وزیر دادگستری کشورمان صبح امروز و در حضور مسئولان کشوری و لشکری در همایش سراسری دستگاه قضا گزارش عملکرد این قوه را ارائه کرد.

به گزارش مشرق، حجت الاسلام مصطفی پورمحمدی وزیر دادگستری کشورمان صبح امروز در همایش سراسری دستگاه قضایی به ارائه گزارش پرداخت.

هر ساله در همایش سراسری قوه قضاییه که با حضور سران قوا و همچنین مسئولان کشوری و لشکری برگزار می‌شود وزیر دادگستری گزارش را از عملکرد بخش‌های مختلف این قوه ارائه می‌کند.

وزیر دادگستری در خصوص زندان‌زدایی و رسیدگی به امور زندانیان گفت: در اجرای مواد 64 تا 88 قانون آئین دادرسی کیفری در سال گذشته جمعیت ورودی به زندان‌ها به 478 هزار نفر رسید که 70 هزار نفر کمتر از سال 93 است و هم‌اکنون موجودی زندانیان 228 هزار نفر است که شامل 97 درصد مرد و 3 درصد زن است.

پورمحمدی همچنین به موضوع سلامت قضایی و اداری اشاره کرد و گفت: با توجه به اهمیت اعمال نظارت بر عملکرد قضات، کارکنان قوه قضاییه و تضمین سلامت عملکرد کارکنان در این قوه اقدامات نظارتی جدی از سوی مسئولین انجام گرفت.

وی افزود: براساس این اقدامات، پرونده‌های ورودی در دادسرای انتظامی قضات 6 هزار و 53 فقره است که به 5 هزار و 238 فقره آن رسیدگی شده است.

وزیر دادگستری گفت: این در حالی است که در این سال پیشنهاد تعلیق از خدمت قضایی 77 نفر ارائه شده است.

پورمحمدی در بحث آموزش و فرهنگ نیز گفت: طراحی مدل تعالی فرهنگی دادگستری‌ها، برگزاری‌ اردوهای آموزشی، فرهنگی و تربیتی برای 4 هزار نفر به همراه خانواده‌ها و برگزاری فعالیت‌های متنوع شامل 718 ساعت جلسه آموزشی در دانشگاه‌ها و 1085 ساعت در مدارس از دیگر اقدامات در این حوزه بوده است.

وزیر دادگستری درباره موضوع مبارزه با قاچاق کالا و ارز نیز گفت: در راستای زدودن موانع دستیابی به اقتصاد مقاومتی و ایجاد رونق در بازار کسب و کار و تجارت شفاف و حذف پدیده شوم قاچاق اقدامات گسترده‌ای انجام گرفت.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • صادق ۱۱:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۹
    0 0
    پیش بینی میشود وضعیت زندانی ها هم مثل معتادها بشود به این صورت که یه زمانی اعتیاد جرم محسوب میشد و درنزد مردم منفور بود اینک اما برآن نام بیماری نهاده اند وبعضی درتلویزیون حتی به معتادان خود افتخارمیکنند! طبق این پیش بینی تعداد زندانیان آنقدر زیاد شده که دیگر نه یک جرم بلکه بیماری محسوب گردد و همه بتوانند به آن حتی درتلویزیون و رسانه ها افتخار نمایند!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس