کد خبر 591050
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۶

آمریکا این مسئله را به‌طور کلی تکذیب کرد که پیشنهاد حضور معارضان در ساختار دولت بشار اسد رئیس‌جمهور سوریه را مطرح کرده است.

 به گزارش مشرق، به نقل از رویترز، در حالی که ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در سخنانی در مجمع جهانی اقتصاد در سن پیترزبورگ، تأکید کرده است که با پیشنهادات آمریکا برای مشارکت و حضور معارضان در ساختار دولت سوریه موافق است، ولی واشنگتن به‌طور کلی ارائه این پیشنهادات را تکذیب کرده است.

پوتین همچنین گفته است که بشار اسد نیز قبول کرده است که یک روند سیاسی برای حل و فصل اوضاع سوریه، لازم و ضروری است.

جان کربی سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در پاسخ به سؤالی درباره اینکه آیا واشنگتن چنین پیشنهادی را ارائه کرده است، گفت: نه.

یک مقام دیگر آمریکایی که نامش فاش نشده نیز گفت: چنین پیشنهادی وجود نداشته است. موضع آمریکا در خصوص کناره‌گیری بشار اسد از قدرت تغییر نکرده است.

ولادیمیر پوتین، از موافقت با پیشنهاد آمریکا مبنی بر گنجانده شدن بخشهایی از گروه‌های معارض سوری در ساختار دولت کنونی سوریه خبر داد و افزود بشار اسد، رئیس جمهور سوریه نیز بر فرآیندی سیاسی برای تعیین تکلیف آینده کشورش تأکید دارد.

این سخنان پوتین پس از بیانیه فرستاده ویژه سازمان ملل، استفان دی‌میستورا بیان شده است. دی‌میستورا هشدار داده بود تا وقتی که مقام‌های همه طرفهای درگیر بر سر پارامترهای انتقال سیاسی قدرت در سوریه پیش از مهلت نهایی روز نخست اوت به توافق نرسند دور تازه گفتگوهای صلح برگزار نخواهد شد.

پوتین گفت: پیشنهاد آمریکا را کاملاً می‌پذیریم. باید درباره احتمال گنجانده شدن نمایندگانی از گروه‌های معارض در ساختار کنونی حاکمیت در سوریه فکر کنیم.

رئیس جمهور روسیه در عین حال افزود: نباید خیلی شتابزده بلکه بر اساس واقعیت‌های موجود اقدام کنیم. مهم‌ترین مسئله پیش روی سوریه این نیست که اسد هر سانتی‌متر از قلمرویی را که از دست داده بازپس بگیرد (گرچه بازپس‌گیری سرزمینی مهم است) اما باید اعتماد مسئولان را نیز با خود همراه کند.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس