شاگردان لوزانو در آخرین دیدار هفته اول لیگ جهانی والیبال 2016 در برزیل به مصاف شاگردان خولیو ولاسکو در آرژانتین رفتند و در یک دیدار ماراتن گونه مقابل حریف خود پیروز شدند.

 گروه ورزش مشرق - تیم ملی والیبال ایران پس از دو باخت پیاپی مقابل برزیل و آمریکا، در سومین دیدار خود در مسابقات لیگ جهانی والیبال 2016 از ساعت 04:00 بامداد یکشنبه به مصاف آرژانتین رفت و به برتری 3-2 دست یافت. (فیلم بازی را اینجا ببینید)

شاگردان لوزانو ست های اول و دوم و پنجم را به ترتیب با نتایج 25-22، 25-20 و 15-11 به سود خود پایان دادند و ست های سوم و چهارم را 25-21 و 25-13 به حریف واگذار کردند.

برنامه و نتایج و جدول رده‌بندی لیگ جهانی والیبال 2016

شاگردان خولیو ولاسکو هم مانند تیم ایران از دو بازی گذشته خود دو شکست را در کارنامه داشتند. این دو تیم در المپیک 2016 ریو نیز هم گروه هستند و ایران در اولین بازی خود در المپیک باید با آرژانتین بازی کند. ایران در صورت برد این تیم در المپیک می تواند به جمع هشت تیم برتر این رقابت ها صعود کند.

تیم ملی ایران در هفته دوم لیگ جهانی با تیم های صربستان، برزیل و بلغارستان هم گروه است و بازی ها به میزبان بلگراد صربستان برگزار می شود.

گزارش بازی را در ادامه به نقل از فارس بخوانید:

رائول لوزانو که مقابل تیم ملی کشورش قرار گرفته برای شروع این مسابقه از ترکیب سعید معروف، شهرام محمودی، عادل غلامی، سید محمد موسوی، مهدی مرندی، میلاد عبادی پور و محمد جواد معنوی نژاد استفاده کرد.

* ست اول؛ 25 بر 22 به سود ایران

ملی پوشان ایران بازی را خوب شروع کردند و به کمک یک درخواست بازبینی مجدد بازی را 8 بر 7 کرد تا تیم ها به وقت استراحت فنی اول بروند. شاگردان لوزانو در امتیاز 10 بر 9 هم توانستند برتری یک امتیازی خود را حفظ کنند. تیم ایران تمام تلاش خود را به کار گرفته بود و دوست نداشت مقابل سرمربی سابق خود مغلوب شود و در امتیاز 12 بر 10 توانست اختلاف را به عدد 2 برساند. برنو توپ را به خارج زد تا نتیجه بازی 15 بر 12 به سود ایران شود و در امتیاز 16 بر 13 به نفع ایران تیم ها به وقت استراحت فنی دوم رفتند.

هر دو تیم بازی نزدیکی را انجام دادند، اما در امتیاز 19 بر 16 به سود ایران ولاسکو احساس خطر کرده و درخواست وقت استراحت فنی کرد تا نکات فنی را به بازیکنانش گوشزد کند. تیز هوشی معروف و جای خالی به موقع وی نتیجه بازی را 20 بر 17 به سود ایران کرد. شاگردان لوزانو در اکثر حرکات سرعتی موفق بودند، اما حرکت پایپی که معنوی نژاد انجام داد به معنای این بود که ایران در سایر حرکات هم توانایی بالایی دارد. در امتیاز 22 بر 18 به سود ایران بازهم این ولاسکو بود که درخواست وقت استراحت فنی کرد تا مانع امتیازگیری ایرانی ها شود. آرژانتینی ها اختلاف را کم کردند تا در امتیاز 22 بر 20 لوزانو درخواست وقت استراحت کند که بعد از این موضوع پوگلاخن سرویسش را به تور زد. این ست با نتیجه 25 بر 22 به سود ایران خاتمه پیدا کرد.


*ست دوم؛ 25 بر 20 به سود ایران
ست دوم برای ایران با درخواست بازبینی مجدد صحنه آغاز شد، اما امتیاز نخست به شاگردان ولاسکو رسید. سرویس های جهشی موجی ملی پوشان ایران کمی دریافت کننده های حریف را دچار مشکل کرد. جواد معنوی نژاد جوان رفته رفته بهتر می شد و پس از دفاع خوبی که انجام داد پشت خط سرویس قرار گرفت و توانست یک امتیاز سرویس مستقیم کسب کند.
در امتیاز 7 بر 5 شاگردان لوزانو استارت ایجاد اختلاف امتیاز با حریف را زدند، اما آرژانتینی ها اجازه این کار را ندادند و بازی در امتیاز 7 به تساوی کشیده شد. با کسب امتیاز 8 برای ایران که با اسپک معنوی نژاد به دست آمد تیم ها به وقت استراحت فنی اول رفتند. سرویس کم نقص عبادی پور و ناتوانی گونزالس، لیبروی آرژانتین در دریافت توپ نتیجه بازی را 11 بر 7 به سود ایران کرد.
شاگردان لوزانو فاصله دو امتیازی را حفظ کردند تا وقت استراحت فنی دوم در امتیاز 16 بر 14 به سود ایران اعلام شد اما پس از ورد دو تیم به میدان، آرژانتینی ها با درخشش در توپ گیری نتیجه را در امتیاز 17 مساوی کردند.
موسوی با یک اسپک و یک دفاع روی تور دو امتیاز پیاپی برای ایران کسب کرد تا ولاسکو در امتیاز 19 بر 17 به سود ایران وقت استراحت درخواست کند. تعداد زیادی از سرویس های بازیکنان آرژانتین در این ست به تور برخورد کرد و آمار عجیبی در این زمینه به ثبت رسید.
معنوی نژاد هم در ادامه بازی درخشان خود با یک اسپک زیبا ایران را 22 بر 18 پیش انداخت تا ولاسکو دومین وقت استراحت خود را درخواست کند. در امتیاز 23 بر 20 مباشری یک بار دیگر به جای معنوی نژاد وارد میدان شد تا دریافت تیم ایران تقویت شود. در نهایت نیز سرویس خوب موسوی و خطای اسپک آرژانتینی ها این ست را هم 25 بر 20 به سود ایران به پایان برد.


*ست سوم؛ 21 بر 25 به سود آرژانتین

در این ست بازی بسیار نزدیک بود و شاهد رالی های دیدنی بودیم. امتیاز چهارم با درخواست بازبینی مجدد صحنه توسط ولاسکو برای آرژانتین کسب شد و در ادامه نتیجه بازی 5 بر 5 مساوی شد. در این ست فرهاد ظریف جایگزین مهدی مرندی شد. وقت استراحت فنی اول در ست سوم در حالی اعلام شد که نتیجه بازی 8 بر 7 به سود آرژانتین بود.
آرژانتینی ها روند رو به رشدی داستند و توانستند نتیجه بازی را 11 بر 8 به سود خود رقم بزنند تا لوزانو احساس خطر کرده و درخواست وقت استراحت فنی کند تا اختلاف بیشتر از این نشود، اما این وقت استراحت هم چندان موثر نبود و نتیجه بازی 12 بر 8 شد. در امتیاز 15 بر 12 به سود شاگردان ولاسکو، مباشری جایگزین عبادی پور شد، اما این تغییر هم نتوانست مانع امتیازگیری آرژانتینی ها شود و در امتیاز 16 بر 13 به سود آرژانتین تیم ها به وقت استراحت فنی دوم رفتند.
سرویس های خوب عادل غلامی و دفاع کم نقص موسوی و معنوی نژاد نتیجه بازی را 18 بر 18 کرد تا ولاسکو درخواست وقت استراحت فنی کند. شاگردان ولاسکو خیلی خوب بازهم به روند مثبت خود بازگشتند و نتیجه بازی را 23 بر 21 کردند. در این امتیاز تشکری جایگزین موسوی شد تا در خط سرویس قرار بگیرد و به تیم ایران کمک کند، اما مارتین راموس امتیاز 24 را برای تیم ملی کشورش کسب کرد. این ست با نتیجه 25 بر 21 به سود ایران خاتمه پیدا کرد.


*ست چهارم؛ 13 بر 25 به سود آرژانتین
آرژانتینی ها ست چهارم را با قدرت آغاز کردند و نشانی از آرژانتین دو ست اول نداشتند. شاگردان ولاسکو روند خوبی را در پیش گرفتند و توانستند در امتیاز 8 بر 4 به وقت استراحت فنی اول بروند. لوزانو در این ست تغییرات زیادی در ترکیب تیم ایجاد کرد. مهدوی و میرزاجانپور و شریفات را وارد زمین کرد.
شاگردان لوزانو خیلی زود ناامید و خسته شدند و پیش از شنیدن سوت پایان مسابقه همه چیز را تمام شده تصور می کردند، اما همین موضوع کار دست ایران داد و نتیجه بازی 14 بر 10 به سود آرژانتین شد. دفاع روی تور آرژانتین در این ست واقعاً کم نقص بود تا اینکه در امتیاز 16 بر 11 به سود آرژانتین تیم ها به وقت استراحت فنی دوم رفتند.
اشتباه پشت اشتباه از سوی ملی پوشان ایران موجب شد تا نتیجه بازی 19 بر 12 به سود حریف شود تا بازهم لوزانو درخواست وقت استراحت فنی کند. نتیجه بازی عجیب شد و آرژانتین با امتیاز 23 بر 13 از ایران پیش افتاد و این ست در نهایت با نتیجه 25 بر 13 به سود آرژانتین خاتمه پیدا کرد تا بازی به ست پنجم کشیده شود.


*ست پنجم؛ 15 بر 11 به سود ایران
بازی در ست پایانی خیلی حساس بود و تیم ها دوست نداشتند که بازنده این میدان باشند. ست پنجم را شاگردان ولاسکو بهتر شروع کردند و با دفاع های خوب خود توانستند نتیجه بازی را 3 بر 2 به سود خود رقم بزنند. کارت قرمزی که داور مسابقه به هر دو تیمداد نتیجه بازی 5 بر 4 به سود آرژانتین کرد، اما بلافاصله شریفات بازی را 5 بر 5 مساوی کرد. خطای شاگردان ولاسکو ایران را یک امتیاز پیش انداخت تا پیرمرد آرژانتینی یعنی ولاسکو درخواست وقت استراحت فنی کند. هفتمین امتیاز هم با دفاع خوب ملی پوشان ایران کسب شد. در ست پنجم تعویض طلایی لوزانو یعنی مصطفی شریفات کم نظیر ظاهر شد و نتیجه بازی 8 بر 5 به سود ایران شد تا تیم ها زمین ها را تغییر دهند.
معنوی نژاد با اسپک تماشایی خود نتیجه بازی 10 بر 7 به سود ایران کرد. شاگرئان لوزانو که با انگیزه تر از حریف بودند توانستند اختلاف امتیاز را حفظ کنند تا در امتیاز 13 بر 10 به سود ایران بازهم ولاسکو درخواست وقت استراحت فنی کند. این ست با نتیجه 15 بر 11 به سود ایران خاتمه پیدا کرد تا شاگردان لوزانو نخستین امتیاز خود در این دوره از رقابت های لیگ جهانی را از خولیو ولاسکو هدیه بگیرند.
با توجه به شکست بدی که تیم ایران در جام جهانی 2015 مقابل آرژانتین داشت می توان گفت که ملی پوشان ایران به نوعی از استاد سابق خود انتقام گرفتند. جدال دو مربی آرژانتینی همانند مسابقات شطرنج بود که این مسابقه شطرنج را لوزانو به سود خود تمام کرد.

آرژانتین در اولین بازی خود در لیگ جهانی 3 بر یک برابر آمریکا شکست خورد و در دومین بازی هم 3 بر صفر مغلوب برزیل شد. این تیم در سومین هفته مرحله مقدماتی لیگ جهانی نیز با ایران هم گروه است و باید برای برگزاری بازی با تیم های ایران، ایتالیا و صربستان به تهران بیاید.

تیم ملی والیبال آرژانتین پیش از این در 17 دوره رقابت های لیگ جهانی حضور داشت اما تاکنون موفق به کسب عنوان قهرمانی نشده و بهترین نتیجه آنها کسب مقام چهارمی در سال 2011 است. این تیم با قهرمانی در رقابت‌های گزینشی آمریکای جنوبی جواز حضور در المپیک 2016 را کسب کرده است و هم گروه ایران در مسابقات المپیک محسوب می‌شود.

بیست و هفتمین دوره لیگ جهانی والیبال از امروز پنج شنبه 27 خرداد ماه و با فرمول جدیدی که امسال فدراسیون جهانی والیبال برای برگزاری آن در نظر گرفته است آغاز خواهد شد و 12 تیم راه یافته به المپیک ریو که در سطح یک لیگ جهانی قرار گرفته اند در سه هفته و در  غالب 9 گروه به مصاف هم می روند.

بدین ترتیب که در هر هفته سه تیم میزبان خواهند شد و مجموع نتایج و امتیازات هر 9 گروه در پایان دور مقدماتی در یک جدول رده بندی محاسبه خواهد شد تا پنج تیم برتر در کنار لهستان میزبان، شش تیم حاضر در مرحله نهایی را تشکیل دهند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 44
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 13
  • ۰۵:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۳/۳۰
    0 0
    امان از میرزاجانپور بداخلاق با اون ابشارهای مضخرفش فقط بلده خراب کنه امتیاز به حریف بده.
  • ۰۶:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۳/۳۰
    0 0
    بالاخره بردیم ولی خیلی افتضاح بودیم ست سه و چهار خیلی بد بودیم چرا اینقدر بدیم ما
  • ماهان ۰۶:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۳/۳۰
    0 0
    حالا هرچی مهم اینکه بردیم
  • ۰۶:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۳/۳۰
    0 0
    تیم شما هنوز هم بد بازی می کنه فرآموش نکنید رژآنتین پاسور اصلیش قبل از مسابقات مصدوم شد و تا المپیک نمی رسه بازیکنی که خیلی بهش وابسته بود متاسفانه هر بار که میان روی نقطه ضعف ایران بازی می کنن نتیجه اینطوری میشه 25-13 !! حالا فرقی نمی کنه فرانسه باشه آرژانتین باشه یا حتی چین و ژاپن و ونزئلا تا قبل از این بازی ایران بین 12 تیم 11 هم بود!...تا دیر نشده یه فکری کنید
  • ۰۶:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۳/۳۰
    0 0
    آرژانتین پاسور اصلیش قبل از مسابقات مصدوم شده بود ...آقا تیم خوب بازی نمی کنه ست هایی هم که می بازیم بد می بازیم حتی جلوی چین هم با 10 امتیاز اختلاف باختیم...امیدوارم به سید دو سقوط نکنیم...فقط همین!
  • پسری از خطه ی آذربایجان ۰۶:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۳/۳۰
    0 0
    تو یه ست 25 به 13 باختیم!عجیبه تا به حال این طوری نمیباختیم تیم ما باید یه ذره سطحش بره بالا البته از لحاظ روحی وگرنه از لحاظ فنی مطمئنا بین 6 تیم برتر دنیا هستیم فقط از لحاظ روحی احساس میکنم زود میبازیم و این عامل باخت ها و شکست های ماست وقتی بچه ها روحیه ی شاداب دارن کمتر تیمی میتونه مقابل ما بایسته
  • ۰۶:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۳/۳۰
    0 0
    خدایی انگار تیم ملی پیرمردها داره بازی می کنه تایمینگ و رفرلکس بازیکنان عجیب اومده پایین حال دویدن هم ندارن در بعضی صحنه ها!!
  • ماهاتما گاندی ۰۶:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۳/۳۰
    0 0
    ایران مثل تیم ملی پیرمردها شده!تایمینگها بسیار بد رفلکسها ضعیف اون خبری از انعطاف بدنی سرعت واکنش بالای دوران جوانی حتی انگیزه های شخصی و تیمی که سر هر توپ برگشتی خود زنی می کردن نیست!!........سوال این هست که چرا!؟؟؟؟ چی شده!....با این بازیها ما در آسیا هم در آینده دچار مشکل میشیم حالا جلوی قدرتها و لیگ جهانی بماند....
  • ۰۶:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۳/۳۰
    0 0
    دم آرژآنتین گرم با وجودی که کلیدی ترین بازیکن تیم قبل از مسابقات مصدوم شد و تازه میزبان هم نبود یه امتیاز از ایران مدعی در حرف گرفت!..نمی خوام فاز منفی بدم ولی اگر همین امروز این بازیکنان رو از تیم ملی کنار نزاریم فردا دیره!!...
  • ۰۶:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۳/۳۰
    0 0
    فوتبالمون هم با همین حالا هر چی شده زنگ تفریح عرب ها...عزیز من مگه میشه ضد والیبال بازی کنی بعد هم ببری...ژاپن و چین زیباتر از ایران بازی می کنن تیم ملی پیرمردها هست انگار ایران!!
  • ۰۶:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۳/۳۰
    0 0
    این برد شانسی جلوی تیم نصفه آرژانتین اسمش حالا هر چی نیست با این بازی افتضاح یه باز میشه شانس آورد دوبار میشه نه همیشه...
  • دکتر گاوچرون از کومور ۰۷:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۳/۳۰
    0 0
    اگه هدف لوزانو اینه که بازیکنای مختلفو امتحان کنه برای المپیک خیلی خب. من تسلیم. من هیچی نمیگم. خیلی هم عالی اصلا هم دنبال نتیجه نیستیم. اما و اما و اما، اگه هدفش از این تعویضا تغییر نتیجه بازیه باید بگم ماشالا واقعا ماشالا !!! شما که دیروز دیدی زوج میرزاجانپور - مهدوی نتیجه نگرفت؛ چه اصراری داره آخه؟ یعنی نمیدونم چی میشه که ما از اون اوج میرسیم به ست 25-13. واقعا چه شده است ما را؟ شهرام محمودی هم که به هیچ دفاعی نه نمیگه. غفور کجایی؟ دقیقا کجایی؟ چرا مترجم آرژانتینی نداره مشرق که پیام منو به لوزانو برسونه؟ چراااااا؟
  • حميد ۰۷:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۳/۳۰
    0 0
    دمتون گرم حرف ندارين
  • ۰۷:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۳/۳۰
    0 0
    دمتون گرم بچه ها
  • ۰۸:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۳/۳۰
    0 0
    مزخرف مجید
  • کاظم ۰۸:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۳/۳۰
    0 0
    معروف عاشقتم مرد:x این چه تعویضیه که تو ست سوم کرد لوزانو گند زده شد به پیروزی 3 0... و چرا باید مهدوی و میرزاجانپور تو تیم ملی بازی کنن واقعا چرا؟؟و چرا نباید برای معروف یک جانشین خوب داشته باشیم...نمی دونم چی بگم. سخته سخت کسی مثل معروف پیدا کردن ولی هست باید به فکر بود...معروف رهبر تیمه و در نبودش کمر تیم میشکنه. واقعا موندم کسی بهتر از این لرد میزاجانپور تو لیگ نیست که از شرش راحت شیم:!!!! باید 3 0 می بردیم و اصلا این برد بهم نچسپید ولی تبریک میگم.نه اینکه خوشحال نباشم نه خیلی هم خوشحالم بابت برد ولی باید تقاط ضعف رو دید. بهترین بازیکن:معنوی نژاد چقدر خوبه این بچه عالیه.
  • ۰۸:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۳/۳۰
    0 0
    چرا هیچ کس نیمه پر لیوان رو نمی بینه ؟ فقط بلدیم قضاوت کنیم اونم وقتی که یکم نتیجه بر وفق مرادمون نیست . بنظر من بین بازی هایی که با توپ سر و کار داره بچه های والیبال ایران بهترین هستند .
  • کاظم ۰۸:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۳/۳۰
    0 0
    لوزانو در سطح تیم ایران نیس واقعا تعویضای مزخرفی انجام میده
  • پانته آ ۰۹:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۳/۳۰
    0 0
    هروقت ما اومدیم ببریم لوزانو با تعویض معروف باعث باخت تیم ما شده تو بازی با برزیل هم همین کارو کرد. فکر کنم اگه بدون سرمربی بازی میکردیم 3 به0 میبردیم
  • ۰۹:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۳/۳۰
    0 0
    عزیز من این تاکتیک لوزانو هست چون بهش گفتن ایرانی ها مشکل قدرت بدنی دارن در تورنمنتها کم میارن
  • ۰۹:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۳/۳۰
    0 0
    من حاضرم ایرام 3 هیچ به ژآپن ببازه ولی والیبال بازی کنه! نه اینکه در هر ست ده تا امتیاز مفت به خاطر اشتباه بده حریف
  • ۰۹:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۳/۳۰
    0 0
    3 تا مربی ظرف دو سال عوض کردین از رو نمی رین؟ این بازیکنان در سطح این مربیها نیستن
  • سیددکترمحمود ۱۰:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۳/۳۰
    0 0
    احسنت گل گفتی به نظرمن لوزانو در حد تیم ایران نیست
  • پرفسور سعید عالمی نابغه دوران ۱۰:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۳/۳۰
    0 0
    از روزی که سعیدمعروف ریش بلند گذاشت والیبال ایران رو به افول گذاشت
  • ۱۰:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۳/۳۰
    0 0
    به فلاکت افتادیم نه اینکه ایتالیا و روسیه و امریکا میبردیم الان به زور آرژانتین میبریم
  • ۱۱:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۳/۳۰
    0 0
    آقا یه کسی من رو قانع کنه که کواچ ایرادش چی بود که گذاشتنش کنار! مثلاً الان تیم خیلی بهتر شده؟
  • ناشناس ۱۱:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۳/۳۰
    0 0
    احسنت به شما که انصاف داری، بعضی ها اصلاً خستگی ناشی از بازی های مقدماتی المپیک ومسافرت طولانی به برزیل را در نظر نمی گیرند، بعد می گویند بازیکنان چرا مثل پیرمردها هستند، مگه بازیکنان ربات هستند؟!!!!!، این سه تا تیمی که باهاشون بازی کردیم به جز برزیل که میزبان المپیک است ، بقیشون ازخیلی قبل ، رفتن یا نرفتنشون به المپیک مسجل شده بود، ولی ما دقیقه نود به المپیک راه پیدا کردیم، خستگی زیاد تمرکز را به شدت کاهش می ده، روی کیفیت بازی به شدت اثرگذاره،مگه عملکرد روسیه را که جزو غول های والیبال هست را در لیگ قبلی یادتون رفته ؟!!!!!!لوزانو که از مشهورترین مربیان دنیاست وبرای اولین بار تیم را برده المپیک را می گویند در حد ایران نیست!!!!!!!!!!رفتن به المپیک ، کاری که حتی ولاسکوی محبوب هم نتونست برای ما انجام بده، لوزانو در یک مدت محدود ودر اوج ناامیدی همگان انجام داد، چرا اینقدر برخی صرفاً به هر قیمتی ودر هر شرایطی نتیجه گرا هستند؟!!!!!! طوری از برد خفیف جلوی آرژانتین ناراحتند انگار آرژانتین تیم درجه چندم دنیاست!!!!! یادشون رفته سرمربی آرژانتین همان ولاسکویی است که تیم ایران وبازیکنانش را مثل کف دست می شناخت واین مساله کار را سخت تر می کرد،خوبه تیم رفته المپیک واین قدر توهین می کنند، اگر نرفته بود چکار می کردند!!!!!!!!
  • ناشناس ۱۲:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۳/۳۰
    0 0
    ناشناس 6:34 تو همون کسی هستی که حتی وقتی تیم رفت المپیک باز هم آیه یاس می خوندی واظهار ناراحتی می کردی، وحتی زمان ولاسکو وکواچ که تیم ایران در برابر قدرت های جهانی والیبال بازی را می برد، باز هم اظهار ناراحتی می کردی، اگه آرژانتین پاسور اصلیش مصدوم بود ، ما هم امیر غفور را نداشتیم، این به اون در، روشنه؟!!! یا بیشتر برات توضیح بدم؟!!!!، تیم ایران دقیقه نود رفت المپیک وبعد با یک پرواز طولانی رفت برزیل واین سه تا تیمی که باهاشون بازی کردیم، چنین مشکلاتی نداشتند ،چون از خیلی وقت پیش ، رفتن یا نرفتنشون به المپیک معلوم بود، برزیل هم که میزبان المپیک بود وچنین مساله ای براش وجود نداشت، خستگی می دونی چیه؟ خستگی باعث میشه کیفیت بازی بیاد پایین، تمرکز ودقت کاهش پیدا کنه، مگه بازیکنان روباتند؟!!!! تیم روسیه(جزو غول های والیبال) هم در لیگ قبلی چنین مشکل پیدا کرده بودولی مدتی بعد متحول شد.
  • ناشناس ۱۲:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۳/۳۰
    0 0
    دکتر محمود ، لوزانو از مشهورترین مربیان دنیاست، برای اولین بار تیم ایران را برده المپیک ، با اینکه زمان محدودی در اختیار داشت و ناامیدی زیادی هم بین اهالی والیبال حاکم بود، کاری که لوزانو کرد، حتی ولاسکوی محبوب هم نتونست انجام بده،شما حاضر بودی تیم نتونه بره المپیک ولی بهترین عملکرد را در لیگ جهانی داشته باشه؟!!!!! دکتر جون مطمئنی دکتری؟!!!!!
  • متینا ۱۲:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۳/۳۰
    0 0
    لوزانو نمیتونه،بلد نیست چیکار کنه کدومارو کی بیاره کدوماره کی ببره کدومارو اصللللا نیاره :| مارو کواچ ب اینجا رسوند. حالا این هیچی یه مشکل اسای هم ک هست اینه ک بازیکنان ما اقا جان واقعیته پیرن! نمیگم با عصا باید بازی کنن نه! ولی نفس دویدن ندارن! شما میگید مثل معروف دیگ نیست! هست ولی باید بگردن باید گلچین کنن بهترینارو باید یکم ب خودشون زحمت بدن اینایی ک پیدا کردن باهاشون تمرینن کنن چ بسا حتی بهتر از معروف و غیره گیرمون اومد؟؟؟ نمیتونن بدون چون خستن چون نفسشون بالا نمیاد چون واقققعا سنی ازشون گذشته! نمیگم خیییلی پیرن ولی باید از اینا جوون تر بیاریم اونایی ک تو تیممون میشه گفت جوونن رو ببینین هم شادترن هم فرز تر! :| من دیگ حرفی ندارم
  • نصیر ۱۲:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۳/۳۰
    0 0
    تا کی می خواهیم از واقعیت فرار کنیم؟ بازیکن جوانی که امروز وارد زمین شد و اولین بازر بازی کرد از همه بازیکنان اسم و رسم دار بهتر بازی کرد آقا تیم نیاز به تغییر نسل داره نه 3 تا مربی عوض کردن ظرف دو سال!!!
  • ناشناس ۱۳:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۳/۳۰
    0 0
    کواچ از لوزانو بهتر بود ولی بازیکنان با او لج می کردند
  • کاظم ۱۴:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۳/۳۰
    0 0
    باید چندتا جوون به تیم اضافه بشه همسال معنوی نژاد تو لیگ زیاده باید ازاونا استفاده بشه نکه اقای زرینی که سنه پدربزرگ منو داره به تیم ملی دعوت بشه
  • سحر ۱۴:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۳/۳۰
    0 0
    دقیقا میشه به منم یکی همین سوالو جواب بده ؟ مشخص بود که بازیکنا باهاش لج کردن چراشو نمیدونم ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • ۱۴:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۳/۳۰
    0 0
    اشاره به ظریفی به ریش معروف کردید !
  • علی ۱۴:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۳/۳۰
    0 0
    باسلام واحترام به همه نظرات تیم ایران دریک دو دنده مشکل دارد مخصوصا قطر پاسور شهرام محمودی یک تنه داره جور تیم را می کشد وبا مصدوم شدن غفور تیم دچار مشکل شده میرزاجانپور بازیکن قدرتی وتوان ایستادن در پست قطر پاسور رانداردومباشری هم توان ودفت ساعدهای قائمی راندارد بااین اوصاف که ایران یک تیم کامل نیست بردن وامتیاز گرفتن جای خوشحالی دارد ونشان از توانمندی مربی وبازیکنان دارد شهرام محمودی بدون استراحت وجایگزین در حال بازی است اگر کیقیت بازی های سابق رانمی بینیم دلیلش عدم استرلحت وریکاوری میباشدشما اگر دقت کرده باشید هنگامی که بطور مثال تشکری وشریفات جایگزین بازیکنان سرعتی می شوند عملکرد خوبی دارند ونتیجه گیری بهترانجام میشود ما اگرتیم خودمان رابا لهستان مقایسه کنیم میبینیم که لهستان کرک وکوبیاک ....رادر ترکیب قرار نمی دهدامادربعضی از پستها دست مربی واقعا بسته است ومجبوراست ازیک بازیکن استفاده نماید امروزه نقش آنالیزدر درورزش بسیار تاثیر گذاراست با این همه میبینیم که تیم ما را حریفان همه می شناسنداما موفقیتهای که به دست می اورد رضایت بخش است ونمی توانیم موفقیت تیم خودمان را زیر سوال ببریم پس خواهشابدون سبک وسنگین کردن موضوع درمورد بازیکنان اظهار نظرغیر عادلانه انجام ندهیم تیم ما از نظر سن والیبال به سن پختگی رسیده وایده ال است تدیوخین روس 41سال سن دارد اما دیشب موثر ترین بازیکن روسیه دربرابرلهستان بودوالیبال باورزشهای مانند فوتبال فرق داردسن دراین ورزش مانند سایر رشته نقش ندارد بلکه امادگی جسمانی وروانی وهوش وذکاوت است که نقش اساسی را ایفامینماید من فکر می کنم بازیکنان ایران تا 4سالدیگر هم می توانند در رده اول جهان باشند وبا قدرت هم ادامه دهنددلیل اصلی بازی بد امروز ملی پوشان در گیم سوم وچهارم تحلیل انرژی وخستگی بود ضمنا یادمان نرود در مقابل ولاسکو بازی کردن که خود علاوه بربزرگی وعلم ودانش در زمینه مربیگری چندسال در کنار تیم ایران بوده وشناخت کافی را از نقاط قوت وضعف تیم ایران دارد پس به راحتی حق نداریم زحمات تیم قدرتمند خودمان را زیر سوال ببریم هرچند نقاط ضعفی هم بوده ولی موفقیت حاصل شده واین جای خوشحالی دارد وافرین گفتن به ملی پوشان وسلام
  • ناشناس ۱۴:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۳/۳۰
    0 0
    منم با دوستاني که ميگن بايد يازيکن جديد و جوون بيار ن مواافقم چرا؟ چون که اين نيروي جديدي که ميارن با کمک همين سعيد معروف و ديپر دوستان واليبال ياز تيم ملي ميشه تمام کارهايي که تو زمين انجام ميدن ملي پوشا توي زمين به اين جووناي تازه وارد نشون ميدن اين جوونا باسه اينده تيم ملي هم خوب هستند.که نه بايد فقط حال رو در نظر بگيريم بايد قکر اينده هم باشيم
  • پری ترشیده ۱۵:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۳/۳۰
    0 0
    گل گفتی آبجی
  • ۱۷:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۳/۳۰
    0 0
    اینم از ولاسکوی ولاسکو پرستان
  • محسن ۱۷:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۳/۳۰
    0 0
    عزیزم اگه بحث خستگی باشه که تو المپیک دیگه باید درازکش بازی کنن و وا بدن به همه ، بعدشم تو پست غفور ما محمودی رو داریم که یکیشون فقط میتونه بازی کنه و محمودی هم کم از غفور نیست
  • محسن ۱۷:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۳/۳۰
    0 0
    تزلزل روحی حتی تو چهره بعضی بازیکن ها مثل موسوی به وضوح قابل مشاهده است ، موسوی ست اول و دوم که جلو بودیم یه سرویس خراب نکرد اما ست های بعد همه سرویس هاش رو گند زد
  • مهدی مشهدی ۱۸:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۳/۳۰
    0 0
    مشکل اصلی تیم والیبال ایران، آزمودن آزموده هاست. آخه نفراتی امثال زرینی، میرزاجانپور و مهدوی در تیم ایران چکار می‌کنند. اینا بازیکنانی با ضریب اشتباهات بالا هستند. جا داره از جوونای خوبی که داریم به جای این بازیکنا استفاده کنیم تا وقت هست در کنار نفرات باتجربه تیم، مهارت و تجربه کسب کنند.
  • ناشناس ۲۱:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۳/۳۰
    0 0
    ماشالله اینقدر که شما طرف دار تیم ملی هستید دیگه نیاز به دشمن ندا د به نظرم که عالی بودن ماشالله مثلا ما ایرانی هستیم باید یه مقدار حمایت کنیم ازشون حداقل خیلی بهتر از فوتبالن که ماشالله برو بچ والیبال ایول دمتون گرم گل کاشتید
  • کوروش ۲۲:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۳/۳۰
    0 0
    ناشناس6:34!باز شروع کردی؟پارسال رو یادت رفته چه بلایی سرت آوردم؟؟اگه بخوای ادامه بدی امسال بدار از پارسال میکنم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس