کد خبر 589887
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۷

وزرای خارجه ایران و آمریکا ساعت ۱۱:۳۰ به وقت تهران (۹ صبح به وقت محلی) در خصوص روند اجرای برجام در اسلو پایتخت نروژ به گفت‌وگو می‌پردازند.

 به گزارش مشرق، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان و جان کری همتای آمریکایی که به منظور شرکت در اسلو فروم 2016 در اسلو پایتخت نروژ به سر می‌برند، ساعت 9 صبح به وقت محلی (11:30 به وقت تهران) در خصوص روند اجرای برجام به گفت‌وگو می‌پردازند.

رئیس دستگاه دیپلماسی کشورمان بامداد دوشنبه در بدو ورود به اسلو در جمع خبرنگاران عنوان کرد: روز چهارشنبه در ادامه ملاقات‌ها در حاشیه اجلاس گفت‌وگویی با آقای کری وزیر خارجه آمریکا درباره پیگیری تعهدات آمریکا در برجام خواهیم داشت.

ظریف همچنین روز گذشته در حاشیه اسلو فروم 2016 با فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا دیدار و گفت‌وگو کرد. در این دیدار در خصوص مسائل مربوط به اجرای برجام و روابط ایران و اتحادیه بر اساس نتایج دیدار اخیر موگرینی از ایران و همچنین تحولات سوریه گفت‌وگو و رایزنی شد.

سید عباس عراقچی و مجید تخت روانچی معاونان وزیر خارجه کشورمان نیز روز گذشته در حاشیه این اجلاس و در اسلو دو دور رایزنی با هلگا اشمیت معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا داشتند و در خصوص برجام و رفع موانع مبادلات بانکی به گفت‌وگو پرداختند.

ظریف و کری اردیبهشت ماه نیز در وین و در حاشیه نشست موسوم به گروه تماس سوریه با یکدیگر دیدار و گفت‌وگو کرده بودند.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس