گزارش سالیانه شرکت آمریکایی فعال در زمینه مشاوره در امور بازرگانی و دفاعی نشان می‌دهد عربستان سعودی با خرید 9.3 میلیارد دلار در سال گذشته میلادی، در صدر واردکنندگان سلاح در جهان قرار گرفت.

به گزارش مشرق،در حالی که ارائه تسلیحات و انواع کمک‌های آمریکا به عربستان سعودی در جنگ یمن ادامه دارد، نتیجه یک گزارش سالیانه حاکی از آن است که سعودی‌ها در سال گذشته میلادی بیشترین حجم تسلیحات را در جهان خریده‌اند.

نتیجه گزارش سالیانه شرکت آی اچ اس در آمریکا که شرکت فعال در زمینه ارائه تحلیل و مشاوره در زمینه‌های بازرگانی و دفاعی است، نشان می‌دهد به دنبال افزایش تقاضاهای عربستان سعودی برای خرید تسلیحاتی در سال 2015 سبب شده که فروش تسلیحاتی جهانی در این سال به نسبت سال قبل از آن 10 درصد افزایش بیابد.

به گزارش بلومبرگ، در سال 2015 میزان 65 میلیارد دلار در جهان فروش تسلیحاتی صورت گرفته که این رقم در قیاس با سال 2014 میزان 6.6 میلیارد دلار بیشتر بوده است.

بر اساس گزارش شرکت آمریکایی، میزان خرید تسلیحاتی عربستان سعودی در سال 2015 در قیاس با سال قبل از آن با 50 درصد افزایش روبرو بوده و سعودی‌ها در سال گذشته میلادی 9.3 میلیارد دلار سلاح خریدند.

پس از عربستان سعودی، هند با بیش از 4 میلیارد دلار، استرالیا با حدود 2.4  میلیارد دلار، مصر با 2.3 میلیارد دلار و کره جنوبی  در رده‌های ابتدایی خریداران بیشترین حجم تسلیحات در جهان قرار گرفتند.

آمریکا در سال 2015 با فروش حدود 23 میلیارد دلار در صدر فروشندگان تسلیحات در جهان قرار گرفته و پس از آن روسیه، آلمان، فرانسه و انگلیس در رده‌های بعدی قرار گرفتند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس