کد خبر 592988
تاریخ انتشار: ۱ تیر ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۴

دولت سوئد به تازگی قراردادی نظامی با دولت انگلیس در خصوص نبرد زیرسطحی شامل نیروهای زیردریایی به امضا رسانده است.

به گزارش مشرق، دولت سوئد هفته گذشته یک قرارداد بی‌سابقه در خصوص جنگ هیبریدی و جنگ‌افزارهای زیردریایی و نبرد زیرسطحی با انگلیس به امضا رسانده است.

بنا بر گزارش خبرگزاری «اسپوتنیک»، با وجود اینکه عبارت «جنگ هیبریدی» هنوز عبارتی مبهم است، اما سوئد موضوع جنگ هیبریدی را بسیار بزرگتر از هر خطر دیگری نظیر تروریسم می‌داند. روش‌های نبرد هیبریدی ظاهرا برای مختل کردن سیستم‌های کامپیوتری، ارتباطات از راه دور و تأسیسات انرژی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

بر اساس این گزارش، «پیتر هولتکویست» وزر دفاع سوئد اوایل ماه جاری میلادی یک قرارداد جنجال‌برانگیز در خصوص همکاری‌های نظامی با آمریکا و یک قرارداد دیگر نیز با انگلیس به امضا رسانده است.

هولتکویست با وجود به امضا رساندن این دو قرارداد نظامی مهم با دو عضو اثرگذار و بانفوذ ناتو و همچنین صدور مجوز برای انجام مانورهای نظامی ناتو در این کشور، تأکید کرده است که هیچ یک از این اقدامات نباید به عنوان گامی برای نزدیک شدن به پیمان نظامی ناتو به حساب آید.

بنا بر این گزارش، اوایل سال جاری میلادی طرح‌های همکاری نیروهای دریایی و هوایی سوئد با انگلیس به امضا رسیده بود و حالا دو کشور تصمیم گرفته‌اند تا نیروهای زمینی خود را نیز وارد این سری همکاری‌ها کنند.

سوئد بعد از پایان جنگ سرد، همواره همکاری‌های نظامی خود با انگلیس را حفظ کرده‌ است. و انگلیس یکی از متحدان نظامی نزدیک سوئد به شمار می‌آید. با این وجود همکاری نظامی سوئد در زمینه نبرد زیردریایی هنوز در پرده‌ای از ابهام قرار دارد و با وجود اظهار نظرهای اخیر وزیر دفاع سوئد هنوز اقدامی محرمانه به شمار می‌آید.

«مارینت رادبو» از وزارت دفاع سوئد در گفت‌گو با شبکه تلویزیونی «SVT» گفت: نبرد زیرسطحی یکی از حوزه‌های تحقیقاتی به شمار می‌آید که ما در این زمینه همکاری نزدیکی با انگلیس داریم. همکاری تحقیقاتی درباره حس‌گرها و اجزاء الکتریکی و مغناطیسی و نیز انفجارهای زیرسطحی و اثرات آنها بر کشتی‌ها صورت می‌گیرد.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس