که این موضوع تا پیش از پایان امسال(2016) اتفاق بیافتد».

ابراز امیدواری سفیر مسکو در تهران در حالی مطرح شده که پیش از این روند تحویل سامانه اس 300 به ایران آغاز شده است.

اواخر اردیبهشت ماه بود که مشاور رئیس‌جمهور روسیه گفته بود تاکنون یک سامانه عملیاتی اس ۳۰۰ به ایران تحویل داده شده و چند تای دیگر تا پایان سال جاری میلادی (آذرماه) تحویل داده می‌شود(جزئیات بیشتر).

ایران و روسیه در سال 2007 قراردادی برای تحویل دست‌کم 5 سامانه دفاع هوایی اس - 300 به طرف ایرانی امضا کردند اما مسکو در سال 2010 با این بهانه که فروش این سامانه‌ها ناقض قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل است از تحویل آن به تهران امتناع کرد.

وزارت دفاع ایران به دنبال این تصمیم مسکو، به دادگاه بین المللی شکایت کرد که در نهایت و به دنبال فرمان رئیس‌جمهور روسیه برای تحویل اس 300 به ایران، این شکایت پس گرفته شد.

ولادیمیر پوتین 24 فروردین امسال با صدور حکمی، ممنوعیت خودخوانده تحویل این سامانه دفاعی به ایران را لغو کرده بود.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 6
  • ۰۱:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۱
    0 0
    انشالله موشکاش روکی تحویل میدن؟
  • ۰۳:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۱
    0 0
    امیدواری به درد عمت می خوره. بیارید تحویل بدید
  • ۲۲:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۱
    0 0
    جالبه داخل ایران بخصوص سایت های اصول گرا جشن تحویلش رو هم گرفتن رفت!!!!!!! هنوز تحویل نشده!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • ۱۶:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۸
    0 0
    اولا سایت اصول گرا جشن گذاشت تا پایان سال تا تمام سیستم تحویل بگیریم چشات باز کن نوشته تمام ی تعهدات تا پایان سال انجام میشه یعنی ما نصف سیستم تحویل گرفتیم اصلاحطلب مزدور سفارت انگلستان

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس