رژیم صهیونیستی امروز خود را در مقابل یک واقعیت جدید بین المللی می بیند، به ویژه اینکه آنچه در اروپا بعداز مشخص شدن نتیجه یک همه پرسی در انگلیس جریان دارد ، تاثیر بسیار زیادی بر آن دارد، انگلیس حامی بزرگ جنبش و اندیشه صهیونیستی از اتحادیه اروپا شریک تجاری نخست آن خارج می شود.

 به گزارش مشرق، رسانه های صهیونیستی تاکید کرده اند که تصمیم انگلیسی ها برای خروج از اتحادیه اروپا پیامدهای اقتصادی و سیاسی زیادی دارد که انتظار می رود در روزها و ماه های آینده بروز کنند.

کارشناسان صهیونیست گفته اند، انتظار می رود که رژیم صهیونیستی در نزدیکترین فرصت گفت وگوهای وسیعی را برای بررسی آینده روابط اقتصادی و تجاری با اروپا و انگلیس آغاز کند تا بتواند تکانه های شدید این زلزله اقتصادی و سیاسی که جهان را به لرزه در آورده است، تحمل کند.

بورس رژیم صهیونیستی به دلیل اینکه همه پرسی در انگلیس در تعطیلات پایان هفته صورت گرفت تاکنون از آن متاثر نشده اما از فردا یکشنبه انتظار می رود پیامدهای آن را احساس کند.

کارشناسان اسرائیلی در صدد شناخت پیامدهای قابل انتظار خروج انگلیس از اتحادیه اروپا هستند که گفته شده می تواند مثبت و یا منفی باشد اما در هر صورت صهیونیست ها بیشتر نگران پیامدهای منفی اقتصادی تصمیم انگلیسی ها هستند.

« یجئال نویمان» کارشناس اقتصادی می گوید: تصمیم انگلیسی ها این کشور و به طور کلی اروپا را وارد مرحله رکود می کند و این شرایط برای اسرائیل که 44 درصد از تجارت خارجی آن با اروپا است، پیامدهای دردناک اقتصادی بدنبال خواهد داشت.

دیگر کارشناسان صهیونیست گفته اند که خروج انگلیس از اروپا تاثیری سریع بر صادرات اسرائیل به اروپا می گذارد و به بی ثباتی ارز اسرائیل منجر می شود.

حجم صادرات رژیم صهیونیستی به انگلیس در سال 2015 بالای چهار میلیارد دلار و بیشتر در زمینه های دارو ، پلاستیک و تجهیزات الکترونیکی بوده است.

از لحاظ سیاسی هم تصمیم مردم انگلیس برای رژیم صهیونیستی ناخوشایند بوده است زیرا حامی بزرگ خود در اتحادیه اروپا را از دست داده اند.

انگلیس در مقابل بیشتر ابتکارعمل های اتحادیه اروپا علیه اسرائیل می ایستاد و با آنها مخالفت می کرد.

برای صهیونیست ها خبر بدتر این بوده است که اسکاتلند قصد جدائی از انگلیس و باقی ماندن در اتحادیه اروپا را دارد.

گفته می شود اسکاتلند با اسرائیل خصومت دارد و با فلسطینی ها ابراز دوستی می کند.

رژیم صهیونیستی همچنین نگران است که کشورهای بیشتری از اتحادیه اروپا خارج شوند که از دوستان نزدیک آن محسوب می شوند.

روزنامه صهیونیستی « یدیعوت آحرونوت» از تصمیم انگلیسی ها به عنوان یک « زلزله» یاد کرد و نوشت: دومینوی اروپائی آغاز شده و دست راستی ها فرانسه و هلند هم عزم خروج از اتحادیه اروپا را دارند.

هاآرتص دیگر روزنامه صهیونیستی هم نوشت که یک تیم خبری ویژه را راهی لندن کرده تا از نزدیک گزارش هائی را تهیه کند.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس