منابع خبری آمریکایی از بررسی مسئله صدور مجوز برای فروش تسلیحات پیشرفته روسی به ایران در دولت «باراک اوباما» خبر دادند.

به گزارش مشرق، منابع خبری آمریکایی گزارش کردند، دولت «باراک اوباما» رئیس‌جمهوری آمریکا در حال بررسی صدور مجوز برای فروش تسلیحات پیشرفته روسی به ایران است.

پایگاه اینترنتی «واشنگتن فری بیکن» در گزارشی اختصاصی در این رابطه نوشت:‌ مقامات آمریکایی بارها اعلام کرده‌اند که فروش تسلیحات به ایران نقض تحریم‌های وضع شده در سازمان ملل علیه تهران است. دولت آمریکا همچنین از این قدرت برخوردار است تا تحریم‌هایی را علیه فروش تسلیحات مهم روسی به ایران وضع کند اما تا کنون از اعمال چنین تحریم‌هایی امتناع ورزیده است.

این گزارش افزود: همین مسئله نیز این سوال را در اذهان برخی نمایندگان کنگره آمریکا بوجود آورده است که آیا دولت اوباما در قبال این موضوع تسلیم شده است.

بنا بر این گزارش، دولت اوباما تحت قوانین وضع شده در آمریکا از این اختیار برخوردار است که فروش سامانه اس-300 روسیه به ایران را غیرقانونی اعلام کند، با این وجود مقامات آمریکایی پس از گذشت چندین هفته از اعلام موضع صریح خود در این رابطه طفره رفته‌اند، اگرچه مخالفت خود را با این مسئله اعلام کرده‌اند اما اقدامی عملی در این رابطه صورت نگرفته است.

واشنگتن فری بیکن در ادامه نوشت: مقامات دولت آمریکا همچنین از ابراز هرگونه اظهار نظر در پاسخ به سوالات خبرنگار این مجموعه و دیگر رسانه‌ها درباره اینکه آیا رئیس‌جمهوری آمریکا در حال بررسی اقداماتی در این رابطه در آینده است، خودداری کرده‌اند.

این رسانه آمریکایی در ادامه تأکید کرد: تردید دولت آمریکا برای اقدام در این رابطه باعث شده تا کنگره آمریکا تحقیقاتی جدید را آغاز کند و در همین جریان نیز شایعاتی با این موضوع مطرح شده که کاخ سفید در حال بررسی صدور مجوز برای فروش تسلیحات پیشرفته روسی به ایران است.

«استیو چابوت» نماینده جمهوریخواه ایالت اوهایو در کنگره آمریکا درخواستی را درباره این مسئله حدود یک ماه پیش به کاخ سفید فرستاده بود، اما کاخ سفید هنوز پاسخی نداده است.

چابوت در نامه‌ای که 7 آوریل به کاخ سفید فرستاد و یک نسخه از آن به «فری بیکن» رسیده است، نوشته بود: با توجه به عواقب این مسئله برای آمریکا و متحدان ما در منطقه، احتراما تقاضا دارد که هر چه سریعتر اقدام اخیر روسیه در انتقال سامانه‌های موشکی زمین به هوای اس-300 به ایران را به عنوان اقدامی در جهت تقویت تلاش‌های ایران برای دستیابی به تسلیحات پیشرفته بی‌ثبات‌‌کننده تلقی کرده و تحریم‌های لازم در این رابطه وضع گردد.

این نماینده جمهوریخواه همچنین در نامه خود به کاخ سفید اعلام کرده بود، «بدون چنین اقدامی اینطور برداشت خواهد شد که دولت آمریکا این نقل و انتقلات تسلیحات پیشرفته را پذیرفته است».

چابوت روز گذشته در گفت‌وگو با «واشنگتن فری بیکن» گفت: دولت باراک اوباما هنوز به درخواست‌های متعدد نمایندگان کنگره برای اعمال تحریم‌های احتمالی و غیرقانونی اعلام کردن اینگونه فروش تسلیحات به ایران پاسخی نداده است.

یک مشاور سیاست خارجی آمریکایی که همکاری نزدیکی با کنگره در رابطه با مسائل ایران دارد در گفت‌وگو با «فری بیکن» اعلام کرد که دولت آمریکا دیگر نمی‌تواند در رابطه با این موضوع اقدامی صورت دهد و «از آنجایی که کاملا مشخص است، مقامات دولت آمریکا در حال صدور مجوز برای انجام واردات تسلیحات پیشرفته توسط ایران هستند اگرچه این موضوع کاملا در تضاد با قوانین آمریکا است.»
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 10
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 5
  • ۱۶:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۷
    0 0
    یعنی برا روسیه هم تصمیم میگیرن؟ حرومزاده ها به شما چه؟
  • ۱۶:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۷
    0 0
    s300بدون موشک نگرانی نداره!
  • مسعود ۱۸:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۷
    0 0
    غلط کردن بررسی میکنن به اونا چه مربوطه مگه کین ایران هرچی بخواد میخره هرچی هم بخواد میفروشه هیچ ربطی هم به امریکا نداره
  • مسعود ۱۸:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۷
    0 0
    برو بابا امريكا زپلششششك
  • ۱۹:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۷
    0 0
    اينا نميتونن براي روسيه يا ديگران تصميم بگيرن و مجوز صادر كنن موضوع اينه كه در مقابل كار انجام شده روسها قرار گرفتن و فقط ميخوان روغن ريخته رو نذر امامزاده بكنن و بگن مثلا ما هم هستيم...!
  • ۰۰:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۸
    0 0
    بد بخت روسیه
  • ۱۰:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۸
    0 0
    برای خرید اس300هم باید اجازه بگیریم!!!!عجب دنیای شیر تو شیری شده!!!
  • سروش ۱۱:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۸
    0 0
    واشنگتن‌کی هست که بررسی کند؟
  • شکارچی ۱۳:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۸
    0 0
    روسیه می خواد به ایران بده بعد آمریکا می خواد اجازه نده؟!کلا مسولین ما هم انگار دوست ندارن تکذیب کنند؟!!!قوانین بین الملل هم که کلا کشکه.
  • دشمن شیطان بزرگ ۱۸:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۳
    0 0
    چه ربطی به امریکای نجس داره انگلهای کره ی زمین ان شاء الله یروز میرسه تمام بغض و کینه مون رو روی آمریکا خالی میکنیم آخ چی بشه خداااااااا

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس