کد خبر 590650
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۲

مذاکرات میان وزیر کار فرانسه و رئیس بزرگترین اتحادیه کارگری این کشور امروز (جمعه) با شکست روبرو شد و تلاش طرفین برای پایان دادن به اعتراضات چندین ماه اخیر کارگران فرانسوی نتیجه‌ای درپی نداشت.

به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاری فرانسه، میریام الخومری، وزیر کار فرانسه پس از جلسه‌ای یک و نیم ساعته با فیلیپ مارتینز، دبیرکل اتحادیه کارگری سی.جی.تی که رهبر اعتراضات اخیر فرانسه به شمار می‌رود، اعلام کرد که دو طرف نتوانستند به توافق برسند.

مارتینز نیز دراین باره گفت: اختلافاتی میان سی.جی.تی و دولت بر سر مسائل کلیدی وجود دارد. این اختلافات امروز مورد تایید قرار گرفتند. رئیس این اتحادیه قدرتمند بار دیگر بر درخواست خود مبنی بر حذف و یا تغییر برخی مفاد در اصلاح قانون جدید کار تاکید کرد.

اعتراضات در سراسر فرانسه باعث اختلال در زندگی عادی مردم شده و با توجه به میزبانی جام ملتهای اروپا مشکلات زیادی برای مردم و توریستهای خارجی ایجاد شده است.

تظاهرات روز سه شنبه معترضان نسبت به اصلاح قانون کار این بار هم به خشونت کشیده شده است. درگیری ها زمانی آغاز شد که گروهی از جوانان نقاب دار، اقدام به پرتاب سنگ به سوی نیروهای پلیس ضد شورش فرانسه کردند.

پلیس نیز در مقابل برای متفرق کردن معترضان از گاز اشک آور و توپ آبپاش استفاده کرده است. پلیس فرانسه اعلام کرد که تنها در شهر پاریس بیش از 75 تا 80 هزار نفر در این تظاهرات شرکت کردند. آمارهای ارائه شده از سوی اتحادیه کارگری سی جی تی بسیار فراتر از این رقم بوده است. اتحادیه سی جی تی تعداد شرکت کنندگان را 1.3 میلیون نفر برآورد کرده است.

نرخ بیکاری در بین جوانان فرانسوی به بیش از 25 درصد رسیده است و این مساله به یکی از بزرگترین چالش های فرانسوا اولاند رئیس جمهور سوسیالیست این کشور تبدیل شده است.

دولت فرانسه اعلام کرده است که با اجرای این اصلاحات قصد دارد بازار کار را انعطاف پذیرتر کند ولی کارگران نگران از دست رفتن مزایای اجتماعی و شغلی هستند.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس