تنوع و جذابیت بخش عفاف و حجاب نمایشگاه قرآن کریم در حالی بازدید کنندگان را به خود جلب می کند که فعالان حاضر در این بخش روزهای سختی را برای رسیدن به این جایگاه پشت سر گذاشته اند.

به گزارش مشرق، بخش عفاف و حجاب بیست و چهارمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم همچون سال های گذشته این نمایشگاه توانسته با جذابیت هایی که در خود دارد، تعداد زیادی از بازدیدکنندگان را به سمت خود بکشاند.

اما رنگ های زیبا و مدل های فراوانی که در بخش عفاف و حجاب نمایشگاه قرآن کریم وجود دارد به راحتی به اینجا نرسیده اند. پای درد دل هر کدام از غرفه داران این بخش که بنشینید هر کدام گله ای از بازار حجاب در ایران دارند.

مسئول بخش فروش یکی از برندهای مشهور تولید و فروش چادر حاضر در نمایشگاه در خصوص پارچه های چادر موجود در ایران می گوید: تا کنون در ایران با وجود تعداد زیاد بانوان محجبه اما پارچه چادری تولید نمی شود و ما پارچه های چادری را از کشورهای اندونزی، کره، ژاپن، تایلند و چین وارد می کنیم.

او اضافه می کند: یک شرکت در ایران قصد دارد پارچه چادری تولید کند که سال هاست موفق به انجام این کار نشده و کشورهایی که ما از آن ها پارچه خریداری می کنیم توانسته اند در این زمینه بسیار موفق عمل کنند و برخلاف این که تعداد بانوان محجبه آن ها در مقابل ایران صفر حساب می شود اما بازار پارچه چادر را بسیار خوبی یافته اند و توانسته بازار ما را در اختیار بگیرند.

یکی دیگر از غرفه داران بخش عفاف و حجاب بیست و چهارمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم در خصوص مشکلات موجود در بازار حجاب ایران می گوید: علیرغم اسلامی بودن کشور ما و تاکید فراوان دین مبین اسلام بر رعایت حجاب از سوی بانوان اما طراحی لباس های بی حجاب و پوشش های تنگ و نازک بانوان بازار پررونق تری نسبت به محصولات حجاب دارد.

او معتقد است: ایده هایی که باید در زمینه طراحی لباس های پوشیده در کشور اسلامی ما به کار گرفته شود بیشتر در زمینه طراحی لباس های بی حجاب برای بانوان به کار گرفته می شود.

همچنین یکی از غرفه داران این بخش در گله از بازار طراحی لباس با حجاب در کشورما می گوید: در کشور ما به ثبت رساندن طرح لباس با حجاب هم سخت است و هم فایده ای ندارد به همین دلیل است که بسیاری از طراحی ها در این زمینه تکراری هستند.

او با اشاره به طراحی هایی که در خصوص روسری های با حجاب برای بانوان مانتویی و چادری انجام داده، می افزاید: به همین دلیلی که ذکر کردم من طرحم را به ثبت نرساندم و بعضا شاهد تولید طرح هایم از سوی تولیدی های مختلف هستم.


منبع: شبستان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس