تیم ملی آلمان که در چند دوره اخیر جام ملت‌های اروپا خود را در جمع مدعیان قهرمانی قرار داده است این بار می‌کوشد تا پس از 20 سال جام را بالای سر ببرد.

ویژه‌نامه یورو 2016 مشرق - تیم ملی آلمان در بازی آغازین خود در یورو 2016 شب گذشته موفق شد با نتیجه 2 بر صفر با گل‌های موستافی و شواین اشتایگر اوکراین را از پیش رو بردارد.

به بهانه این برد به چند نکته درباره دیدارهای اول آلمان در ادوار مختلف یورو اشاره می کنیم:

* آلمان‌ها تاکنون 11 بار در مرحله نهایی دوره‌های قبلی جام ملتهای اروپا حضور داشته‌اند که در این بین 6 بار موفق شده‌اند در بازی آغازین خود پیروز از میدان خارج شوند و 5 مرتبه به مساوی دست یافته‌اند.

* ژرمن‌ها تا به امروز در بازیهای ابتدایی خود در یورو بازنده از میدان خارج نشده‌اند و در یورو 2016 هم با پیروزی مقابل اوکراین رکورد شکست ناپذیری خود را حفظ کردند.

اطلاعات کامل هر تیم، تاریخچه مسابقات، ستاره های ادوار مختلف را اینجا می توانید ببینید

ژرمن‌ها رکورد خود را حفظ کردند/ نتیجه‌ای که برای آلمان خوش یمن بود

* آخرین قهرمانی آلمان‌ها در یورو به سال 1996 باز می‌گردد. جالب است بدانید آلمان در این مسابقات هم در بازی اول خود 2 بر صفر پیروز شده است، درست مثل بازی شب گذشته. آلمان در سال 1996 در بازی ابتدایی خود 2 بر صفر جمهوری چک را برد و در فینال هم همین تیم را 2 بر یک از پیش رو برداشت و قهرمان شد.

* ژرمن‌ها یک نتیجه مشابه دیگر در بازی‌های ابتدایی یورو با نتیجه شب گذشته داشته‌اند. آنها در مسابقات جام ملتهای اروپا 2008 در بازی اول خود 2 بر صفر لهستان را بردند اما در فینال با یک گل مقابل اسپانیا شکست خورده و به جام نرسیدند.

* آلمان در حالی 3 بار عنوان قهرمانی مسابقات یورو (سالهای 1972، 1980 و 1996) را بدست آورده که در هر سه دوره بازیهای اول خود را به ترتیب با نتایج 2-یک ، یک-صفر و دو-صفر برده است.

* آلمان در 5 دیدار ابتدایی یورو که با مساوی آغاز کار خود را آغاز کرده 3 بار در مرحله گروهی حذف شده و یک بار به نیمه نهایی و یک بار دیگر به فنیال رسیده که در فینال هم به به دانمارک بازی را واگذار کرده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس