کد خبر 596335
تاریخ انتشار: ۸ تیر ۱۳۹۵ - ۲۲:۲۹

سخنگوی وزارت امور خارجه مصر روز سه شنبه اعلام کرد، ترکیه باید برای بهبود روابط خود با قاهره خواست مردم این مصر را به رسمیت بشناسد.

به گزارش مشرق به نقل از پایگاه خبری شبکه روسیا الیوم، «احمد ابو زید» سخنگوی وزارت امور خارجه مصر به رغم ناخرسندی از تداوم تناقض آمیز مواضع ترکیه، از هرگونه تلاش برای بهبود روابط میان دو کشور استقبال کرد.

وی افزود: ترکیه باید به انقلاب 30 ژوئن مصر که نشان از خواست و اراده مردم مصر بود، احترام گذاشته و آن را به رسمیت بشناسد.

«رجب طیب اردوغان» رئیس جمهوری ترکیه پیشتر اعلام کرده بود، شرط بهبود روابط این کشور با مصر در گرو آزادی «محمد مرسی» رئیس جمهوری سابق مصر است.

روابط ترکیه و مصر در سال 2013 و پس از کودتای ارتش علیه محمد مرسی و روی کار آمدن عبدالفتاح سیسی به سردی گرایید.

محمد مرسی30 ژوئن 2013 ( دوازدهم تیرماه 1392) پس از نا آرامی‌های چندروزه و حالت بحرانی مصر پس از کودتایی توسط ارتش عزل شد.

محمد مرسی سیاستمدار مصری است که پنجمین رئیس جمهوری این کشور بود.

مرسی هم اکنون در ارتباط با چندین پرونده در حال محاکمه است. این پرونده ها عبارتند از: فرار از زندان، مرسی در این پرونده در حکم اولیه به اعدام محکوم شده است، جاسوسی برای کشورهای خارجی و حوادث کاخ الاتحادیه، در حکم اولیه این پرونده، مرسی به 20 ساله زندان محکوم شده است. محاکمه مرسی در مورد «اهانت به دستگاه قضایی مصر» همچنان در جریان است.


منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس