کد خبر 590037
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۱

فرماندار شهرستان پاوه با اشاره به اینکه مراتع این شهرستان پوشیده از درخت است، گفت: از روز گذشته تاکنون ۴۰۰ هکتار از مراتع شهرستان پاوه در آتش سوخت .

به گزارش مشرق، پرویز ایده‌پور اظهار داشت: آتش سوزی عصر دیروز منطقه رشکاو که جز مناطق گرمسیری شهرستان پاوه است را در برگرفت که تاکنون به 400 هکتار از مراتع و جنگلهای این منطقه خسارت وارد شده است.

فرماندار شهرستان پاوه با اشاره به اینکه بیش از نیمی از آتش‌سوزی در منطقه مذکور مهار شده است، گفت: هم اکنون نیروهای بخشهای مختلف همچون منابع طبیعی، محیط زیست، بسیج، هلال‌احمر، شورا و دهیاری‌های روستا و دیگر نیروهای مردمی مشغول خاموش کردن آتش هستند.

ایده‌پور با بیان اینکه شدت آتش سوزی سبب درخواست کمک از سازمان جنگلها، مراتع و آبخیزداری کشور و اعزام یک بالگرد از تهران به شهرستان پاوه شد، افزود: دو نفر از نیروهای مهار کننده آتش به دلیل غلظت بالای دود ناشی از آتش سوزی دچار تنگی نفس شدند.

وی اظهار کرد: با تلاش نیروهای مردمی و نظامی آتش سوزی در ساعات آینده به طور کامل مهار می‌شود با توجه به اینکه ارتفاعات بلند، شیب تند و وزش باد در این منطقه سبب کند شدن مهار آتش سوزی شده است.

ایده‌پور به بارندگی‌های مناسب اشاره کرد و افزود: با بارندگیهای خوب سال زراعی 95-94 شهرستان پاوه شاهد 1285 میلی متر بارندگی بوده و این موضوع پوشش گیاهی فوق‌العاده‌ای را در این شهرستان ایجاد کرده است.

وی پیرامون دلیل وقوع آتش سوزی گفت: تاکنون دلیل واقعی وقوع آتش سوزی مشخص نشده است اما عامل انسانی بیشترین دخالت را در وقوع آتش سوزیها دارد.

فرماندار شهرستان پاوه بیان کرد: مراتع و جنگلهای بکر مناطق گرمسیری این شهرستان با پوشش گیاهی مناسب و با کم توجهی مردم نسبت به عدم رعایت نکات ایمنی هنگام روشن کردن آتش به طور قطع دچار خسارت جدی می‌شوند.


منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس