کد خبر 590319
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۰

دیپلمات سابق کشورمان گفت: آخرین مصاحبه من با نشریه «رمز عبور» به چند سال پیش برمی‌گردد و در آن موقع هم در خصوص آقای عراقچی صحبتی نداشتم.

به گزارش مشرق، جواد منصوری اولین فرمانده سپاه پاسداران و از دیپلمات‌های سابق کشورمان،  درباره انتشار خبری از وی در رسانه ها مبنی بر اینکه سیدعباس عراقچی و چند نفر دیگر از سفرای کشورمان از طرف نیروی قدس سپاه مامور به وزارت امورخارجه شده اند، اظهار داشت: در خبری که اخیراً در سایت های مختلف منتشر شده، اینطور گفته شده که من در مصاحبه ای با نشریه «رمز عبور» صحبت از این داشتم که آقای عراقچی عضو نیروی قدس سپاه است.

وی افزود: به دنبال انتشار این خبر وزارت امورخارجه تکذیب کرد و آن تکذبیه را هم برای رسانه های مختلف ارسال کرد و پس از آن دیدیدم که بی بی سی و دیگر رسانه های خارجی هم این مطلب را از قول من انتشار دادند.

منصوری ادامه داد: این سوال مطرح می‌شود که چرا در درجه اول وزارت خارجه از من در مورد صحت و سقم این خبر سوال نکرده تا اینکه پس از روشن شدن مطلب، آن را تایید یا تکذیب کند؟

این دیپلمات سابق کشورمان با اشاره به اینکه در سالهای اخیر هیچ گونه مصاحبه ای با «رمز عبور» نداشته است، افزود: آخرین مصاحبه من با آن نشریه به چندین سال پیش بر می گردد و در آن موقع هم در این رابطه صحبتی نداشتم.

وی تصریح کرد: بنابراین به نظرم می رسد در انتشار این خبر و تکذیب آن، نوعی شیطنت شده است.

منصوری گفت: تاکید می کنم در اینجا باید از جناب عراقچی هم عذرخواهی شود و نسبت به جلب رضایت ایشان عمل کنند، چرا که در مورد ایشان هم، این مطلب پخش شده که صحت ندارد و فقط برای بهره‌برداری سوء این خبر منتشر شده است.

وی در پاسخ به این سوال که چطور می شود نشریه ای بدون هیچ گونه اساس و پایه ای از شخص شما مطلبی را آن هم به این اندازه حساسیت برانگیز کار کند افزود: من از این موضوع اطلاعی ندارم و اصلاً نمی دانم این نشریه در هفته ها و ماه های اخیر منتشر شده باشد و هیچ ارتباطی با آنها ندارم.

سفیر اسبق ایران در چین در پاسخ به این پرسش که به نظر شما علت انتشار چنین خبری چه بوده است، اظهار داشت: به نظر می رسد این کار به نوعی برای ضربه زدن به حیثیت اینجانب یا جناب عراقچی و یا حتی وزارت امور خارجه انجام شده باشد.

منصوری تصریح کرد: من کلاً این موضوع را مشکوک می‌دانم و از وزارت امور خارجه می‌خواهم که مساله را پیگیری کرده و منشأ انتشار این خبر را شناسایی کند.

این دیپلمات سابق کشورمان تصریح کرد: من حتماً با وزارت خارجه تماس خواهم گرفت و با نشریه مزبور هم صحبت می‌کنم و پس از اطلاع از نظرات آنها، اقدام لازم را انجام خواهم داد.

منصوری در پایان تأکید کرد: یا باید این‌ها رسماً تکذیب کنند و یا اینکه من مجبورم یک اقدام حقوقی انجام دهم.

به گزارش مهر، ماهنامه «رمز عبور» در شماره اخیر خود به نقل از جواد منصوری مدعی شده بوده، تعدادی از مقامات ارشد و سفرای ایران در خارج از کشور از جمله سید عباس عراقچی معاون وزیر امور خارجه کشورمان، عضو نیروی قدس  سپاه پاسداران هستند؛ یک منبع آگاه در وزارت امور خارجه، روز گذشته این ادعا را تکذیب کرد.



منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس