سخنگوی وزارت دادگستری لیبی اسناد فاش شده درباره احتمال عفو سیف الاسلام قذافی را تایید کرد اما گفت: همه چیز در نهایت به قضات پرونده بستگی دارد.

 به گزارش مشرق، به نقل از شبکه اسکای نیوز عربی، اخیرا اسنادی از وزارت دادگستری لیبی فاش شده است که نشان می‌دهد برخی مسئولان قضایی این کشور اذعان کرده‌اند که سیف الاسلام قذافی، پسر ارشد معمر قذافی دیکتاتور پیشین لیبی مشمول قانون عفو  عمومی لیبی می‌شود و امکان آزادی وی از زندان وجود دارد.

محمد الشارف، مسئول روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت دادگستری لیبی با تایید این سند گفت: گرچه ممکن است قذافی مشمول این قانون باشد اما در نهایت این قضات دادگاه شهر زنتان هستند که درباره پسر معمر قذافی تصمیم خواهند گرفت.

وی ادامه داد: هیچ نهادی نمی‌تواند در تصمیم‌گیری قضات این پرونده دخالت کند چرا که آنها بر جزئیات پرونده اشراف دارند.

قانون عفو عمومی که سال گذشته پارلمان لیبی آن را تصویب کرد تمامی زندانیان سیاسی از جمله سیف الاسلام قذافی را مدامی که درباره آنها حکمی صادر نشده باشد شامل می‌شود و در صورت اجرای این قانون قذافی و دیگر مسئولان نظام سابق مشمول عفو عمومی می‌شوند.

وکلای مدافع سیف الاسلام قذافی روز دوشنبه اعلام کردند که از دادگاه جنایی بین المللی نیز خواهند خواست تا پیگیری پرونده وی را متوقف کند چرا که در لیبی علیه او اقدامات قضایی انجام شده و یک شخص را نمی‌توان در یک پرونده دو بار محاکمه کرد.

سیف الاسلام قذافی که از وی به عنوان جانشین پدرش یاد می‌شد نقش موثری در سرکوب شورش‌های مردمی سال 2011 لیبی داشت که هزاران کشته برجای گذاشت.
منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ایرانی ۱۴:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۲
    0 0
    مرگ بر ناتو ترکیه عربستان وقطر

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس