کد خبر 594575
تاریخ انتشار: ۵ تیر ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۳

مقتدی صدر از عربستان سعودی که ائتلافی از حدود 40 کشور عربی و اسلامی تشکیل داده است خواست که به جای تشدید اختلافات مذهبی و داخلی در بین کشورهای اسلامی و عربی، این ائتلاف نظامی را متوجه آزادی فلسطین کند و تاکید کرد که شخصا آماده مقاومت در برابر دشمن بزرگ اسراییلی است.

 به گزارش مشرق، مقتدی صدر در بیانیه ای که روز شنبه به مناسبت روز جهانی قدس در صفحه رسمی خود منتشر کرده است گفت که اگر این 40 کشور عربی و اسلامی که عربستان آنها را گردآوری کرده است به سوی آزادی فلسطین هدایت شوند، هم برای عربستان بهتر بود هم برای ما (عراق).

وی در این بیانیه که دیروز (جمعه) در تمامی نماز های جمعه صدری ها در شهرهای مختلف عراق قرائت شد، با بیان اینکه فلسطین زخم عرب و اسلام است افزود که علمای دین ناهنجار عربستان سعودی به جای این که مجوز قتل افراد از مذاهب دیگر یا درگیری بین مذاهب را بدهند اولی تر بر آنها است که درخواست مقابله با اشغالگران بکنند.

مقتدی صدر، همه اقوام و طوایف در جهان اسلام و عرب از شیعیان، اهل سنت، کرد و عرب را به وحدت در زیر پرچم فلسطین فراخوانده است.

وی گفته است: شخصا آماده مقاومت در برابر دشمن بزرگ اسراییلی هستم همان طور که پیش از این در برابر اشغالگران آمریکا مقاومت کردیم و هنوز مقابله با اشغالگران با پیراهن جدید آنها یعنی تروریسم در عراق ادامه دارد.

مقتدی صدر اضافه کرده است که اشغالگران بعد از مقاومت شدیدی که در عراق با آن مواجه شدند، روش خود را تغییر داده و ازطریق خیانتکاران و بازوان خود در کشورهای عربی و اسلامی اشغال را به شیوه های دیگری دنبال کردند و این چیزی است که در یمن، سوریه، عراق و دیگر کشورهای عربی و اسلامی شاهد آن هستیم.

وی تاکید کرده است که فلسطین باید همچنان در راس قضیه اول اسلام باقی بماند زیرا قبله اول اسلام و مهد اصلاحات درآینده خواهد بود.

به گفته وی، باید ملت های عربی و اسلامی اختلافات مذهبی و نژادی را کنار بگذارند و برای رسیدن به هدف والاتر خود (آزاد فلسطین) به پا خیزند.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • سیدیاسر ۱۶:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۶
    0 0
    برو خائن
  • ۱۸:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۶
    0 0
    فعلا عربستان خطرناکتر ار اسرائیل است
  • کمپین تطهیر بیت الله و بیت المقدس از نجاست سعودی و صهیونیست ۰۰:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۸
    0 0
    شما علیه دولت قانونی عراق شلوغ نکن تا شر داعش کنده بشه اونم چشم.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس