وزیر دفاع در جلسه کمیسیون امنیت ملی با تائید ورود سامانه s۳۰۰، تاکید کرد که بخشی از این سامانه دفاعی، در کشور مستقر شده است.

 به گزارش مشرق، سید حسین نقوی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست‌ خارجی مجلس با اشاره به جلسه امروز کمیسیون متبوعش با سردار دهقان وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، گفت: در این جلسه، سردار دهقان با تائید ورود سامانه s300، تاکید کرد که سامانه اس-300 وارد کشور شده و بخشی از آن نیز استقرار یافته است.

پیش از این، از ورود اولین محموله از موشک‌های سامانه موشکی اس 300 به کشور خبر داده شده اس و اعلام شده که مدل این سامانه همان S300-PMU2 است.

ایران از روسیه، 4 گردان اس 300 خریداری کرده که احتمالا تاکنون یک گردان از آن وارد کشور شده و بقیه نیز، طبق اعلام مقامات روسیه، تا پایان سال جاری میلادی وارد کشور خواهد شد.

هر گردان اس 300، شامل 4 آتشبار 4تایی است.

اس300 در حال حاضر یک خانواده است و انواع مختلفی از این سامانه با کاربردهای متفاوت در وزارت دفاع روسیه تولید شده است. هم‌اکنون اس300 پی‌ام‌یو (S-300PMU) به‌عنوان یکی از مرگبارترین و پیشرفته‌ترین سامانه‌های موشکی خانواده اس300 شناخته می‌شود. آن‌ طور که روس‌ها اعلام کرده‌اند، زمان آماده‌سازی این نوع از سامانه‌ها، حدود 5 دقیقه‌ است که این خود یکی از ویژگی‌های مهم سامانه موشکی اس300 پی‌ام‌یو به شمار می‌رود.

یکی از بهترین مدل‌های سری P سامانه موشکی اس 300، سامانه‌های پی ام یو 2 هستند که رادار کشف هدف این سامانه 64N6E2 Big Bird نام دارد و می‌تواند حدود 200 هدف را کشف کند. رادار رهگیری این سامانه نیز می‌تواند همزمان 12 هدف را رهگیری کرده و اطلاعات به‌دست آمده را به رادار کنترل آتش یا همان رادار درگیری سامانه موشکی منتقل کند.

برد درگیری با اهداف توسط سامانه موشکی اس 300، 200 کیلومتر اعلام شده است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 15
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • سوخو قاتل داعش ۱۷:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۴/۳۰
    0 0
    اي جووون ............. اي جووووونم ............. متشکریم آقاي پوتین ، بند کفشتیم = گره بزن خفه شیم !! حالا فورا بریم سراغ سوخوي 35 و برادر وحشی ترش میگ 35 اولی برای درهم کوبیدن رپتور و ثانوی برا ناك أوت کردن اف 35 ..................
  • حامد دو لول ۱۷:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۴/۳۰
    0 0
    تبریک تبریک تبریک / / / / / / / آقاي پوتین به گفته دوستمون ( میگ قاتل رپتور ) : این سامانه قدرتمند قاتل اول دشمنان ما خاهد بود ولی خداییش همین جور قدم به قدم بریم جلو میتونیم از روسیه اف 15 و اف 16 هم خریداري نمائيم که نریم منت کدخدا گنجیشکه رو بکشیم .............
  • سالار ۱۷:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۴/۳۰
    0 0
    هه اینکه نمیتونه سوخو 35 آمریکا بگیره
  • علیا ۱۷:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۴/۳۰
    0 0
    جو گیر نشو. ما بند کفش هیچکی نیستیم. مملکت ما صاحب داره و صاحبش هم امام زمان و این مردم پا سیرت هستند. البته از پوتین و روسیه بابت اینکه بلاخره این سامانه رو تحویل داد تشکر میکنیم و امید داریم بچه های خودمون زودتر باور رو به اتمام برسونند تا در کنار اس300 ها بهترین صد دفاعی رو برای شور عزیزمون ایجاد کنند
  • هموطن ۱۷:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۴/۳۰
    0 0
    البته با اجازه کارشناسان نظامی سایت به نظر من 4 تا گردان خیلی کمه و کاربرد آنچنانی نخواهد داشت . هر گردان 4 تا آتشبار و هر آتشبار 4 تا موشک . خب میشه هر گردان 16 تا موشک برای پرتاب داره . البته در بهترین وضعیت ممکن خب 4 تا گردان هر گردان 16 تا موشک میشه کلا 64 تا موشک آماده پرتاب در هر بارگزاری در بهترین حالت ممکن برای پوشش دادن این سامانه 64 تا موشک برای پرتاب وجود داره . اونم برای پوشش سراسر مناطق راهبردی و حساس البته بنده واقف هستم که سیستم های پدافندی هوایی دیگری هم در کشور موجوده ولی کاربردی آنچنانی در مقابل جنگنده های پیشرفته و رادارگریز و بخصوص موشک های بالستیک و کروز نخواهد داشت . باید بازم بخریم .
  • ۱۷:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۴/۳۰
    0 0
    آمریکا سوخو35 داره ؟؟؟:/ یه چیز بگو بگنجه
  • منوچهر ۱۷:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۴/۳۰
    0 0
    منظورت اف 35 آمریکاست
  • ۱۷:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۴/۳۰
    0 0
    ای خدااااا برسون s500 و کارخانه سوخو 30 و یه 25تا هم سوخو 35 و 30 تا پاکفا کارخانه تی90 و یکمم باستیون و 10-20 تا هم زیر دریایی و ناو مشتی ای خدا یکدونه دنا هم به من بده سوارشم پرایدمم برای مشرق دستت درد نکنه
  • محمد حسین ۱۸:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۴/۳۰
    0 0
    درمورد رادار کاستا-نبو-وستک مطالعه کن.
  • ناشناس ۲۱:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۴/۳۰
    0 0
    بنظرتون سامانه اس300 در برابر موشکهای ضدرادار غربی هارم مقاومتی داره یا زبونم لال منهدم میشه.ایا تابحال عملا آزمایش شده .
  • محمد حسین ۰۰:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۴/۳۱
    0 0
    تا 100 سال آینده سفارش میدیم و 100 سال بعدش تحویل میدن.
  • مغزمتفکر ۱۵:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۴/۳۱
    0 0
    آواکس اواکس آواکس اواکس اواکس اواکس
  • ناشناس ۰۸:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۱
    0 0
    کسی نیس جواب سوالمو بده؟
  • ۱۹:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۴
    0 0
    برد درگیری و رهگیری سامانه های پدافندی توسط f22 وf35 400 کیلومتره، ولی شاید بشه باتوجه به تحرک بالای اس300 وسابقه رهگیری و به زمین نشوندن پهباد های رادارگریز امریکایی،بعد از رهگیری پرنده ها در فاصله دور از نقطه اتش با اجرای تله او نها رو نزدیک به برد این سامانه رسوند و منهدم کرد.
  • ناشناس ۰۰:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۵
    0 0
    آواکس و کوفت

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس