کد خبر 591513
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۶

معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست گفت: همه گرد و غبارهایی را که منشا خارجی و از 4 کشور وارد کشور می شود مستند سازی و از طریق وزارت امور خارجه به سازمان ملل اعلام می کنیم.

به گزارش مشرق، سعید متصدی در مورد وقوع پدیده گرد و غبار در کشور و مقابله با آن گفت: موفقیت های خوبی درخصوص مهار گردو غبارهای با منشا داخلی درکشور  از جمله در استان خوزستان داشته ایم و شاهد کاهش پراکندگی گردو غبار از هور العظیم هستیم.
 
وی گفت: از سال 92 در بحث کانونهای داخلی تمرکز کرده ایم و در دو سال اخیر کانونهای گردو غبار را در بسیاری از استان ها از جمله سیستان و بلوچستان ، ایلام ، کرمانشاه، لرستان، کرمان ، خوزستان شناسایی کرده ایم و در برخی کانونها از جمله کانون خوزستان و جنوب کرمان فعالیت اجرایی داشته ایم.
 
متصدی افزود: درسال گذشته 4 هزار هکتار از اراضی ایجاد کننده گردو غبار در استان خوزستان را مالچ پاشی کردیم و امیدواریم به همین میزان نهال کاری داشته باشیم.
 
معاون سازمان حفاظت محیط زیست در ادامه منشا گردو غبارهای خارجی را از کشورهایی همچون عراق، سوریه ، اردن و عربستان دانست و گفت: به همت ایران و با تلاش سازمان حفاظت محیط زیست قطعنامه ای در سازمان ملل مبنی بر کنترل گردو غبارهای منطقه ای به تصویب رساندیم.
منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس