مردان یواخیم لو با پیروزی دو بر صفر برابر اوکراین به 3 امتیاز شیرین در گام اول از مرحله گروهی دست یافتند.

ویژه‌نامه یورو 2016 مشرق - تیم ملی فوتبال آلمان موفق شد با نتیجه 2-0 از سد اوکراین عبور کرده تا به صعودی ساده از گروه خود امیدوار شود. (فیلم خلاصه و گلهای این دیدار را اینجا ببینید)

موستافی (19) و شواین اشتایگر (2+90) گلهای زرمن ها را به ثمر رساندند.

جدال حساس دو تیم ملی فوتبال آلمان و اوکراین در استادیوم شهر لیل (پیر موروا) Stade Pierre Mauroy به قضاوت مارتین اتکینسون انگلیسی کلید خورد.

دو تیم با این ترکیب وارد میدان شدند:

آلمان

مانوئل نویر، موستافی، بواتنگ،‌هکتور، هودس، خدیرا، تونی کروس، مسعوت اوزیل، داکسلر، توماس مولر، ماریو گوتزه

اوکراین

پیاتوف، خاچریدی، اسپاننکو، یارمالنکو،زوزولای، کووالنکو، کونوپیانکا، شوچوک،‌فدتسکی،سیدورچوک، راکیتسکی

مردان یواخیم لو از ابتدای بازی یک سر و گردن بهتر از اوکراین ظاهر شدند و مشخص بود که برای گل زدن در نیمه اول مصمم هستند. آلمان به تساوی در نیمه اول راضی نبود و فشار زیادی را روی دروازه حریف وارد می‌کرد.

تلاش ژرمن‌ها نتیجه داد و موستافی در دقیقه 19 گلزنی کرد. ضربه سر او هیچ راه چاره‌ای برای مدافعان و دروازه‌بان اوکراین باقی نگذاشت.

اوکراین پس از دریافت کردن گل بیشتر به سمت دروازه آلمان حمله کرد و به نظر نمی‌رسید تحت تاثیر نام حریف بزرگش باشد، مردان میخایلو فومنکو بر شدت حملات خود اضافه می‌کردند و در دو نوبت به گل هم رسیدند اما اولی را چشم عقاب یوفا مردود اعلام کرد و دومی را پرچم کمک داور به نشانه آفساید.

آلمان با تک گل موستافی نیمه اول را به سود خود به پایان برد.

آلمان با برد شروع کرد/ اوکراین اسیر تجربه و کم شانسی +عکس

نیمه دوم در حالی آغاز شد که از اوکراین با انگیزه خبری نبود و مشخص بود که توان اوکراین در حد و اندازه آلمان نیست، ژرمن‌ها باز هم به حملات زهر دار خود ادامه دادند و فشار زیادی را روی دروازه زردها وارد کردند. اوکراین هم البته گاه و بیگاه با ضد حملات خود، نویر با تجربه را به زحمت می‌انداخت.

بدون تردید بواتنگ یکی از بهترین ستارگان آلمان بود که با فداکاری خود گل مسلم اوکراین را مهار کرد.

کونوپلیانکا در دقیقه 68 از داور مسابقه کارت زرد دریافت کرد و سرعت حملات اوکراین با این خطا گرفته شد.

گوتزه، کروس و مولر یکی پس از دیگری روی دروازه اوکراین خلق موقعیت داشتند اما نتیجه‌ای جز ایجاد تعادل در بازی و بقای توپ در میانه میدان نداشت.

اوکراین توان جبران گل خورده را در خود نمی‌دید و مشخص بود که آلمان هم به پیروزی یک بر صفر خود راضی است. شواینی در دقایق پایانی به جای گوتزه وارد میدان شد تا هم از تجربه دفاعی و اداره توپ خود استفاده کند و هم زمان را بگذراند. 3 دقیقه وقت اضافی هم در نظر گرفته شد اما سودی برای اوکراین نداشت.

نمی‌شود از شیطنت دقایق پایانی مانوئل نویر گذشت اما به هر حال صحنه شفافی برای اعلام پنالتی نبود و داور بازی هم مسلما خیلی سریع از آن عبور کرد. تعویض جالب یواخیم لو هم جواب داد و شواین‌اشتایگر موفق شد گل دوم آلمان را هم ثبت کند.

آلمان با برد شروع کرد/ اوکراین اسیر تجربه و کم شانسی +عکس

آلمان با نتیجه دو بر صفر به پیروزی رسید و گام نخست خود را منطقی و حساب شده برداشت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس