شاگردان لوزانو در نخستین دیدار هفته دوم لیگ جهانی والیبال 2016 در صربستان به مصاف بلغارستان رفتند و با یک نمایش خوب با نتیجه 3 بر 1 از سد بلغارها گذشتند.

پیروزی بلندقامتان ایران در آغاز هفته دوم لیگ جهانی/ نمایش بی نقص شاگردان لوزانو
گروه ورزش مشرق - تیم ملی والیبال ایران در اولین دیدار خود در هفته دوم لیگ جهانی والیبال 2016 از ساعت 18:30 در بلگراد به مصاف بلغارستان رفت و موفق شد با نتیجه 3 بر 1 از سد این تیم بگذرد.( فیلم بازی را اینجا ببینید)

بلند قامتان ایران ست اول را با نتیجه 25 بر 18 به بلغارستان واگذار کردند اما در ست های دوم، سوم و چهارم به ترتیب با نتایج 25 بر 20، 25 بر 23 و 25 بر 20 از سد بلغارها گذشتند.

شاگردان لوزانو این هفته با بلغارستان، برزیل و صربستان همگروه هستند. ایران در هفته نخست مقابل برزیل و آمریکا باخت و یک برد برابر آرژانتین به دست آورد.

بیست و هفتمین دوره لیگ جهانی والیبال از پنج شنبه 27 خرداد ماه و با فرمول جدیدی که امسال فدراسیون جهانی والیبال برای برگزاری آن در نظر گرفته است آغاز خواهد شد و 12 تیم راه یافته به المپیک ریو که در سطح یک لیگ جهانی قرار گرفته اند در سه هفته و در  غالب 9 گروه به مصاف هم می روند.

بدین ترتیب که در هر هفته سه تیم میزبان خواهند شد و مجموع نتایج و امتیازات هر 9 گروه در پایان دور مقدماتی در یک جدول رده بندی محاسبه خواهد شد تا پنج تیم برتر در کنار لهستان میزبان، شش تیم حاضر در مرحله نهایی را تشکیل دهند.

برنامه و نتایج و جدول رده‌بندی لیگ جهانی والیبال 2016

شاگردان لوزانو در حالی در نخستین بازی هفته دوم به مصاف بلغارستان رفتند که از سه مسابقه قبلی خود یک پیروزی برابر آرژانتین و دو شکست برابر برزیل و آمریکا در کارنامه دارند. بلغارها از سه مسابقه نخست خود سه شکست برابر تیم‌های ملی صربستان، لهستان و روسیه داشت.

گزارش بازی را در ادامه به نقل از فارس بخوانید:

ست اول؛ 25 بر 18 به سود بلغارستان

سعید معروف، محمد موسوی، شهرام محمودی، میلاد عبادی‌پور، محمدجواد معنوی‌نژاد، مهدی مرندی و عادل غلامی نفراتی بودند که رائول زوانو برای شروع مسابقه وارد زمین کرد. ملی‌پوشان ایران شروع خوبی نداشتند و بلغارها در امتیاز 5 بر 2 از ایران پیش افتادند تا لوزانو درخواست وقت استراحت فنی کند. در امتیاز 8 بر 5 به سود شاگردان کنستانتینوف تیم‌ها به وقت استراحت فنی اول رفتند.

ملی‌پوشان ایران کم کم خود را در زمین پیدا کردند و در امتیاز 11 توانستند بازی را به تساوی بکشانند. امتیاز سیزدهم برای بلغارها بعد از درخواست بازبینی مجدد توسط لوزانو حاصل شد و پس از آن بازهم شاگردان کنستانتینوف بودند که توانستند حاکم میدان باشند و در امتیاز 16 بر 12 به سود بلغارستان تیم‌ها به وقت استراحت فنی دوم رفتند. زمانی که نتیجه بازی 19 بر 14 به سود بلغارستان بود بازهم لوزانو درخواست وقت استراحت کرد و نکاتی را بیشتر از همه به مرندی تذکر داد. سوکولوف، ستاره بلغارها در ست اول عملکرد بسیار خوبی داشت و در حمله و دفاع به تیمش کمک بسیاری کرد.

در امتیاز 20 بر 16 به سود بلغارستان لوزانو تصمیم گرفت ظریف، بهبودی و میرزاجانپور را روانه میدان کند و پس از آن در امتیاز 20 بر 17 کنستانتینوف درخواست وقت استراحت کرد. این ست با نتیجه 25 بر 18 به سود بلغارستان خاتمه پیدا کرد.

 پیروزی بلندقامتان ایران در آغاز هفته دوم لیگ جهانی/ نمایش بی نقص شاگردان لوزانو

*ست دوم؛ 25 بر 20 به سود ایران

اوضاع در ست دوم برای ایران کمی بهتر شد. پاسور تیم ملی در حملات بیشتر از پاس‌های سرعتی استفاده می‌کرد، اما ملی‌پوشان ایران در زدن سرویس بسیار بد عمل کردند. شاگردان لوزانو پس از یک رفت و برگشت طولانی توانستند امتیاز هفتم را به نام خود ثبت کنند تا نتیجه بازی 7 بر 5 به سود ایران شود. در امتیاز 9 بر 8 به سود ایران شهرام محمودی جای خود را به مجتبی میرزاجانپور داد تا وی در پست پشت خط زن قرار بگیرد. شاگردان لوزانو روند رو به رشدی داشتند و توانستند نتیجه بازی 14 بر 11 کنند و در امتیاز 16 بر 11 به سود ایران هم تیم‌های به وقت استراحت دوم در این ست رفتند.
شاگردان کنستانتینوف توانستند اختلاف امتیاز را کم کنند و نتیجه بازی 19 بر 17 به سود ایران شد. شاگردان لوزانو نمی‌خواستند که این ست را واگذار کنند و به همین دلیل با تمام توان به توپ ضربه می‌زدند. در امتیاز 21 بر 18 محمد فلاح جایگزین سید محمد موسوی شد و در خط سرویس قرار گرفت. سرویس عالی میلاد عبادی‌پور ایران را به امتیاز 24 رساند و این ست با نتیجه 25 بر 20 به سود ایران خاتمه پیدا کرد.

 پیروزی بلندقامتان ایران در آغاز هفته دوم لیگ جهانی/ نمایش بی نقص شاگردان لوزانو

*ست سوم؛ 25 بر 23 به سود ایران
در ست سوم همه چیز مساوی پیش رفت و تیم‌ها در امتیاز 4 مساوی شدند. پس از یک رالی تماشایی بلغارها توانستند نتیجه بازی را با درخواست بازبینی مجدد به 6 بر 4 تغییر دهند، اما در ادامه میرزاجانپور توانست اختلاف را کم کند و نتیجه بازی 5 بر 4 شد. در امتیاز 8 بر 6 به سود بلغارستان تیم‌ها به وقت استراحت فنی اول رفتند. ملی‌پوشان ایران در امتیاز هشتم توانستند بازی را به تساوی بکشانند.
در امتیاز 14 بر 12 به سود ایران پلامن کنستانتینوف درخواست وقت استراحت کرد تا مانع امتیازگیری ملی‌پوشان ایران شود، اما پس از این وقت استراحت موسوی در یک حرکت سرعتی نتیجه بازی 15 بر 12 کرد. ملی‌پوشان ایران توانستند با شناسایی نقاط ضعف تیم بلغارستان برتری خود را حفظ کنند تا در امتیاز 18 بر 15 به سود ایران بازهم پلامن احساس خطر کرده و درخواست وقت استراحت فنی کند. بلغارها در حملات و دفاع تلاش زیادی برای کسب امتیاز می‌کردند، اما با بی دقتی در سرویس امتیازها را به ایران می‌دادند.
در امتیاز 21 بر 19 بازهم لوزانو دو تعویضه کرد و بهبودی و میرزاجانپور را جایگزین معروف و محمودی کرد. بلغارها در اواخر ست سوم اختلاف را کم کردند و تنیجه بازی 23 بر 22 شد، اما بازهم اشتباه در زدن سرویس اختلاف امتیاز را به عدد 2 رساند. این ست با نتیجه 25 بر 23 به سود ایران خاتمه پیدا کرد.

پیروزی بلندقامتان ایران در آغاز هفته دوم لیگ جهانی/ نمایش بی نقص شاگردان لوزانو

*ست چهارم؛ 25 بر 20 به سود ایران

بازی در این ست هم پایاپای آغاز شد و تیم‌ها در امتیاز 4 مساوی شدند. ملی‌پوشان ایران با زدن سرویس‌های خوبی توانستند کار را برای بلغارها در حملات سخت کنند تا جایی که حتی سوکولوف هم به سختی برای تیمش امتیاز کسب می‌کرد. سرویس ملی‌پوشان ایران به خوبی در زمین بلغارها دریافت نمی‌شد، اما آنها به سختی توپ‌ها را به اسپکرهای خود می‌رساندند. امتیاز هشتم برای ایران با اسپک میلاد عبادی‌پور کسب شد؛ اسپکی که وی به خوبی به دست دفاع زد و توپ به خارج از زمین رفت. به این ترتیب تیم‌ها در امتیاز 8 بر 7 به سود ایران به وقت استراحت فنی اول رفتند.
شاید تماشایی‌ترین صحنه‌ای که تاکنون از ایران دیده باشیم در کسب امتیاز یازدهم بود؛ جایی که پس از یک رالی تماشایی و توپ‌گیری‌های خوب ظریف، معروف توپ را به معنی‌نژاد رساند تا وی نتیجه بازی را 11 بر 9 به سود ایران کند. معنوی‌نژاد از چهره‌های خوب و درخشان ایران در این مسابقه بود؛ وی با سرویس خوبی که زد موجب شد بلغارها نتوانند توپ را دفاع کنند و در ادامه نتیجه بازی 13 بر 10 به سود ایران شد. خوش‌شانسی هم با ایران یار بود و سرویس محمد موسوی با برخورد به لبه تور برای ایران تبدیل به امتیاز شد. کنستانتینوف، سرمربی بلغارستان برای فرار از شکست بارها تغییراتی را در ترکیب تیم خود ایجاد کرد، اما بی فایده بود و در امتیاز 16 بر 12 تیم‌ها به وقت استراحت فنی دوم رفتند.
روند رو به رشد شاگردان لوزانو تا آخر ست ادامه پیدا کرد و در طرف مقابل وقت‌های استراحت و تعویض‌های کادر فنی بلغارستان تاثیری در جریان مسابقه نداشت تا اینکه این ست هم با نتیجه 25 بر 20 به سود ایران خاتمه پیدا کرد. به این ترتیب شاگردان لوزانو دومین پیروزی خود را در لیگ جهانی 2016 کسب کردند.

*****

بلغارستان 5 بار سابقه کسب عنوان چهارمی لیگ جهانی را در کارنامه دارد. بلغارستان در سال‌های 1994، 2004، 2006، 2012 و 2013 در رده چهارم لیگ جهانی قرار گرفته است. نخستین حضور بلغارستان در لیگ جهانی به سال 1994 باز می‌گردد و از آن زمان تا کنون این تیم در 19 دوره مسابقات حضور داشته که در 10 دوره به مرحله نهایی صعود کرده است.

تیم ملی والیبال ایران در بازی پنجم خود از ساعت 18:30 به مصاف برزیل خواهد رفت.



نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 30
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 5
  • سحر ۱۹:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۳
    0 0
    جلوی بلغارستان اینجوری دارن بازی میکنن جلوی صربستان میخوان چیکار کنن! خیلی بد بازی میکنن واقعا فقط یه جرقه بود تیم والیبال که با بازیکن سالاری به باد رفت !
  • اشک درار مشرق ۲۰:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۳
    0 0
    منتظرم بعضی ها بیان بگن که بلغارستان با بازیکنان اصلیش نبود و ایران شانسی امتیاز گرفت و .....
  • ۲۰:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۳
    0 0
    به صداوسیما خسته نباشید میگم همین!!
  • ۲۰:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۳
    0 0
    برد مقابل تیم افت کرده ی بلغارستان افتخار نیست
  • ۲۱:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۳
    0 0
    کواچ اینده والیبال ایران رو با میدون دادن به بازبکنان جوان تامین کرد. چه قدر در مورد بازی دادن به عبادیپور و معنوی نژاد ازش ایراد گرفتن ولی الان همونا تو دوران جوانی شدن مهره های کلیدی تیم. ولاسکو اگه اینکاره بود بعد از دو سال کار با آرژانتین به ایران نمیباخت
  • ۲۱:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۳
    0 0
    تو بازی با برزیل اگه به جای زرینی از معنوی نژاد استفاده میکرد پیروز بودیم آفرین به معنوی نژاد20ساله
  • ۲۱:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۳
    0 0
    شبکه ورزش نشون داد
  • ۲۱:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۳
    0 0
    آره آره تو خوبی خوابیدی زیر پتو رجز میخونی
  • ۲۱:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۳
    0 0
    تو مدیر برنامه های کواچ نیستی؟؟
  • ۲۲:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۳
    0 0
    ناشناس 21:51 منظورم این حجم از سانسور در این بازیه!!
  • کوروش ۰۰:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۴
    0 0
    ناشناس 20:53!تو نمیخوای دست برداری،نه؟باشه،خودت خواستی!اولا که حالا به کوری چشم تو بردیم پس بشین و بسوز!دوما اون سه تیم دیگه ه که بردنش پس نباید افتخار کنن دیگه؟؟آرژانتین هم که بردیم به جای این حرف ها بشین برای تک تک امتیازهایی که ایران تو این بازی ها میگیره بهونه بتراش مثلا بگو امتیاز 22 به خاطر وزش باد و تغییر جهت توپ بود!البته درکت میکنم،حق داری.هنوز عزادار صعود به المپیک هستی سخته برات یک داغ دیگه تحمل کنی یک داغ دل بسه برای قبیله ای!
  • سبحان شاهمرادی اصولگرا ۰۱:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۴
    0 0
    آفرین بر جوانان شیعه والیبالیست
  • سحر ۰۱:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۴
    0 0
    به این بازی ضعیف میگید بی نقص ؟ این تیم میخواد جلوی صربستان بازی کنه ؟ با اون سرویسا و اسپک های طوفانیشون اگه یکی از اون سرویسا رو ظریف دریافت کنه جای تعجب داره ! این تیم ایران قابل دفاع نیست لوزانو در حد هدایت تیم نیست بازیکنا هم اصلا در حد و اندازه های خودشون بازی نمیکنن یعنی از بازیشون پیداست نمیخوان اصلا انگار تیم ایران واقعا یه جرقه بود که تموم شد خدا بیامرزه حسین معدنی رو انگار روح تیم بود از وقتی رفت تیم مرد ! بچه ها هم شدن بی انگیزه ترین ها ! کار کواچ خیلی بهتر بود حداقل میشد یه انتقاد کرد الان که اصلا حضور مربی احساس نمیشه میگفتن مشرق نظراتو نمایش نمیده ها باورم نمیشد هر چی به ذائقه تون خوش نیاد نشون نمیدین ! تا حالا چندین بار نظر گذاشتم نشون ندادین
  • سحر ۰۱:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۴
    0 0
    کواچ میرزاجانپور و عبادی پور و مرندی و معنوی نژاد و آورد بهشون میدون داد پارسال پدیده بودن حالا اصلا هیچی ازشون نمیبینیم
  • پروفسور سعید عالمی نابغه دوران ۰۲:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۴
    0 0
    مشرق نظر من چرا تایید نشد؟
  • پسری از خطه ی آذربایجان ۰۲:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۴
    0 0
    اوه خدارو شکر ما چه قدر کارشناس والیبال داریم اینجا!بیخودی گیر ندین به تیم ملی خوب بازی کردن که بردن بچه ها یه کمی خسته هستن از لحاظ روحی فک کنم یه استراحتی بکنن حله بعضی ها انتظار دارن همه رو سه هیچ بزنیم بریم جلو برزیل که رنکینگ اوله چرا به صربستان باخت من بازی شو نگاه میکردم صربستان با سرویساش داغون کرده بود دریافت برزیل رو تو عمرم چنین سرویسایی ندیده بودم حتی بهتر از آمریکا سرویس میزنه به برزیلم گیر بدین خب اول دنیا چرا به تیم عقب تر از خودش باخت؟
  • پری ترشیده ۰۳:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۴
    0 0
    گل گفتی آبجی
  • ۰۵:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۴
    0 0
    با جرقه نمشه قهرمان نوجوانان و جهان جوانان جهان شد و کلی کلی دوم و سومی در جهانی و سه قهرمانی آسیا و چهارمی لیگ جهانی و ششمی جام جهانی آورد در عرض ده سال جناب جرقه شناس!..
  • ۰۵:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۴
    0 0
    حرقه تیمی مثل چین و ژاپن هست که میاد داخل یه تورنمنت یه بازی رو می بره میره..10 سال افتخار مگه شوخی هست؟؟؟ همین یک ماه پیش صعود کرد به المپیک..آنهم با حضور فرانسه و لهستان ...
  • ۰۵:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۴
    0 0
    تیم شما ایران هنوز ضعیف بازی می کنه ست اول به معنای واقعی کلمه آماتوری بود...بردن آرژانتین به خاطر بی استعدادی اونها در والیبال هست بلغارها هم افت کردن ....به فکر تغییر نسل باشید
  • ۰۵:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۴
    0 0
    جرقه نمی تونه جز ده قدرت دنیا باشه!
  • shadman ۰۷:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۴
    0 0
    بازی های این روز دو وجه تشابه داشت هر دو تیم بازنده فقط دست اول پیروز و سه دست بعدی رو باختن ایران قابلیت اینو داره امروز برزیل رو ببره
  • ۰۹:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۴
    0 0
    باز این کوروش پیدا شد ، من با آدم غیر منطقی حرفی ندارم ( مثل معروف آلمانی : هیچ وقت حرف یه آدم شرقی رو قبول نکن ، چون احساساتش بر منطقش غلبه داره حرفش مثل باده ) بازی مقابل صربستان و برزیل خواهیم دید جنمتون رو از اون گذشته شما سقف آرزوهایت صعود به المپیکه ؟ پس من با آدم هایی که آرزوهای این قدر کوچک دارند هیچ حرفی ندارم
  • کوروش ۱۰:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۴
    0 0
    حرفی نداری که نداری،اصلا برام مهم نیست.من هم حرف تو رو قبول نمیکنم!ما قبلا صربستان رو شکست دادیم بچه جون.این رو بدون که اگه هم ببازیم باز من میام جواب تو رو میدم مثل پارسال.در ضمن همین که بین تیم های آسیایی بهترین شدیم و رفتیم المپیک باید بسوزی!!برام مهم نیست که به من میگی غیر منطقی چون حرفت برام پشیزی ارزش نداره.الان فکر کردی دارم از ناراحتی دق میکنم که حرفی با من نداری؟؟خب نداشته باش صتار و وسقره که حرف نداری.فعلا بشین هق هق گریه کن که استرالیا یک تیم آسیایی از ایران پایین تره
  • شهاب ۱۱:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۴
    0 0
    من و ناراحتی خخ شما همان بهتر که به برد های الکی تیمتان افتخار کنی برد هایی که ..... بماند من ماندم به چیه این تیم افتخار می کنی ؟
  • ۱۲:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۴
    0 0
    فلش پلیر نصب کن
  • ۱۴:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۴
    0 0
    مگه صعود به المپیک شوخیه! کلآ 12 تیم از دنل دنیا رفتن خاجی..از جام جهانی و لیگ جهانی هم مهمتره...
  • نصیر ۱۵:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۴
    0 0
    چرا حالت این قدر خرابه!؟ از برد ایران ناراحت می شی!...فازت چیه رفیق!؟
  • ۲۲:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۴
    0 0
    معذرت میخوام سقف بلللللللللللللللللند شما کجاست ؟؟؟؟؟؟!!!!!1
  • مجتبی ۱۱:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۵
    0 0
    خیلی بازی عالی انجام دادن بچه ها.. آفرین خداقوت

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس