رامین رضائیان از پرسپولیس رفت تا هواداران این تیم دل نگران شود. با این حال زبان آمار می گوید بازیکنی که از جمع سرخپوشان جدا شده در روزهای اوجش به سر نمی برده است.

 گروه ورزش مشرق - رامين رضاييان يك مهره كارساز در تدابير هجومي برانكو بود. مدافعي با خصوصيات كاملا هجومي كه توانست براي پرسپوليس مدل 85-84 پنج گل به ثمر برساند.

اين مدافع- هافبك مازندراني با ارسال يك پاس گل در داربي رفت ليگ اخير و گلزني در داربي برگشت «حسابي» محبوب هواداران سرخ شد.

رامين از نگاه آمار عملكردي قابل قبول در اولين فصل پرسپوليسي شدنش داشت. با اين حال مقايسه عملكرد او در دو فصل اخير كه پيراهن راه‌آهن و پرسپوليس را بر تن داشت نشان مي‌دهد كه اين بازيكن از حضور در جمع سرخپوشان نهايت بهره را برد و ملي‌پوش شد. اما از نظر فني نه تنها بهتر از ليگ 94-93 نبود كه اندكي هم افت داشت.

در واقع زبان آمار ثابت مي‌كند كه رضاييان با دارا بودن پتانسيل مناسب براي پيشرفت جا براي كار زياد داشت اما خيلي زود تصميم گرفت اردوي سرخ‌ها را به اميد طي كردن راه صدساله در يك شب، ترك كند.

زمان مشخص مي‌كند

رضاييان ابتدا بيماري پدرش را دليلي براي دوري از تمرينات پرسپوليس اعلام كرد و بعد راهي تركيه شد تا با ريزه‌اسپور اين كشور قرارداد ببندد. در واقع همين رفتار دوگانه عاملي شد تا امروز هواداران ميليوني پرسپوليس را آزرده‌خاطر سازد.

بي‌ترديد زمان مشخص خواهد كرد كه اين جابه‌جايي به سود رضاييان بوده يا خير؟ اما واضح است كه مدافع خارج شده از ليست پرسپوليسي‌ها براي پيشرفت بيشتر راه مناسب را انتخاب نكرد.

بهترين فصل فوتبالي روي ريل

رامين رضاييان سابقه بازي در تيم‌هاي صبا و راه‌آهن را داشت كه از ابتداي ليگ پانزدهم پرسپوليسي شد. جالب اينكه از نگاه آمار بهترين فصل فوتبالي اين بازيكن در ليگ چهاردهم رقم خورد.

اين مدافع- هافبك در فصل آخر لكوموتيوسواري خود، طي 27 هفته وارد تركيب اصلي راه‌آهن شد تا ضمن تلاشي 2370 دقيقه‌اي 9 گل بزند و چهار پاس گل ارسال كند.

اين عملكرد براي رضاييان فوق‌العاده بود. اين مدافع- هافبك 9 گل به استقلال، نفت، پرسپوليس، استقلال خوزستان (2)، پيكان(2) و گسترش زد. در شرايطي كه گل‌هايش 4 امتياز مستقيم از پيكان و استقلال خوزستان گرفت.

اين بازيكن 4 پاس گل هم برابر تراكتورسازان (هفته 8) پرسپوليس (هفته 9) نفت مسجدسليمان (هفته 10) و پديده (هفته 21) ارسال كرد كه اين آخري منجر به ثبت گل 3 امتيازي عادل كلاه‌كج شد.

پنالتي خراب‌كن

رضاييان در ليگ چهاردهم و ديدار هفته هفتم راه‌آهن برابر صبا ضربه پنالتي‌اش را (دقيقه 18) از دست داد تا نقش پررنگي در تساوي 2-2 بازي داشته باشد.

اين بازيكن فصل قبل هم در ديدار هفته پنجم پرسپوليس مقابل فولاد ضربه پنالتي‌اش را خراب كرد تا از اين حيث عملكردي مشابه را در راه‌آهن و پرسپوليس داشته باشد.ذهرچند كه در ليگ پانزدهم دو گل مهدي طارمي برابر فولاد مانع از آن شد تا نقطه ضعف رضاييان روي زدن ضربه پنالتي مذكور به چشم بيايد.

كمتر گل زد و كمتر پاس گل داد

مدافع جديد ريزه‌اسپور تركيه در ليگ پانزدهم برخلاف فصل 94-93 ليگ برتر 9 گل نزد و تعداد گل‌هايش به عدد 5 تقليل پيدا كرد. قابل توجه اينكه اين‌بار پاس گل‌هايش هم از 4 به 3 كاهش يافت تا همه‌جوره آمار پرسپوليسي‌اش ضعيف‌تر از عملكردش در راه‌آهن باشد.

پسرفت آماري

از نگاه آمار رامين رضاييان در ليگ چهاردهم طي 2370 دقيقه موفق شد 9 گل بزند و 4 پاس گل ارسال كند. در واقع اين بازيكن به‌طور متوسط در هر 182 دقيقه يك عملكرد موثر از خود به نمايش گذاشت. در مقابل اين بازيكن در پرسپوليس برانكو طي 2514 دقيقه 5 گل زد و سه پاس گل براي هم‌تيمي‌هايش ارسال كرد و اين يعني بروز عملكرد مثبت در هر 314 دقيقه.

واضح است كه پيشرفتي در كار نبوده است. هر چند كه وقتي در دو داربي رفت و برگشت پاس گل مي‌دهي و گل مي‌زني محبوب خواهي شد.

جدول مقايسه عملكرد رامين رضاييان در ادوار 14 و 15 ليگ

ليگ

تيم

تعداد بازي

حضور در تركيب اصلي

مجموع دقايق بازي

ارسال پاس گل

به هدر دادن پنالتي

گل زده

ميانگين عملكرد مثبت/دقيقه

چهاردهم

راه‌آهن

27

27

2370

4

1

9

182

پانزدهم

پرسپوليس

28

28

2514

3

1

5

314

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 5
  • منصوریان ابر مرد فوتبال کوچک ایران ۰۹:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۰
    0 0
    جالبه با همین پسرفت به قول مشرق لنگی پرسپولیس تنها باشگاه ایرانی بود دوتا ترانزیت به اروپا داشت یکی این یکی طارمی!...و از نظر فنی پیرزوی با حضور ایشون یکی از روان ترین بازیهای پنج شش سال خودش رو می کرد جوری که هم تا مرز قهرمانی رفت هم سنگین ترین باخت چند ساله استقلال برابرش رقم خورد!.....خدا رو شکر که پیروزی از هم پاشید و امسال جلوی نماینده های عربی مضحکه میشه
  • علیرضا ۰۹:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۰
    1 0
    آره پسرفت داشته ،ولی شما هم بد جوری سوزش گرفتی ها
  • علی ۱۰:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۰
    0 0
    ,معلومه خیلی عرق ملی داری که از مضحکه شدن تیمهای ایرانی جلو عربها اینطوری خدا روشکر میکنی
  • محسن ۱۱:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۰
    0 0
    رضاییان بازیکن خوبیه و یاعث تضعیف پرسپولیس میشه
  • ۱۱:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۰
    0 0
    اخه عزیز من پستش تو دوتا تیم چی بود؟؟؟؟؟
  • پرسپولیس ۱۲:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۰
    1 0
    در فصل اخیر رضاییان یکی از بهترین بازیکنان لیگ وتاثیرگذار ترین بازیکنان پرسپولیس بود .آمار واقعیت رو نشون نمیده چون پست ها و وظایف بازیکن تو راه آهن و پرسپولیس متفاوت بوده
  • گمنام ۱۳:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۲
    0 0
    مبارک ال لجن
  • اصغر از شهرری ۲۳:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۰
    1 0
    اقا رامین بنده جا نباز 50درصد جنگ تحمیلی و مدافع حر م هستم تورا به خدا از پر سپولیس نر و ودل من را نشکن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس