کد خبر 593954
تاریخ انتشار: ۳ تیر ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۰

استاد برجسته حوزه علمیه قم گفت: من به مردم بحرین وعده می‌دهم که به لطف الهی آنها پیروز خواهند شد و حکمرانی نهایی برای صالحین است.

به گزارش مشرق، آیت الله جعفر سبحانی ظهر امروز در جلسه تفسیر قرآن که در مدرسه حجتیه برگزار شد، با اشاره به ابعاد مختلف روز قیامت اظهار کرد: در آیه 62 سوره مومنون بیان شده است که در روز قیامت نزد خداوند کتابی است که در آن اعمال انسان مکتوب شده و برخی از مفسران بیان کرده‌اند که در این آیه یک استعاره‌ای در کلمه ینطق وجود دارد که این استعاره به این معنی است که این نامه به حدی آشکار است که انگار با انسان سخن می‌گوید.

استاد برجسته حوزه علمیه قم ادامه داد: سپس خداوند دوباره به سراغ مشرکین می‌آید و سخنانی را در این زمینه بیان می‌کند، غمره هم به معنی غفلت است و هم به معنی آب زیادی می‌باشد که در آن فرو می‌رود. معنی دیگر این آیه این است که غفلت اطراف قلب آن‌ها را گرفته است.

وی افزود: کافران در دنیا خوشحال و شاد هستند، سیاست آن‌ها در دنیا این است که به دنبال عیاشی خود باشند، اما آن‌ها در روز قیامت عذاب خواهند شد، در حالی که فریاد آن‌ها در آن روز به جایی نخواهد رسید. مترفین یا دانه درشت‌ها بیشتر عذاب می‌شوند، چون آن‌ها موجب گمراهی دیگران شده‌اند.

آیت الله سبحانی با اشاره به عذاب روز قیامت گفت: گناهکاران در روز قیامت در هنگام عذاب فریاد می‌زنند، اما کسی به داد آن‌ها نخواهد رسید، چون آن‌ها در زمانی که قرآن برایشان قرائت می‌شد، به آن گوش نمی‌کردند و عقب عقب می‌رفتند. آن‌ها در مقابل پیامبر(ص) استکبار می‌کردند.

استاد برجسته حوزه علمیه قم ادامه داد: آیت الله شیخ عیسی قاسم انسانی ملتزم بود که به عنوان خطیب، امام جماعت و نماینده مراجع در بحرین فعالیت می‌کرد. همیشه او به مردم توصیه می‌کرد که انقلاب ما باید مسالمت آمیز باشد. آیت الله عیسی قاسم طی سال‌های اخیر مردم بحرین را کنترل کرد تا خونریزی در این کشور اتفاق نیفتد، در مقابل هم آل خلیفه از او سلب تابعیت کرد.

وی افزود: آل خلیفه اهل بحرین نیستند، بلکه آن‌ها 200 سال قبل از سرزمین نجد عربستان به بحرین آمدند، این در حالی است که سابقه زندگی شیعیان در بحرین به دوره پیامبر(ص) می‌رسد. آل خلیفه، اجانب را از کشورهایی همچون اردن، هند و پاکستان می‌آورد و به آن‌ها تابعیت بحرینی می‌دهد، گویی اینکه بحرین ملک شخصی انها است که به هر کسی تابعیت بدهند.

آیت الله سبحانی با اشاره به سرنوشت ظالمان اظهار کرد: آل خلیفه باید بدانند که براساس آیات قران، خداوند در روز قیامت، داد مظلومان را از ستمگران خواهد گرفت. من به مردم بحرین وعده می‌دهم که به لطف الهی آن‌ها پیروز خواهند شد.

استاد برجسته حوزه علمیه قم ادامه داد: ضرب المثلی می‌گوید که پایان شب سیه، سفید است، بالاخره خورشید عدالت خودش را نشان می‌دهد و مردم از قید و بند و شکنجه‌های ظالمان رهایی پیدا می‌کنند. امیدوارم خداوند به ملت بحرین قدرت بدهد که حق خودشان را بگیرند که خواهند گرفت.

وی افزود: صالحین صاحب این زمین هستند و ظالمان تنها چند روزی بر روی این زمین حکومت می‌کنند، اما در نهایت حکمرانی بر زمین به صالحین می‌رسد. ما باید برای ظهور امام زمان(عج) انسان‌های صالح را تربیت کنیم تا حکمرانی بر روی زمین به آن‌ها برسد.

آیت الله سبحانی با اشاره به ظلم‌های آل خلیفه اظهار کرد: امیدوارم که آل خلیفه سر عقل بیاید تا به قانون عمل کنند. در کجای قانون آمده است که از یک شهروندی همچون آیت الله شیخ عیسی قاسم حق طبیعی‌اش یعنی تابعیت بحرین سلب شود. از خداوند متعال برای مردم بحرین حریت و حق طلبی را خواهان هستیم. 


منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس