کد خبر 589138
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۸:۰۴

سامانه «پژوهش‌کار» دیروز (دوشنبه) با حضور دکتر مجتبی شریعتی نیاسر معاون آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و جمعی از مسئولان در ایرانداک رونمایی شد.

  به گزارش مشرق، معاون آموزشی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در مراسم رونمایی این سامانه، راه اندازی سامانه پژوهش کار را اقدامی بسیار ارزشمند دانست و گفت: اما این کار برای ارتقا سطح کیفی فعالیت های علمی، حفظ سلامت علمی و غلبه اخلاق علمی در فعالیت های پژوهشی کافی نیست.

دکتر مجتبی شریعتی نیاسر اظهار کرد: برای دست یابی به این اهداف، ابزارهای مختلفی وجود دارد که یکی از آنها این گونه سامانه ها هستند. وی، وجود برخی از تخلف ها و بدرفتارهای در عرصه های علمی و آموزشی را ناشی از کم آگاهی از شیوه های پژوهشی دانست و گفت: این سامانه می تواند اطلاع رسانی مناسبی در این زمینه انجام دهد.

وی به نقش موثر این سامانه اشاره کرد و گفت: جامعه دانشگاهی باید این نیاز را به صورت جدی احساس کنند و باید دانشگاه ها برای بهره برداری جدی، نهادینه و قانونمند از اینگونه سامانه ها را متقاعد کنیم.

مجری طرح سامانه پژوهش کار هم در این مراسم گفت: پژوهش‌کار سامانه‌ای برای یادگیری، آموزش و ارزیابی پژوهش است و تمام کسانی که درگیر فعالیت، داوری، راهنمایی، نشر پژوهش یا تجاری‌سازی پژوهش هستند، می‌توانند از آن بهره‌مند شوند.

دکتر مریم نظری اظهار کرد: این سامانه کمک می کند تا طراحی، اجرا و ارائه پژوهش برای کسانی که درگیر کار پژوهش هستند، فراهم شود. وی با اشاره به اینکه با «پژوهش‌کار» امکان یادگیری و آموزش پژوهش فراهم می‌شود اظهار کرد: این سامانه می تواند بداخلاقی‌ های علمی را از طریق کمک به خودتوانمندسازی خانواده تحقیق و توسعه دانشگاهی برطرف کند.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس