کد خبر 593400
تاریخ انتشار: ۲ تیر ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۲

رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی روز چهارشنبه از بازگشت قدرتمندانه بهداد سلیمی در میادین بین المللی خبر داد، اما گفت: وضعیت آزادکار مصدوم تیم ملی کشتی آزاد ایران برای شرکت در المپیک هنوز مشخص نیست.

به گزارش مشرق، «غلامرضا نوروزی» در خصوص وضعیت مصدومان تیم های ملی وزنه برداری، کشتی و تکواندو، گفت: پیوند رباط پای «بهداد سلیمی» وزنه بردار تیم ملی به خوبی انجام شده و امیدواریم او بتواند یک بار دیگر در المپیک پرچم کشورمان را به اهتزاز درآورد.

وی افزود: نگرانی تیم پزشکی معالج بهداد سلیمی پیوند رباط پای او بود که حضور سلیمی در رقابت های جام فجر و معاینات انجام شده، نشان می دهد این پیوند به خوبی انجام شده است.

رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی اظهار داشت: پنجم آبان ماه 94 که بهداد سلیمی آسیب دید، نخستین جلسه کمیسیون پزشکی برگزار و در آن جلسه مقرر شد که پس از مشورت با پزشکان معتبر و ارتوپدها و با موافقت ورزشکار، عمل جراحی و پیوند رباط پا در ایران انجام شود.

نوروزی بیان داشت: مرحله نخست درمان یعنی عمل جراحی روز 27 آبان سال 94 به خوبی انجام شد و بلافاصله بعد از عمل جراحی تیم پزشکی دیگر شامل فیزیوتراپ، بدنساز، مشاور تغذیه و روانشناسی برای بازتوانی تشکیل شد و فدراسیون نیز ضمن نظارت بر این کار هر آنچه از امکانات شامل دارو، مکمل ها و نیازهای پزشکی نیاز بود برای درمان و بازتوانی این قهرمان ارزنده کشورمان فراهم کرد.

وی ادامه داد: بهداد سلیمی در طول ماه های گذشته همکاری بسیار خوبی را با تیم پزشکی داشت و در مسابقات وزنه برداری جام فجر (11 تا 13 خرداد) در تهران با توجه به وزنه هایی که بالای سر برد، نتیجه تلاش های تیم پزشکی نیز به ثمر نشست و امیدواریم او بتواند چون گذشته با قدرت در المپیک حضور یابد.

رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی با اشاره به اینکه تیم ملی وزنه برداری بزرگسالان ایران اکنون در کلاچای استان گیلان به سر می برد، گفت: سرپرست تیم بازتوانی بهداد سلیمی نیز به این شهر سفر کرده است و از نزدیک بر روند تمرینی و فیزیوتراپی قهرمان ایران نظارت دارد و این کار تا پایان بازی های المپیک نیز ادامه خواهد داشت.

وی همچنین در خصوص مصدومیت «رضا یزدانی» ملی پوش وزن 97 کیلوگرم تیم ملی کشتی آزاد نیز گفت: یزدانی آسیب دیدگی جدی در ناحیه آشیل پا داشت که فروردین ماه امسال و قبل از برگزاری مرحله نهایی انتخابی تیم ملی، کمیسیون پزشکی برای وی تشکیل و مقرر شد زیر نظر متخصصین کارهای درمانی وی انجام شود.

نوروزی ادامه داد: البته پزشکان یزدانی اعلام کرده بودند که با توجه به فرصت اندک تا المپیک در صورتی که پای یزدانی عمل جراحی شود، المپیک را از دست خواهد داد که مقرر شد با روش دیگری بتواند خودش را به ریو برساند، چرا که پارگی آشیل بسیار سخت و درمانش هم طولانی است و به همین دلیل فشار زیادی به ورزشکار وارد می شود.

وی بیان داشت: در همین راستا قرار است کمیسیون پزشکی دیگری برای یزدانی برگزار و نظر نهایی خود را به فدراسیون اعلام کند تا آنها با توجه به شرایط موجود و وضعیت جسمانی کشتی گیر، در خصوص حضور یافتن این آزادکار تیم ملی در المپیک تصمیم گیری کنند.

رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی در خصوص «سجاد مردانی» تکواندوکار المپیکی تیم ملی نیز گفت: مردانی آسیب دیدگی خاصی ندارد و تنها مشکل جزیی برایش به وجود آمده بود که روش های فیزیوتراپی و بازتوانی این ورزشکار ملی در حال انجام است و مشکلی برای حضور در المپیک نخواهد داشت.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس