کد خبر 591174
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۸

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در دیدار با وزرای خارجه کشورهای چاد، نیجریه و لیبی بر لزوم همکاری های گسترده به منظور افزایش امنیت مرزهای این کشورها تاکید کرد.

 به گزارش مشرق، به نقل از الیوم السابع، «فدریکا موگرینی» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز شنبه با شماری از مقامات کشورهای آفریقایی دیدار و در خصوص برخی مسائل رایزنی کرد.

بر اساس این گزارش موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با «محمد سیاله» وزیر خارجه دولت توافق ملی لیبی، «موسی فکی محمد» وزیر خارجه چاد و «ابراهیم یاکوبا» وزیر خارجه نیجریه دیدار و گفتگو کرد.

در همین راستا دفتر سازمان ملل در لیبی با صدور بیانیه ای در این خصوص اعلام کرد که این دیدار با هدف آغاز همکاری های فرامرزی صورت گرفت و نخستین فرصتی برای یافتن بهترین راه های افزایش امنیت در مرزهای نیجریه، لیبی و چاد است.

همچنین موگرینی در این رابطه تاکید کرد که منفعت همگان، مبارزه دسته جمعی با مشکلاتی مشترک از جمله تروریسم، قاچاق سلاح و انسان، قاچاق مهاجران و همچنین مهاجرت غیرقانونی است.

وی در ادامه سخنان خود بیان داشت که امنیت لیبی، چاد، نیجریه و اتحادیه اروپا به صورت گسترده با یکدیگر ارتباط دارد و همچنین این موضوع برای مناطق فرعی از جمله شمال آفریقا تا غرب آفریقا اساسی است؛ بنابراین همکاری کشورهای همسایه به صورت عالی حائز اهمیت است.
منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس