کد خبر 592933
تاریخ انتشار: ۱ تیر ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۶

رژیم بحرین در اقدامی هتاکانه، به منزل شیخ‌ عیسی‌ قاسم پر نفوذ ترین روحانی این کشور حمله برد و تابعیت وی را لغو کرد.

به گزارش مشرق، دهها نظامی مسلح رژیم آل خیلفه در اقدامی هتاکانه و غیر منظره به منزل  شیخ‌ عیسی‌ قاسم روحانی با نفوذ و رئیس شورای اسلامی علمای بحرین یورش برده و ضمن تهدید و ارعاب، تابعیت بحرینی وی را لغو کردند.

این اقدام وحشیانه ی  آل خلیفه در تعرض به شیخ‌ عیسی‌ قاسم ، موج مخالفت‌های گسترده را در سطح داخلی و منطقه‌ای به دنبال داشته است و اين واکنش‌ها همچنان ادامه دارد.

این اقدام سرکوب گرایانه آل خلیفه با واکنش های بسیاری همراه بود به طوری که سردار قاسم سلیمانی در بیانیه ای شدید الحن نسبت به عواقب چنین اقدامی به بحرین هشدار داد همچنین وزارت امور خارجه کشورمان، حزب‌الله لبنان،  مقتدا صدر و بسیاری از روحانیون شیعه، این اقدام بحرین را محکوم کردند.

اما شیخ عیسی‌ قاسم کیست؟ آيت الله حاج شيخ "عيسي احمد قاسم الدرازي البحراني" از برجسته‌ترين علما و رهبران سياسي بحرين است که در روستاي "دَراز"، از روستاهاي اطراف "منامه" در پايتخت بحرين ديده به جهان گشود و تحصيلات مقدماتي خود را در مدارس اين روستا به پايان رساند.

تحصيلات علوم ديني خود را در بحرين در دهه 1960 ميلادي با حضور در محضر شيخ "علوي الغريفي" آغاز کرد و سپس راهي نجف اشرف شد تا به تحصيل علوم ديني و از جمله فقه در آن بپردازد. وي از جمله دانش‌آموختگان آيت الله شهيد "سيد محمدباقر صدر" است.
در اواخر دههٔ ۶۰، برای ادامهٔ درس به ایران رفت. در قم نزد استادانی مانند سید محمود هاشمی و سید کاظم حائری و آیت‌الله فاضل لنکرانی درس آموخت و تا اسفند ۱۳۷۹ در ایران بود و پس از او به بحرین بازآمد.

با آغاز فعاليت براي تأسيس پارلمان بحرين که قصد داشت پس از شکل‌گيري کشور، کار تدوين قانوني اساسي بحرين را به انجام برساند، مردم بحرين از شيخ قاسم خواستند با بازگشت به اين کشور خود را براي حضور در اين پارلمان کانديدا نمايد و در عمل شيخ عيسي موفق شد با بالاترين رأي به پارلمان بحرين راه يابد و در کنار جريان اسلامگراي پارلمان، نقش مهمي در تدوين مواد و بندهاي اسلامي در قانون اساسي بحرين ايفا کند.

نقش پر رنگ شیخ عیسی قاسم در فعالیت های سیاسی و مذهبی در بحرین از وی چهره ای فعال و محبوب دربین شیعیان ساخت به طوری که پس از تظاهرات مردم بحرین علیه آل خلیفه، در کنار مردم ایستاد و با تمام توان در برابر این رژیم مستبد مقابله کرده است.

شیخ عیسی قاسم از چهره های محبوب در میان شیعیان بحرین بوده و از نفوذ فراوانی در بین سیاست مداران و توده های مردم برخوردار است و قطعا رژیم آل خلیفه را به دردسر خواهد انداخت.

تعرض رژیم آل خلیفه به شیخ عیسی قاسم بدون شک عواقب سنگینی برای این رژیم دارد و اگر بحرین همین سیاست را دنبال کند باید منتظر تشدید بحران در این کشور باشد.



منبع: نکته آنلاین

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس