کد خبر 589386
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۲

وزارت امور خارجه افغانستان با احضار سفیر پاکستان در کابل به دلیل درگیری نظامیان دو کشور در منطقه مرزی «تورخم»، دولت اسلام‌آباد را به زیرپا گذاشتن توافقات با حکومت وحدت ملی متهم کرد.

 به گزارش مشرق، وزارت امور خارجه افغانستان با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: «ابرار حسین» سفیر پاکستان در کابل برای پاسخگویی در مورد درگیری نظامیان پاکستانی در مرز «تورخم» احضار شد.

بیانیه می‌‌افزاید: پس از حضور سفیر پاکستان در محل وزارت امور خارجه افغانستان اعتراض دولت کابل در مورد درگیری نظامیان پاکستانی با نیروهای مرزی افغان در مرز تورخم به وی ابلاغ شد.

در جریان دیدار «نصیر احمد اندیشه» معاون مالی و اداری وزارت امور خارجه افغانستان با ابرار حسین گفت: برای ایجاد تأسیسات در مرز تورخم، مطابق با موازین بین‌المللی دو کشور در نتیجه بحث‌های انجام شده توافقاتی به عمل آمد.

وی تصریح کرد: نظامیان پاکستان بر خلاف این توافقات پس از تلاش برای ایجاد تأسیسات در مرز تورخم بسوی نیروهای مرزی افغانستان آتش گشوده‌اند.

اندیشه در ادامه با ابراز تأسف از این رویداد خاطرنشان کرد: نیروهای امنیتی ودفاعی افغانستان پس از حمله نظامیان پاکستانی مجبور به اقدام متقابل شدند.

وی تأکید کرد که مشکل بوجود آمده از طریق مراجع دیپلماتیک حل و فصل شود.

منطقه مرزی «تورخم» مدتی است محل منازعات افغانستان و پاکستان قرار گرفته است.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس