کد خبر 593225
تاریخ انتشار: ۲ تیر ۱۳۹۵ - ۰۷:۴۰

شرکتی که برای خریداری سهام صبا پا پیش گذاشته در واقع هیچ وجود خارجی در ایران ندارد چرا که فعالیت آنها در کشورمان غیرقانونی به حساب می‌آید.

به گزارش مشرق،‌ بحث خریدن سهام باشگاه صبا با مشکلات و مسائل گوناگونی روبه‌رو شد. در ابتدا خبرهایی مبنی بر منصرف شدن اشخاص مورد نظر منتشر شد اما جواد شهبازی فردی که گزینه خریداری سهام باشگاه صبا است امروز اعلام کرد که همچنان مصر به خریداری سهام باشگاه است اما در این بین باید یکسری از مسائل و مشکلات برطرف شود. او قرار است روز شنبه جلسه‌ای با استاندار قم برگزار کند تا در خصوص آخرین شرایط واگذاری سهام باشگاه صبا به نتایج نهایی برسند.

اما سوالی که در اینجا مطرح می‌شود این است که جواد شهبازی کیست؟ شاید اسم او آشنا باشد چرا که ابتدای فصل گذشته اسم او برای خریداری سهام باشگاه ملوان هم عنوان شد اما او که مدعی بود پول‌های زیادی برای هزینه کردن در این تیم دارد پس از اینکه هیات مدیره باشگاه ملوان خواستار ضمانت بانکی از او شدند شهبازی دیگر پیگیر این موضوع نشد و شاید همین مسئله باعث شد که او در مجموع قید حضور در ملوان را بزند.

حالا با گذشت یک سال بار دیگر شهبازی وارد مستطیل سبز شد و این بار دست روی نام صبای قم گذاشت. شهبازی هنگامی که برای خریداری سهام باشگاه ملوان پا پیش گذاشت عضو هیات مدیره شرکت پارس جی کیش بود شرکتی که در ایران دفتر واقعی ندارد(هیچ شعبه‌ای به این نام در ایران ثبت نشده است) و در واقع این شرکت در دبی ثبت شده است. کار این شرکت تعیین کالا برای وزارت نفت است و از آنجایی که وزارت نفت نمی‌تواند کالاها را از شرکت‌های خارجی بخرد این شرکت در این زمینه فعالیت می‌کند اما در ایران حضور خارجی ندارد.

شهبازی این بار از طریق شرکت گلوبال کپیتال وارد شده است شرکتی که در واقع یک بانک بین‌المللی به حساب می‌آید و فاینانس محسوب می‌شود. برای آشنایی بیشتر با کار این شرکت مثالی می‌زنیم مثلا شرکتی در ایران قصد گرفتن وام های خارجی دارد در این صورت شرکت مورد نظر LC برای گلوبال کپیتال در یکی از بانک‌های ایران باز می‌کند پس از این موضوع این شرکت از یکی از بانک‌های ژاپن و یا سنگاپور که وام هایی با سود منفی یک درصد می‌دهند می‌گیرد و آن وام‌ها را با سود 4-5 درصدی به شرکت مدنظر خواهد داد.

اعضای هیات مدیره این شرکت 4 نفر هستند که یک شخص عربی در کنار سه ایرانی فعالیت می‌کند در واقع شخص عربی 23 درصد سهام را دارد و یکی از ایرانی‌ها که همواره در خارج از کشور زندگی کرده و فقط یک بار به ایران سفر کرده است و پاسپورتی اسپانیایی هم دارد در راس امور قرار دارد. یکی از ایرانی‌های دیگر هم شخصی است که در آمریکا زندگی می‌کند.

گزارشی از وضعیت نابسامان نماینده قم

در واقع این شرکت نماینده‌ای در ایران ندارد چرا که در کشورمان فعالیت اینگونه شرکت‌ها غیرقانونی است و بعید به نظر می‌رسد که این افراد بتوانند اجازه حضور در فوتبال را پیدا کنند چرا که برای این امر باید اهلیت آنها ثابت شود. اینگونه شرکت‌ها فقط در خارج از کشور فعالیت می‌کنند. با توجه به پیشینه و اقداماتی که از جواد شهبازی در بحث ملوان دیده شده و همچنین عدم بودجه لازم در بحث اداره تیم به نظر می‌رسد که خریداری سهام باشگاه صبا از جانب او تنها یک شوی تبلیغاتی بوده و نتیجه‌ای در بر نخواهد داشت.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس